Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی از برگزاری طرح ملی «شنبه ها با کتاب» بطور مستمر در کانون فرهنگی هنری سلاله نبوت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، پرداختن به کتاب و کتابخوانی در مساجد مصداق بارز حرکت در مسیر توجه به عمران معنوی مسجد و رسیدن به مسجد تراز اسلامی است و توجه به مسائل مهم کتاب و کتابخوانی گره‌گشای بسیاری از چالش‌های جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، لذا توجه به این مهم می‌تواند در پیشگیری و مقابله اصولی با معضلات اجتماعی نقشی اساسی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایجاد فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی را امری مهم و ضروری بوده و فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی شکل می‌گیرد لذا خانواده‌ها باید به این امر توجه داشته باشند که برای تربیت فرزند کتابخوان‌ باید سرمایه گذاری کرد.

 

امیدواریم کتابخوانی یک سیره و سنت رایج بین مردم ما شده و کتابخوانی نه یک تکلیف، که یک کار شیرین و نیاز تعلل ناپذیر و یک وسیله برای آراستن شخصیت خویشتن تلقی گردد.

 

«سجاد کریمی»، با اشاره به اینکه طرح ملی «شنبه ها با کتاب» بصورت مستمر و دایم در این کانون برگزار می شود، گفت: این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت و با شعار اخلاق، نشاط و معنویت در بخش قرآن و عترت کلاس‌های ترتیل، روان‌خوانی، مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن، آموزش احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، امامت و ولایت‌شناسی و مهدویت برگزار خواهد شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سلاله نبوت افزود: این طرح در 8 ماهه سال جاری بصورت مستمر و مداوم با حضور جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در پایان این جلسه جهت تشویق از طرف مسجد و مربی که کلاس طرح ملی «شنبه ها با کتاب» برگزار می کند این کتاب ها در قالب (وقف در گردش) به جوانان و نوجوانان اهدا می شود به این ترتیب که پس از مطالعه به دیگران اهدا می کنند و طبق برنامه از اعضا درخواست می شود در طول هفته کتاب را مطالعه کرده و جلسه بعدی بصورت کنفراتس جند دقیقه از کتاب و مطالعاتش توضیحاتی را برای جمع ارائه دهد.

 

کریمی بیان کرد: در کنار این طرح مجموعه خانه فرهنگ و دیجیتال نیز داریم که برنامه های متنوعی برگزار شده و اخیرا بچه های عضو کانون نرم افزار اندرویدی در رابطه با ماه رمضان ساختند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سلاله نبوت در پایان یادآور شد: تعداد کل اعضایی که در سامانه از طریق این کانون ثبت نام کردند 700 نفر است.

 

اجرای طرح «شنبه‌ها با کتاب» در هزار و ۲۳۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی

 

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی»، مدیر ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: طرح «شنبه‌ها با کتاب» در هزار و ۲۳۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

وی افزود: اجرای طرح شنبه‌ها با کتاب در مساجد و طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد از جمله این طرح‌ها به‌شمار می‌رود.

 

این مقام مسوول افزود: شنبه های کتاب یکی از طرح های خوب و موفقی است که کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور آن را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی انجام می دهند.

 

مدیر ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: معرفی مؤلف، ناشر، عنوان، تعداد صفحه، موضوع کتاب و قرائت جملات و نکات طلایی، کوتاه و جذاب از کتاب از جمله مواردی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام بیگی اظهار کرد:  این طرح ملی با شعار اخلاق، نشاط و معنویت در بخش قرآن و عترت کلاس‌های ترتیل، روان‌خوانی، مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن، آموزش احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، امامت و ولایت‌شناسی و مهدویت برگزار خواهد شد.

 

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم طرح شنبه های کتاب سهولت و راحتی در برگزاری آن است که می تواند به سرعت در بین جوانان و نوجوانان گسترش یابد و عمیق و نیز تاثیرگذار باشد.

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بارندگی و سیلاب کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: اجرای ۲۹ ویژه برنامه فرهنگی در سطح این منطقه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان تحت عناوین پرده خوانی اصفهان، تاتر خیابانی، موسیقی سنتی اصفهان، ورزش باستانی، شخصیت پردازی، همگردی یا اردو و آموزش شهروندی َدر حال برگزاری است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به چگونگی رویداد هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، سوم اردیبهشت ماه همزمان با ولادت شیخ بهاالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی به‌عنوان روز اصفهان نام‌گذاری و از سوم تا نهم اردیبهشت نیز به عنوان هفته نکوداشت اصفهان تعیین شده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان نیز برای نکوداشت این هفته برنامه‌هایی را در سطح شهر اصفهان برگزار می‌کند و این منطقه نیز سبک زندگی و معرفی شخصیت‌ها و مشاهیر اصفهان را در برنامه‌های خود دارد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به ۲۹ نوع برنامه هفته فرهنگی اصفهان تصریح کرد: یکی از ویژه برنامه‌های این منطقه که هفت شب بعد از نماز مغرب و عشا در بوستان‌ها و مراکز فرهنگی اجرا می‌شود، «شهری به وسعت نصف جهان» با آیتم‌های پرده‌خوانی اصفهان، موسیقی سنتی اصفهان و ورزش باستانی است که به معرفی ۴ شخصیت مؤثر اصفهان قدیم نیز پرداخته می‌شود.

محمدحسینی ادامه داد: پرده‌خوانی ویژه شخصیت‌هایی که نام آن‌ها بر روی معابر اصلی این منطقه منظور شده است؛ جابر ابن عبداله انصاری، ابونعیم اصفهانی، میرعماد، شهید شهبازی است.

وی به رویدادهای محله محوری هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۸ پرداخت و بیان داشت: دیگر برنامه‌های رویداد هفته فرهنگی با عناوین مختلف در فرهنگسراها و کانون‌های فرهنگی سطح منطقه با عنوان‌های اصفهان در بهار، نوجوان و مشاهیر، همچنین عالم شهر برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان افزود: هم‌گردی، دیگر برنامه‌ای است که به صورت اردو برگزار می‌گردد و شهروندان می‌توانند در این اردو شرکت نموده و از مراکز مهم اصفهان شامل میدان امام خمینی (ره)، پارک ناژوان، تخت فولاد، حرم حضرت زینبیه (س) و پارک آتشگاه دیدن کنند.

محمدحسینی خاطر نشان کرد: امسال در برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان به آموزش شهروندی نیز پرداخته شده است و علاوه بر آن، کارگاه‌های آموزشی تهیه غذاهای سنتی شهر اصفهان به همراه مسابقه محله گردی مجازی که در فرهنگسرای باران برگزار می‌شود.

وی گفت: همایش پیاده‌روی با عنوان «هم پا با اصفهان» از دیگر برنامه‌های این منطقه در بوستان بهشت، همچنین راه‌اندازی ایستگاه ورزش صبحگاهی شهرداری منطقه ۸ از برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

کد خبر 748008

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان