Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی درباره ورود وزارت علوم به پرونده فوت دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: این اتفاقات، خبرهای ناگواری است که رخ می دهد و بخش های مربوطه حساس تر می شوند.

وی افزود: از همکاران درخواست شده سوابق تحصیلی این دانشجویان را در حیطه مسائل شخصی خاص در دانشگاه یا مجموعه دوستان شان بررسی کنند تا مشخص شود از موضوعی نگرانی یا ناراحتی داشته اند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره فوت یکی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرد: علت فوت هنوز مشخص نشده است چرا که دانشجو ساعت ۱۱ شب شخصاً خوابگاه را ترک کرده و دیگر بازنگشته است و بررسی مسائل جنایی آن وظیفه پلیس است.

وزیر علوم با بیان اینکه مراکز مشاوره دانشجویی از گذشته در دانشگاه ها فعال شده است، گفت: رویکردی که در سال های اخیر در پیش گرفته ایم پایش محیط های دانشجویی بود و نه صرفاً مراجعه البته قبلا اعلام می شد هر دانشجویی که به مراکز مشاوره مراجعه کرد مورد مشاوره و راهنمایی قرار گیرد.

غلامی ادامه داد: در سال های اخیر، رویکرد مراکز مشاوره پایشی مدنظر قرار گرفته است به این نحو که از طریق مسوولان، استادان، خانواده و دوستان این دانشجو در جریان مشکلات یا نگرانی های خاص او قرار بگیرند تا در موارد خاص به او کمک کنند.

وی با اشاره به اثرات مراکز مشاوره بر حل مشکلات دانشجویان، خاطرنشان کرد: گزارش ها حاکی از آن است که گروه های مشاوره توانسته اند موارد زیادی از این مسائل را حل کنند اما گاهی اوقات هم افراد یا خودشان رغبتی برای حل کردن مسائل شان نشان نمی دهند یا بروز و ظهور نداشته که به آن حساس شده و پیگیری کنند.

این مقام مسئول وزارت علوم اظهار داشت: ریشه و علل این مسائل را برای بازنگری در روش های پیش روی مان بررسی می کنیم. 

حدود ۲ هفته پیش ۲ دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز اقدام به خودکشی کردند که مسوولان دانشگاه توضیحاتی در خصوص این خودکشی ها ارائه دادند.

همچنین یک تیم روان‌کاو بلافاصله از سوی وزارت علوم به خوابگاه‌های دانشگاه شهید چمران اعزام شدند تا موضوع را بررسی کنند.

عصر روز دوشنبه نیز خبری مخابره شد که یک دانشجوی پسر رشته داروسازی در کلاس درس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بدون علائم تنفسی و قلبی پیدا و به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

با وجود انجام عملیات CPR (احیای قلبی، ریوی) این دانشجو فوت شده بود.

همچنین یک دانشجوی دختر رشته پزشکی از این دانشگاه در خواب فوت کرده بود.

به گفته فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، علت فوت این دانشجویان در دست بررسی است و کمیته بحران با حضور جمعی از پزشکان در این دانشگاه تشکیل شده است./

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: منصور غلامی وزارت علوم اهواز خودکشی دانشگاه شهید چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود حاضرین پس از ارائه تجارب موفق خود در حوزه دانشجویی به تبادل نظر در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه جامع اسکان در سرا‌های دانشجویی، پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی خواهند پرداخت.

در بخش دوم این نشست دو روزه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تحلیل آسیب‌های روانی- اجتماعی دانشجویان که از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد؛ شرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران دانشجویی شایسته مناطق با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری