Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@03:29:07 GMT

مشکلات دولت آلمان در زمینه آموزش امامان مساجد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۰۳۱۷

مشکلات دولت آلمان در زمینه آموزش امامان مساجد

گروه بین‌الملل ــ در حالی که برنامه آموزش امامان جماعات مساجد آلمان از سوی دولت این کشور پیگیری می‌شود،‌ مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Politico، در طول یک دهه گذشته، دولت آلمان به تدریج توجه بیشتری به کسانی که مساجد این کشور را اداره می‌کنند، داشته است. وزارت کشور آلمان در سال ۲۰۰۶ یک نهاد تحت عنوان «کنفرانس اسلامی» برپا کرد که در حال حاضر تمرکز آن بر روی کارکنان مساجد و آموزش آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود ۹۰ درصد ائمه جماعت در مساجد آلمان از خارج و عمدتاً از ترکیه هستند که اغلب خطابه‌های خود را به زبانی غیر از آلمانی ارائه می‌کنند. گروه کوچکی از این امامان جماعت هم با آنکه در آلمان بزرگ شده‌اند، در خارج از کشور آموزش دیده یا تحصیل می‌کنند.

دمیر، امام جماعت ۲۸ ساله مسجد ایوب سلطان در هامبورگ، معتقد است که باید این وضعیت تغییر کند.

وی می‌گوید: من فکر می‌کنم آلمان به امامان جماعت آلمانی احتیاج دارد. آلمانی به این معنی که در آلمان متولد و بزرگ شده باشند،‌ تحصیلات متناسب دانشگاهی در آلمان داشته باشند و با آداب و رسوم و سنت‌های این کشور آشنا باشد.

احزاب سیاسی اصلی و بیشتر گروه‌های اسلامی با این نظر موافقند. آنها نگران این هستند که ائمه جماعات خارجی مانع ادغام مسلمانان در جامعه شوند و به کشو‌رهایی مانند ترکیه اجازه دهند تا در جامعه حدود ۵ میلیون نفری مسلمانان آلمان نفوذ کنند.

همچنین در میان مسلمانان، بسیاری نگران این هستند که امامان جماعاتی که نمی‌توانند آلمانی صحبت کنند، قادر به ارتباط با نسل‌‌ جوان نباشند. اما مشکل اینجاست که توافقی درباره این که چطور می‌توان در این زمینه به راه‌حلی جامع رسید،‌ وجود ندارد. 

ماه گذشته، دانشگاه اوزنابروک (Osnabruck) در شمال‌غربی آلمان اعلام کرد از تابستان آینده احتمالاً با حمایت مالی وزارت کشور دوره‌ای دوساله‌ را در زمینه تربیت امامان جماعات آغاز خواهد کرد. دانشکده‌ای که این دوره را برگزار می‌کند از سوی یک انجمن مستقل از دانشگاه، اما با نظارت دانشگاهیان اداره می‌شود و سازمان‌های مختلف اسلامی آلمانی در آن حضور دارند.

با این وجود، دو گروه بزرگ‌ اسلامی آلمان به نام اتحادیه‌ ترکی-اسلامی امور‌مذهبی (DITIB) و جامعه‌ اسلامی دیدگاه ملی (IGMG) ، که تخمین زده می‌شود مدیریت تقریباً نیمی از ۲۵۰۰ مسجد آلمان را در اختیار دارند، از مشارکت در این طرح خودداری کرده‌اند. آن‌ها دلیل این امر را نگرانی از مداخله احتمالی دولت اعلام می‌کنند، زیرا این دو مرکز رویکرد خاص خود را برای آموزش امامان دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اسلام در آلمان مسلمانان آلمان ایکنا قرآن روابط آلمان و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیأت امنای یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه به ویژه شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمان و مسؤولان این یادمان گفت: پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیأت امناهای یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور است.

وی افزود: ستاد مرکزی به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها است.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید ایمان یاراحمدی معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097317 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود | انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟