Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@17:13:50 GMT

آیا حداقل حقوق در سال بعد ۳۰ درصد رشد می‌کند؟ +جدول

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۰۴۹۴

آیا حداقل حقوق در سال بعد ۳۰ درصد رشد می‌کند؟ +جدول

در حالیکه در لایحه بودجه مالیات بردرآمد کارمندان بخش خصوصی، حدود ۳۰ درصد رشد کرده است به نظر می‌رسد، برای تحقق این درامد مالیاتی در سال بعد بایستی حداقل حقوق کارگران نیز به همین میزان رشد کند.

به گزارش مشرق، بررسی لایحه بودجه سال 99 نشان می‌دهد، مالیات حقوق برای کارمندان بخش خصوصی حدود 8.3 هزار میلیارد تومان لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس لایحه بودجه سال 98 مالیات بر حقوق کارمندان بخش خصوصی حدود 6300 میلیارد تومان بوده که به این ترتیب شاهد رشد 30درصدی درامد دولت از این محل خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: بودجه ۹۹ بدون اعمال اصلاحات ساختاری تهیه شده درآمد هدفمندی به کدام دستگاه‌ها می‌رسد؟ +جدول ۷ شرکت دولتی ۵۵ درصد کل بودجه کشور را می‌خورند

نکته بعدی اینکه در لایحه سال بعد مالیات بر حقوق کارمندان دولت و بخش عمومی 7300 میلیارد تومان و در لایحه سال قبل نیز درآمد این ردیف حدود 6900 میلیارد تومان بوده که رشد زیادی نداشته است. نکته دیگر اینکه بر اساس قوانین مالیاتی کشور در حال حاضر ضریب مالیاتی حقوق کارمندان و کارگران تغییری نکرده است و ظاهرا این افزایش درآمد از محل مالیات حقوق کارگران بایستی از محل افزایش درامد این بخش تامین شود.

به این ترتیب در حالی که در لایحه بودجه مالیات بردرآمد کارمندان بخش خصوصی، حدود 30 درصد رشد کرده است به نظر می‌رسد برای تحقق این درامد مالیاتی در سال بعد بایستی حداقل حقوق کارگران نیز به همین میزان رشد کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین بودجه ۹۹ مالیات افزایش حقوق حقوق کارمندان کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری

پوریا فخری نایب رییس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به کش وقوس‌های فراوان در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه، گفت : در نهایت امروز (۱۲ اردیبهشت) با حضور ۱۰ عضو شورا و شهردار کرمانشاه این لایحه مجددا بررسی و اشکالاتی که در خصوص آن وجود داشت، رفع شد.

وی افزود: برخی اعضای شورا نسبت به بالابودن رقم برخی کُدهای بودجه‌ای انتقاد داشتند که این موارد با حضور شهردار کرمانشاه رفع و درصد آنها کاهش پیدا کرد. بطور مثال مبلغی که برای هزینه‌های متفرقه در نظر گرفته شده بود کاهش و مبلغ رفاهیات پرسنل شهرداری افزایش داده شد.

نایب رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: با توجه به اصلاحات صورت گرفته رقم بودجه شهرداری از ۶۳۰۰ میلیارد تومان به حدود شش هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت تصویب شد.

وی افزود: این مصوبه به کمیته تطبیق مصوبات شورا جهت تایید نهایی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رقم بودجه امسال شهرداری نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری هم گفت: بررسی این لایحه در دستور کار جلسه امروز قرار نداشت و اولویت ما تصویب لایحه بودجه امسال شهرداری بود.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه بر اساس قانون باید بهمن سال گذشته تصویب می‌شد، اما به دلیل اشکالاتی که شورای شهر به برخی کُدهای بودجه‌ای وارد دانست، تصویب آن بیش از دو ماه به تاخیر افتاد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور