Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@23:49:04 GMT

فیشینگ به بهانه رجیستری تلفن همراه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۱۵۴۵

کلاهبرداران اینترنتی در تازه‌ترین گام برای فیشینگ و سرقت اطلاعات با ارسال پیامکی از قربانیان می‌خواهند که برای جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه وارد سایت «همتا» شده و نسبت به فعال‌سازی تلفن خود (رجیستری) اقدام کنند. پلیس این پیامک را حاوی آدرس جعلی به قصد سرقت اطلاعات اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، شمار قربانیان فیشینگ (Phishing) در کشور به سرعت درحال افزایش است که از طریق آن، کلاهبرداران اینترنتی به اطلاعات قربانیان از جمله اطلاعات مربوط به حساب های بانکی و یا شخصی افراد دست پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که شخصی تلاش می‌کند دیگری را فریب دهد تا اطلاعات شخصی او را در اختیارش بگیرد یک حمله فیشینگ رخ می‌دهند.

تازه‌ترین ابتکار کلاهبرداران اینترنتی

در تازه ترین روش برای سرقت اطلاعات مردم، پیامکی با این متن به صورت تصادفی به دارندگان تلفن همراه ارسال می‌شود: «مشترک گرامی، دستگاه تلفن شما قانونی است ولی فعال نشده، برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل تا ۲۴ ساعت آینده جهت فعال‌سازی اقدام کنید.»

در ادامه این پیامک، سایت اینترنتی به آدرس «hamta.cc» معرفی شده تا با ورود به این سایت نسبت به وارد کردن اطلاعات و فعال‌سازی تلفن همراه اقدام شود.

زمانی که فرد بر روی لینک ارایه شده، کلیک می‌کند وارد یک سایت جعلی البته با ظاهر مشابه سایت اصلی همتا (https://hamta.ntsw.ir) می‌شود.

در ادامه، قربانی، اطلاعات مختلف را در سایت جعلی وارد کرده و در اختیار کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌دهد.

پس از این پیام، پلیس پیامک داد که «پیام ارسال شده قبل حاوی آدرس جعلی به قصد سرقت اطلاعات می باشد، در صورت وارد کردن رمز دوم کارت بانکی، نسبت به تغییر رمز خود اقدام نمایید».

دو شیوه تشخیص سایت‌های اصلی و جعلی

درصورتی که افراد با مشخصات سایت های اصلی و واقعی آشنا باشند به راحتی متوجه جعلی بودن صفحه اینترنتی معرفی شده در این پیامک می‌شوند، اما در صورت عدم آگاهی، افراد به راحتی فریب خورده و اطلاعات خود را برای کلاهبرداران اینترنتی فاش می‌سازند.

نگاهی به سایت اصلی همتا مشخص می‌شود که آدرس این سایت hamta.ntsw.ir بوده و دامنه آن ir است در حالی که در سایت جعلی دامنه cc قرار داده شده که به راحتی جعلی بودن آن را نشان می‌دهد.

همچنین در سایت اصلی، علامت قفل بسته در قسمت مربوط به آدرس سایت، نشان دهنده امن بودن سایت است، اما در سایت جعلی، خط قرمز روی قفل نشان می‌دهد که این سایت امن نیست.

لینک کوتاه: asriran.com/002xDE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فیشینگ رجیستری کلاهبرداری اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم

طرفداری| قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان اعلام کرد در صورت لغو مجدد جام باشگاه‌های فوتسال آسیا، این باشگاه در لیگ برتر فوتسال شرکت نمی‌کند.

محمد حسین عراقی زاده درباره احتمال برگزار نشدن جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای پنجمین سال متوالی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اظهار داشت:

در صورتی که امسال نیز جام باشگاه‌های فوتسال در تقویم AFC محلی از اعراب نداشته باشد، به نوعی فاجعه رخ داده است. با دست فرمانی که آقایان جلو می‌روند، یعنی فوتسال باشگاهی را به قهقرا بردن و پس از آن باعث بی‌انگیزگی باشگاه‌ها می‌شوند. آقایان از سال 1398، کرونا را بهانه کردند. این در حالی بود که در همان زمان، در اروپا و آمریکای لاتین جام باشگاه‌ها در حال برگزاری بود.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان خاطرنشان کرد:

سال قبل نیز که بازهم بهانه‌گیری‌های آقایان پابرجا بود، در اصفهان جام باشگاه‌های هندبال برگزار شد. سه ماه قبل از کمیته فوتسال سراغ گرفتیم و گفتند جام باشگاه‌های فوتسال امسال برگزار می‌شود. گفتند قرار است برگزاری این مسابقات در حاشیه جام ملت‌های فوتسال آسیا تصویب شود، اما تاکنون خبری نشده است .

عراقی‌زاده در پایان به تسنیم گفت:

ان‌شاءالله در روزهای آیند، ه جلسه فوق‌العاده هیأت مدیره باشگاه را برگزار می‌کنیم. در صورت ادامه این روند، پیشنهاد خروج از لیگ برتر فوتسال را ارائه می‌کنیم و به رشته‌های دیگر وارد می‌شویم.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان