Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@08:50:27 GMT

پخت ۱۰۰۰ وعده غذایی برای شهروندان باران‌زده توسط طلاب اهوازی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۲۷۷۵

پخت ۱۰۰۰ وعده غذایی برای شهروندان باران‌زده توسط طلاب اهوازی

‍‍‍‍‍‍

در حال حاضر مشغول تهیه ۱۰۰۰ وعده غذایی جهت توزیع بین شهروندان باران‌زده هستند و معتقدند که در رنجی که به تبع این بحران پیش آمد حتی کوچک‌ترین نیازهای روزمره شهروندان که شاید از دید خیلی‌ها به دور است نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با توجه به بحرانی که به تبع بارش‌ها، بالازدگی فاضلاب، سد معابر و غرق شدن شهر صورت گرفت مردم مناطقی چون کوی‌علوی و کوی انقلاب حتی از تهیه ملزومات زندگی روزمره مانند آب آشامیدنی و نان خود بازماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گروه جهادی امیرالمؤمنین حوزه علمیه کوی علوی اهواز در همان ساعات ابتدایی بحران با توجه به عدم امکان تردد مردم و گیر افتادن آن‌ها در منازل احساس مسؤولیت کرده و با تامین این بسته‌ها و تحویل آن‌ها به منازل مسکونی این مناطق در تلاش بودند که در حد وسع جهادی‌شان باری از دوش مشکلات مردم بردارند.

این طلبه‌ها در حال حاضر نیز مشغول تهیه ۱۰۰۰ وعده غذایی جهت توزیع بین شهروندان باران‌زده هستند و معتقدند که در رنجی که به تبع این بحران پیش آمد حتی کوچک‌ترین نیازهای روزمره شهروندان که شاید از دید خیلی‌ها به دور است نباید نادیده گرفته شود.

مصطفی فریسات که یکی از طلبه‌ها و اعضای این گروه جهادی است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تقریبا با شروع بحران و با توجه به حجمی از سختی و پیچیدگی شرایط که شاهد آن بودیم مجموعه‌ای از طلبه‌ها و جوان‌های مسجدی دور هم جمع شدیم و به خیابان‌ها آمدیم و در جابه‌جایی وسایل منازلی که دچار آبگرفتگی شده بودند با مردم همکاری و همراهی کردیم.

وی افزود: اما به دلیل اینکه مردم اهواز عمده آب‌آشامیدنی خود را از خودروهای سیار توزیع آب و یا مغازه‌ها تهیه می‌کنند با بالازدگی فاضلاب‌ها و بسته شدن مسیرهای تردد، ذخیره آب و نان مردم به پایان رسید که با مشاهده عینی و میدانی این مشکل، دیشب به توزیع این بسته‌ها در مناطق باران‌زده اقدام کردیم چرا که به این نتیجه رسیده بودیم که در حال حاضر بهترین کمک به شهروندان تامین مایحتاج زندگی روزمره آن‌ها است.

 

 


این طلبه جهادی عنوان کرد: از ابتدای صبح امروز نیز  با کمک‌های مردمی ملزومات تهیه، پخت و توزیع ۱۰۰۰وعده غذایی را جهت توزیع بین شهروندان مناطق باران‌زده و به خصوص کوی‌علوی و شیخ‌بها آماده کردیم.

وی افزود: این وعده غذایی ظهر امروز بین مردم توزیع خواهد شد و از امشب نیز با رسیدن تجهیزات تخلیه آب از منازل، این کار را نیز آغاز خواهیم کرد چرا که تا پایان این بحران، این تکلیفی است که آن را بر دوش خود حس می‌کنیم و باید با تلاش حداکثری و به‌کارگیری نیروی خود، سربلند از آن بیرون بیاییم تا به حد وسعمان بخشی از رنج این مردم رنجور را کاسته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهواز بحران آب آشامیدنی طلبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ منبع پروتئین گیاهی

آفتاب‌‌نیوز :

محصولاتی که در ادامه برای شما معرفی می‌کنیم را می‌توانید هم به صورت تنها و هم در کنار سایر وعده‌های غذایی مصرف کنید و ارزش غذایی وعده‌های روزانه خود را افزایش دهید.

عدس و دال عدس

لوبیا چیتی

نخود

ماش و جوانه ماش

نخود سبز

کینوا

پسته و بادام

کلم بروکسل

دانه چیا

ذرت

کلم بروکلی

سویا

دیگر خبرها

  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه