Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@16:14:31 GMT

شیطنت روزنامه سازندگی درباره حکم اعدام بابک زنجانی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۲۸۰۶

شیطنت روزنامه سازندگی درباره حکم اعدام بابک زنجانی

خبرگزاری ایسنا: رسول کوهپایه زاده با اشاره به صحبت های سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با پرونده بابک زنجانی گفت: صحبت های آقای اسماعیلی در خصوص پرونده موکل ناظر بر دو بخش بود. اولا در خصوص اینکه برخی از رجال سیاسی تمایل دارند این پرونده را در اذهان عمومی زنده و این پرچم را برافراشته نگه دارند؛ باید بگویم که از بدو تشکیل پرونده موکل از شش سال پیش که بنده در پرونده بودم و همه فراز و فرودهای آن را در جریانم؛ نه به عنوان وکیلش بلکه به عنوان مطلع؛ از بدو تشکیل پرونده تا امروز برخی از افراد و سیاسیون بیشتر از اینکه دنبال کشف حقیقت و احراز واقعیت باشند، به عنوان پیراهن عثمان هر از گاهی آنرا علم می کنند و در بزنگاه های سیاسی اغراض سیاسی خود را مطرح می کنند ؛ فارغ از توجه به اصل واقعیت و مطالبی که در پرونده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشت اموال داخلی و فاصله بابک زنجانی با طناب‌ دار

وی افزود: بعضا اظهارنظرهایی که در این خصوص از سوی برخی از رجل سیاسی صورت می گیرد؛ در حالی است که از محتویات صدهزار صفحه ای این پرونده شاید یک برگ را هم مطالعه نکرده اند و آنقدر این قضیه تکرار می شود که دیروز سخنگوی محترم قوه قضاییه هم گلایه مند بودند. فرضا اگر کسی منتقد وزارت نفت باشد بلافاصله آنرا منصوب به موکل و پرونده بابک زنجانی می کنند. اگر کسی از برخی از اقدامات اقتصادی و نفتی گلایه می کند و انتقاداتی صورت می گیرد؛ باز هم در این خصوص سعی می شود که با انتساب هایی به جای پاسخگویی صورت مساله را پاک کنند.

کوهپایه زاده تصریح کرد: از ابتدای تشکیل پرونده تا امروز هم ما شاهد این هستیم که به نظر می رسد این نحوه مبارزه با فساد خودش عین فساد باشد. آنچه که باعث دلگرمی و قوت قلب است؛ این است که قوه قضاییه فارغ از هیاهوهای سیاسی و جنحال و انگیزه های قدرت و انچه که واقع است؛ مطابق با اسناد و قانون و عدالت عمل کرده و تا اخرهم به این نحو پیش برود.

وی افزود: به نظر می رسد برخی از سیاسیون وام دار و مدیون موکل هستند؛ به این معنا که بهترین گزینه برای فرار از پاسخگویی و ساکت کردن منتقدین منصوب کردن آنها به موکل به عنوان وابستگان و حامیان بابک زنجانی است.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: در رابطه با قسمت دوم سخنان سخنگوی قوه قضاییه که در خصوص بازگشت اموال و تجدیدنظر در رای او بیان کرده ؛ عین رایی است که از سوی مرجع قضایی یعنی شعبه 38 دیوان عالی کشور صادر شده و در ذیل رای امده که چنانچه محکوم علیه - بابک زنجانی- موفق به استرداد وجوه و بازگشت بدهی شود؛ استحقاق بهره مندی از ماده 114 قانون مجازات اسلامی که همان عفو و بخشش را دارد.

وی یادآور شد: چندین بار در گذشته به کرات از سوی مقامات عالی و مرتبط قضایی عنوان شده چنانچه بابک زنجانی بتواند وجوه را پرداخت کند، مشمول عفو و بخشش قرار می گیرد. با همه بعضا کوتاهی ها و کارشکنی ها و تعللی که در این پرونده صورت گرفته به نظر می رسد ما شاهد تلاش هایی در خصوص اموال خارجی موکل و استرداد وجوه هستیم؛ ان‌شالله به ثمر بنشیند و محقق شود.

براساس این گزارش، اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره صحبت‌هایی مبنی براینکه در پرونده بابک زنجانی مسائلی است که شفاف سازی نشده است گفت: بیش از سایر پرونده‌ها به پرونده بابک زنجانی پرداخته شده ولی نمی دانم چرا برخی دنبال این هستند که پرچم را برافراشته بدارند. پرونده رسیدگی و حکم صادر شد و مجازات سنگین هم لحاظ شد و اموال در ایران شناسایی و به دولت داده شده است.

وی افزود: برای اموال خارج از کشور تلاش می شود. در مورد حکم اعدام در رای امده که اگر اموال برگشت دادگاه، تجدیدنظر کند. تا امروز بخش قابل توجهی از اموال در داخل برگشته و برای اموال خارج از کشور در در تلاش هستیم. ما تابع قانون هستیم و هرجا قانون اعدام و حبس ابد یا مجازات دیگر در نظر بگیرد همان اعمال می شود.

شیطنت روزنامه سازندگی درباره حکم اعدام بابک زنجانی
روزنامه سازندگی با برداشت از اظهارات روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه که پیش از این بار‌ها از سوی مسئولان قضایی عنوان شده، از لغو حکم اعدام بابک زنجانی خبر داده است.

به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در شانزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک زنجانی گفت: بیش از همه پرونده‌ها به پرونده بابک زنجانی پرداخته شده است، اما نمی‌دانم چرا برخی می‌خواهند این پرچم را همیشه برافراشته نگه دارند، شاید کسانی که دنبال برافراشته بودن این پرچم هستند اهداف دیگری دارند.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین اظهار کرد: این پرونده رسیدگی و در آن حکم صادر و مجازات سنگین برقرار شده و اموال وی شناسایی و به دولت داده شده است. برای اموال خارج از کشور او تلاش‌هایی دارد می‌شود که امیدواریم نتیجه بدهد. حکم اعدامش هم در گرو همین است و در خود رأی آمده که اگر اموال برگشت، دادگاه نسبت به مجازات او تجدیدنظر خواهد کرد. تا امروز بخش قابل توجهی از اموال که در داخل کشور بوده برگشته است و تلاش نسبت به اموال خارج از کشور می‌شود. در این حوزه به اندازه کافی اطلاع‌رسانی شده است. تابع قانون هستیم و هر جا مجازات اعدام و حبس ابد همان در نظر بگیرد و فرد مرتکب مستوجب مجازات اعدام و حبس ابد باشد همان مجازات را اعمال می‌کنیم و هر مجازات دیگر باشد مجازات قانونی را اعمال می‌کنیم.

این اظهارات سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده بابک زنجانی به ویژه در آن بخش که اعلام شد اگر اموال را برگرداند در حکمش تجدیدنظر می‌شود، اظهاراتی تکراری بود مانند آنچه که در سه سال گذشه از تأیید حکم او در دیوان عالی کشور، گفته شده است، اما امروز روزنامه سازندگی در کمال تعجب که برای بسیاری از شهروندان و مردم ایجاد شبهه کرده، در صفحه اصلی خود نوشته است «سخنگوی قوه قضائیه خبر داد: لغو حکم اعدام بابک زنجانی»

روزنامه سازندگی در حالی چنین تیتری را برای اظهارات سخنگوی قوه‌قضاییه درباره وضعیت بابک زنجانی انتخاب کرده که گویی اتفاق نو و تازه‌ای رخ داده و مثلاً اعاده دادرسی بابک زنجانی مورد پذیرش قرار گرفته است در حالی که نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده و اعاده دادرسی بابک زنجانی نیز خیلی وقت پیش رد شده بلکه این مسئله از همان روز‌های نخست تأیید حکم زنجانی بار‌ها و بار‌ها از سوی مسئولان دستگاه قضایی اعلام شده که طبق حکم دیوان عالی کشور، اگر زنجانی اموال بیت‌المال را برگرداند می‌تواند از تخفیفات قانونی استفاده کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بابک زنجانی طناب دار اعدام اموال زنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش میزان، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • اعلام حکم بی‌سابقه علیه توماج صالحی در دادگاه بدوی | جرم او دقیقا چیست؟
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد