Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه معارف ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه علم اصیل، علمی است كه در چارچوب قرآن و عترت است، كسب این علم را موجب بالندگی جامعه اسلامی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 27 آذرماه در نهمین همایش «طلیعه حضور» ویژه طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خواهران این استان كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، به تعریفی از علم اصیل پرداخت و گفت: علم اصیل و عمیق، علمی است كه در چارچوب قرآن و عترت است و كسب آن موجب ترقی و بالندگی جامعه اسلامی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علم اصیل و عمیق علمی است که طلاب می‌آموزند چرا که تنها این علم است که در چارچوب قرآن و اهل بیت(ع) است و باید آن را آموخت.
آیت‌الله كلانتری اظهار كرد: فضای حوزه‌های علمیه، فضای مناسبی برای ترقی و کسب معرفت در صورت داشتن همت بلند، جدیت در امر تحصیل و داشتن تقوا است لذا طلاب باید این موارد را مدنظر قرار دهند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از پیامبر مكرم اسلام(ص) به اهمیت جایگاه علم و معرفت اشاره كرد و گفت: پیامبر مكرم اسلام(ص) فرمودند هرکس دنیا و آخرت می‌خواهد و هرکس هر دو با هم می‌خواهد به دنبال علم برود.
وی از طلاب جدیدالورود خواست تا در كسب علم و معرفت كوشا بوده و همواره ذی‌طلبگی را مدنظر قرار دهند و سپس ادامه داد: سبك زندگی طلاب باید برگرفته از سبك زندگی اولیا و بزرگان دین باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس معارف علم اصيل همايش طليعه حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در نامه ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

سرتیپ دوم جناب آقای سردار علیمحمدی
فرمانده محترم نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به نظام و مردم. در حالی که نیروی انتظامی دوباره کمر همت بسته و تلاش دارد با مظاهر بی‌حجابی مبارزه کند؛ اما در این میان، برخی از منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌کوشند در جامعه دوقطبی کرده و باز با حاشیه‌سازی‌ها و تبلیغات سوء، مانع این حرکت الهی و انقلابی شوند.

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات نیروی انتظامی و بیزاری از دشمنان داخلی و خارجی، هم‌چنان خواهان برخورد مدبرانه و قاطعانه با مظاهر بی‌حجابی و اخلال‌گران امنیت اخلاقی خانواده و جامعه بوده و از تلاش‌های آن نیروی ارزشی تقدیر و تشکر می‌شود.

امیدواریم این اقدامات موقتی نبوده و با حمایت سایر ارگان‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و اقشار مردم، هم‌چنان ادامه یابد تا جامعه از گزند بی‌اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها مصون بماند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا