Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ادب ــ بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان فراخوان چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان؛ جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال ۱۳۸۵ هر ساله میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و به یاری خدا چهاردهمین دوره این جشنواره نیز در سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره آثاری که در سال ۱۳۹۷ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد، در گروه‌های شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

برگزیدگان جشنواره، زمستان امسال در آیین اختتامیه معرفی خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در سال ۱۳۹۷ در داخل کشور به چاپ رسیده و در یکی از سه گروه ادبی یادشده قرار بگیرند. همچنین از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که آثار باید تألیفی و به زبان فارسی باشد و مجموعه شعر به صورت مستقل منتشر شده باشد، زیرا مجموعه‌های مشترک و گزیده آثار داوری نمی‌شوند و آثاری که در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا از طریق ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شوند و دبیرخانه فقط آثار ارسالی مولف یا ناشر را در روند داوری بررسی خواهد کرد.

آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه، ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸ است. ناشران، شاعران و پژوهشگران می‌توانند دو نسخه از آثار خود را به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه شهید اعرابی (۵)، پلاک ۶، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان؛ دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ارسال کنند.

فراخوان بخش ویژه

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش ویژه، پذیرای آثار شاعران جوانِ کم‌تر از ۲۵ سال است. در این بخش، همه شاعرانی که به زبان فارسی شعر می‌سرایند و متولد سال ۱۳۷۳ خورشیدی به بعد هستند فرصت دارند، با ارائه آثارشان در این رویداد ملی شرکت کنند.

مهلت ارسال آثار نیز از زمان انتشار فراخوان تا ۱۵ دی ۱۳۹۸ است و دبیرخانه جشنواره شعر فجر پذیرای آثار شاعران جوان، در دو بخش موضوعی آزاد و «بر خوانِ فارسی» به منظور پاسداشت زبان فارسی است و علاقه‌مندان می‌توانند در هر دو موضوع شرکت کرده و در موضوع آزاد ۵ شعر و در یکی از دو قالب کلاسیک یا نو و دیگری ۱ شعر (بدون محدودیت قالب) ارسال کنند.

تنها مسیر ارسال آثار، سامانه javan.adabiatirani.com است؛ بنابراین آثاری که از هر مسیر دیگر ارسال شود، داوری نخواهند شد.

شاعران، مؤلفان و ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت رسمی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به نشانی adabiatirani.com مراجعه کنند یا با دبیرخانه به شماره ۸۸۳۱۸۶۴۶-۰۲۱ (داخلی ۲۰۵) تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جشنواره شعر فجر فراخوان بنیاد شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید علی موسوی گفت: این جشنواره با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر  منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه سالجاری تعیین شده  است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی گفت: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد