Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست با مدیرکل و مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان و جمعی از مدیران تشکل‌های صنفی حمل و نقل عمومی به مناسبت هفته حمل و نقل عمومی با قدردانی از آنان گفت: با توجه به همجواری این استان با کشور‌های حاشیه دریای خزر و تبادل تجاری با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا، اهمیت توجه به ناوگان حمل و نقل بین‌المللی برای توسعه این بخش، دوچندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی و تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت در سالیان گذشته در جهت نوسازی و بهسازی آن اشاره و اظهار کرد: استان گیلان در برخی شاخص‌های سن ناوگان حمل و نقل از میانگین کشوری بالاتر و در برخی کمتر است که باید تلاش شود با نوسازی آن، گام موثری در ارتقاء این بخش برداریم.

استاندار گیلان به شرایط اقتصادی کشور پس از تشدید تحریم‌ها و نیز مشکلات تحقق منابع درآمدی دولت اشاره کرد و افزود: گیلان به عنوان یک استان گردشگرپذیر همواره نیازمند تقویت زیرساخت‌های خود در بخش‌های مختلف از جمله ناوگان حمل و نقل است که امیدواریم در این حوزه نگاه‌های ملی در تخصیص اعتبارات نیز معطوف استان سرسبز و مسافرپذیر گیلان شود.

زارع با بیان اینکه رشد ۱۷ درصدی بخش صادرات حمل و نقل بین‌المللی بسیار امیدوارکننده است، گفت: باتوجه به همجواری گیلان با کشور‌های حاشیه دریای خزر و تبادل تجاری با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا؛ اهمیت توجه به ناوگان حمل و نقل بین‌المللی برای توسعه این بخش دوچندان است که امیدوارم شاهد افزایش روزافزون سهم حمل و نقل عمومی و بار در این زمینه باشیم.

او با اشاره به اینکه به طور قطع امکان نوسازی ناوگان عمومی فقط از طریق منابع دولتی وجود ندارد، اظهار داشت: نوسازی ناوگان به عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود چرا که ضمن افزایش ضریب ایمنی، در مصرف سوخت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند و در حفظ محیط زیست موثر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به سند آمایش استان و برمبنای توسعه پایدار امیدواریم شاهد توسعه بیشتر ناوگان عمومی حمل ونقل باشیم، گفت: به واسطه همراهی بانک‌های عامل می‌توان از طریق حمایت‌های درون استانی نیز در این خصوص اقداماتی انجام داد.

زارع حمل ۶ میلیون و ۲۴۳ هزار تن کالا و انتقال ۳ میلیون و ۲۱۹ هزار مسافر را نمایانگر تلاش‌های مستمر و موثر فعالان حوزه حمل و نقل کالا و مسافر عنوان کرد و افزود: توزیع ۳۳ هزار حلقه لاستیک میان رانندگان فعال در بخش جابجایی کالا و مسافر در سطح استان از مهرماه سال گذشته تاکنون، در راستای اقدامات حمایتی دولت بوده که اهتمام ما براین است تا روز به روز میزان حمایت‌ها از این قشر تلاشگر بیشتر شود.

او تصریح کرد: گسترش ارائه خدمات در مسیر اجرای طرح ایمن‌سازی مسیر‌ها با نصب علائم و تابلو‌ها و نیز حضور موثر در طرح زمستانه در مناطق سردسیر و کوهستانی به منظور ایجاد آرامش مردم با اهتمام ویژه مورد تأکید جدی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ وزیر کشور در بازدید از غرفه توانمندی‌های گیلان در اکسپو گفت: استان گیلان بهشت ایران با ظرفیت‌های کم نظیر است.
دکتر احمد وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و صادراتی گیلان افزود: باید از ظرفیت‌های کم نظیر گیلان به بهترین نحو بهره برده شود.
استاندار گیلان در حاشیه این بازدید گفت: ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ همت (۹۰ هزار میلیارد تومان) اعتبار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ معرفی شده است.
دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه این نمایشگاه، فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری کشور به ویژه گیلان است، افزود: تلاش شده توانمندی‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صادراتی در کنار زنجیره‌های ارزش ایجاد شده در راستای جهش تولید به سرمایه گذاران معرفی شود.
ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی در محل نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در سالن ۴۱ نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاریست.
این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل