Web Analytics Made Easy - Statcounter

دین پرست گفت: گزارش تصرفات غیرقانونی سواحل دریای خزر از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با دستور وزیر کشور و همکاری استانداری‌های ذیربط، به صورت کامل تدوین و با دستور رییس جمهوری، روند آزادسازی از تصرفات غیرقانونی نوار ساحلی دریای خزر آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور،  بابک دین پرست با اشاره به اینکه گفت: گزارش تصرفات غیرقانونی سواحل دریای خزر از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با دستور وزیر کشور و همکاری استانداری‌های ذیربط، به صورت کامل تدوین و با دستور رییس جمهوری، روند آزادسازی از تصرفات غیرقانونی نوار ساحلی دریای خزر آغاز شده است، گفت: در این گزارش، تصرفات دستگاه‌ها و نهادهای تابعه قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح، سازمان‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و غیردولتی، در نوار ساحلی دریای خزر به تفکیک معین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: براساس این گزارش، همه تصرفات غیرقانونی مذکور، در سرتاسر ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در سه استان گیلان، مازندران و گلستان، به تفکیک و با تعیین مشخصات دقیق متصرفین غیرقانونی احصاء و همچنین وسعت ورود به حریم اراضی ساحلی پایین‌تر از کد امن ارتفاعی ابلاغی وزارت نیرو و حاشیه ۶۰ متری آن نیز، برای نخستین بار در کشور و در قالب یک بانک اطلاعاتی متمرکز، احصا و تعیین شده است.


معاون وزیر کشور تأکید کرد: براساس نتایج گزارش تدوین شده، همه موارد تصرفات غیرقانونی برای اقدام قانونی و رفع تصرف و آزادسازی، به بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های تابعه دولت، سایر قوا، ستادکل نیروهای مسلح و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط ابلاغ شده و حداکثر ۶ ماه زمان برای رفع تصرف و آزادسازی اراضی تحت تصرف، تعیین شده است. همچنین استانداری‌های ساحلی نیز به عنوان مسئول پیگیری رفع تصرفات غیرقانونی بخش‌های خصوصی، غیردولتی و شهرداری‌ها تعیین شده‌اند.


دین‌پرست خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در روند رفع تصرفات، کارگروه ویژه آزادسازی حریم دریای خزر با حضور معاونین و نمایندگان تام‌الاختیار دادستانی کل کشور، وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و نیرو و سازمان‌های برنامه و بودجه، محیط زیست و بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی رییس جمهوری و نیروی انتظامی، در وزارت کشور تشکیل شده و طی روزهای آینده تشکیل جلسه خواهد داد.


وی تصریح کرد: همچنین تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و سایر قوای نظامی و انتظامی و نهادهای عمومی غیردولتی که در اجرای تکالیف و ماموریت‌های قانونی و اجتناب‌ناپذیر خود، طی سنوات قبل نسبت به ایجاد، احداث و راه‌اندازی تاسیسات و مستحدثات ویژه در اراضی مذکور اقدام کرده‌اند، موظف شدند، مستندات قانونی مربوط به تصرفات خود را جهت بررسی لازم و حصول اطمینان از طی تشریفات قانونی، به استانداری مربوطه ارائه کنند.


دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه اراده قاطع وزیر کشور برای آزادسازی سواحل خزر، با استقبال دستگاه‌های ذیربط مواجه شده و تاکنون گزارش مثبت ۴ دستگاه اجرایی در این عرصه واصل شده و در آینده نزدیک نیز گزارش آزادسازی‌های مترتب بر این همکاری اعلام خواهد شد.


دین‌پرست همچنین پیگیری‌های جدی سازمان بازرسی کل کشور و همکاری مجدانه وزارتخانه‌های مرتبط، از جمله جهاد کشاورزی، نیرو و معاونت حقوقی ریاست جمهوری را در روند پیگیری‌ها در این پرونده، شایسته تقدیر دانست.

 

وی تصریح کرد: در صورت عدم همکاری و یا مقاومت هر یک از دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و یا دیگر متصرفین غیرقانونی بخش خصوصی در قبال اقدامات قانونی در این عرصه، ضمن ارجاع موضوع به دستگاه قضائی، اطلاع‌رسانی لازم و مؤثر صورت خواهد گرفت.

 

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: با توجه به تجربه مثبت مستندسازی دقیق تصرفات غیرقانونی در سواحل شمالی کشور و اتخاذ تمهیدات قانونی برای رفع این تصرفات، در اقدام مشابهی، تمامی اراضی ساحلی در نوار جنوبی کشور در ۴ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان نیز مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته که گزارش آن در روزهای آینده نهایی و به استحضار رییس جمهوری، برای صدور دستور اقدام مشابه ارسال خواهد شد.


دین‌پرست اعلام کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز در حال تدوین دو سند مهم «تصویب نامه حفاظت از حریم سواحل دریای خزر» و «لایحه پیشنهادی ساماندهی سواحل» است که موجب پیشگیری از تصرفات غیرقانونی آتی خواهد بود و تا آن زمان نیز به استانداران استان‌های مشمول و همچنین مسوولین دستگاه‌های مسوول با پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور ابلاغ شده است، تا از صدور مجوز تغییر کاربری در اراضی ساحلی، جدا پرهیز کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد طرح ملی فهما روزنامه اردبیل مساجد جهان حوزه علمیه مجلس روزنامه ها نوار ساحلی دریای خزر وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شبکه المسیره، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) تاکید کرد: ما از اقدامات خصمانه ای که واشنگتن تدارک دیده است، اطلاع داریم.

وی افزود: ما آمریکا را مسئول تبعات حماقت احتمالی اش علیه یمن می دانیم.

العزی بیان کرد: به واشنگتن توصیه می‌کنیم که از رویکرد خصمانه دست بردارد زیرا منافع آن هدفی اساسی برای همه آزادگان خواهد بود و در منطقه روی آرامش نخواهد دید.

پیش از این نیز «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانیکه رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 847384 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است