Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از پژوهشگران حاضر در نمایشگاه پژوهش و فناوری که طرح‌های خود را به مرحله قرارداد با صنعت رسانده اند هم وزارت علوم و هم صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مسعود برومند در حاشیه نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد درباره ارایه راهکار برای تجاری شدن پایان نامه و رساله‌های دانشجویی افزود: پایان نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی در چارچوب اجرای یک موضوع پژوهشی تعریف می‌شود و اگر راهبرد آموزش عالی به سمت توسعه علمی گسترش مرز‌های علمی باشد طبیعتا موضوعات مرز‌های علم به ارایه انتشارات علمی منجر می‌شود که در قالب مقاله صورت می‌گیرد و این موضوع برای کشور ثروتی به بار نمی‌آورد، اما اعتبار ملی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این رساله‌ها و پایان نامه‌ها در شرایط حاضر موجب پیشتازی کشور در حوزه علمی در سطح منطقه و جهان می‌شود و اگر ما این نکته را قبول کنیم که می‌توانیم از طریق این پژوهش‌ها به سمت رفع چالش‌ها و نیاز‌های کشور حرکت کنیم آن زمان است که می‌توان به اهمیت این بخش از علم پی برد.
برومند با بیان اینکه برای کاربردی کردن پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی فعالیتی از دو سال گذشته آغاز شد، اظهار داشت: در چارچوب ارایه این موضوع انگیزه و ایجاد ارتباط بیشتر میان دانشگاه و صنعت شروع شد و استانداردسازی‌هایی درباره موضوعات پایان نامه و رساله‌ها شکل گرفت که باید این موضوعات به منظور نیاز‌های صنعت و ارتباط با صنعت مطرح شود.
وی ادامه داد: ما از دانشگاه‌ها خواستیم که بر دقت و طرح ریزی و اجرای طرح‌های آیین نامه‌های خود تاکید و این موضوع را کنترل کند و با ابلاغ آیین نامه فرصت مطالعاتی، این موضوع برای اعضای هیات علمی از ابتدای سال 98 ملزم شد که موضوعات پایان نامه، مقاله و رساله‌ها مطابق با نیاز‌ها و مشکلات صنعت باشد.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: هم اکنون 50 نفر از اعضای هیات علمی وارد صنعت و جامعه شدند و این تعداد به مرور زمان افزایش می‌یابد و باید تقویت شود چنانچه تعداد پایان نامه‌هایی که تاکنون در ارتباط با صنعت تعریف شده نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، برومند در پاسخ به سوال خبرنگار درباره حمایت از دستاورد‌های پژوهشی دانشجویان گفت: در سال گذشته نیز گرنت یا یارانه تجاری سازی برای قرارداد‌های منعقدشده میان پژوهشگران و صنعتگران اعطا شد و امسال هم همان شیوه دوباره اجرا می‌شود. همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در ارایه تضمین و پذیرش تسهیلات با حمایت خود از پژوهشگران اقدامی موثر داشته چنانچه در این راستا مبلغ 300 میلیارد تومان منابع در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت و پشتیبانی از این دستاورد‌های پژوهشی درنظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمایت وزارت علوم پژوهشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌منظور گسترش همکاری‏‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف بهره‌‏مندی از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طرفین در حوزه‌های علم و فناوری، تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت لبنیات کالبر اراک در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی، کارآفرینی و اشتغال با هدف تعامل و ارتباط مشترک بین دو سازمان، در دفتر مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اراک امضا شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: هدف از این تفاهم‌نامه، همکاری‌های پژوهشی، فناوری و خدمات تخصصی دانشگاه و شرکت، آموزش، مهارت‌آموزی و پرورش نیرو‌های آموزش‌دیده و ماهر در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز طرفین و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی است.

مرتضی قاسمی افزود: انجام امور مطالعاتی در رابطه با فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته، مشارکت و همکاری در توسعه و تدوین دانش فنی تولید محصولات غذایی، مشارکت و همکاری در تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه، مشارکت و همکاری در زمینه توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی -کاربردی موردنیاز طرفین با تأکید بر عارضه‌یابی زنجیره توسعه و تکوین محصول و شبکه‌سازی هوشمند با بهره‌گیری از امکانات طرفین و جذب سرمایه‏‌گذاران داخلی و خارجی و جلب مشارکت صنعتگران حوزه صنایع غذایی و فعالان اقتصادی جهت اجرایی کردن طرح‌‏های مشترک از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

وی، همکاری در زمینه حمایت از دانشجویان درراستای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی و کارآموزی طرح پویش، همکاری و تعامل در اجرای طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت نیروی ماهر و متخصص از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، تعامل طرفین به‌منظور حمایت و هدایت موثر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت خلق پژوهش‌های کاربردی موردنیاز طرفین، مشارکت و همکاری در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی موردنیاز برای توانمندسازی مدیران و کارکنان دانشگاه و شرکت براساس ضوابط و مقررات طرفین با صدور گواهینامه‌های معتبر، مشارکت و همکاری در زمینه برگزاری بازدید‌های علمی و تور‌های تخصصی و صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌ها، واحد‌های صنعتی و همچنین امکان بازدید مدیران و کارکنان شرکت از توانمندی‏‌های دانشگاه، همکاری دوجانبه درباره حوزه‌های تخصصی مرتبط را از مهم‌ترین موضوعات تفاهم‌نامه برشمرد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد: طراحی، مشارکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه‌‌ها، همایش‌ها، سمینار‌های داخلی و بین‌المللی و استارت‌آپ‌ها علمی مرتبط با صنایع غذایی و فرآورده‌های لبنی به صورت مشترک، دعوت استادان خبره داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف برای دانش‌افزایی متخصصین طرفین، مشارکت و همکاری در راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها و سرا‌های نوآوری با انتفاع طرفین (مطابق تبصره ۲ ماده ۲)، استفاده از توان علمی اعضای هیأت علمی و متخصصان طرفین، به کارگیری امکانات تحقیقاتی و پژوهشی طرفین جهت انجام پروژه‌های پژوهشی، تدوین و انتشار کتاب و مقالات، استفاده متقابل از تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی به‌خصوص برای آموزش دانشجویان و سایر زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی ـ تحقیقاتی و کاربردی که در آینده برحسب صلاحدید امکان آن فراهم شود، از دیگر موارد توافق طرفین است.

این تفاهم‌نامه در ۱۲ ماده و در ۳۹ بند و ۷ تبصره به امضای مرتضی قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و عباس داودآبادی مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی