Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع روز چهارشنبه در نشست با مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در رشت با اشاره به رشد ۱۷ درصدی صادرات اعم از  حمل و نقل  داخلی و بین المللی اظهار داشت:نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از موضوعاتیست که می تواند ضمن ضریب افزایش ایمنی ، به لحاظ زیست محیطی نیز دستاوردهای خوبی را به همراه  داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سن ناوگان عمومی استان  در برخی  بخش ها از میانگین کشوری پایین تر  و دربعضی بالاتر  است.

 وی با بیان اینکه در سالیان گذشته فرصت هایی بود که دولت  یارانه هایی را برای نوسازی ناوگان عمومی  اختصاص داده بود که  در استان بهتر می توانست استفاده شود،  تصریح کرد:   در حال حاضر مشکلات اقتصادی که در پی تشدید تحریم ها  پیش آمده شرایط را به لحاظ اقتصادی و درآمدهای دولت دچار مشکل کرده است.

  زارع با اشاره به تحریم ها بر ضرورت تقویت تبادلات اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر و اوراسیا تاکید و تصریح کرد: دبیرخانه اوراسیا را نیز راه اندازی کرده ایم و بایستی از این ظرفیت بهره بگیریم.

زارع  با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل صرفا با کمک های دولتی شدنی نیست، اظهار داشت: باید با تنظیم مقررات،  قوانین و یارانه دولتی  با درصد سود مناسب  برای ایجاد انگیزه دریافت این تسهیلات،   ناوگان حمل و نقل را در استان نوسازی کرد .

 وی خاطر نشان کرد: اهتمام خواهیم داشت تا مسائلی که در این بخش به سطح ملی مرتبط می شود با انعکاس و انجام  مکاتبات  با مدیران ارشد کشوری پیگیری کنیم.

 وی اقدامات انجام شده  بخش حمل و نقل و راهداری در استان را حاصل تلاش بخش خصوصی دانست و گفت:  این اقدامات منجر به گسترش خدمات بین جاده ای  شده است که سرمایه گذاران امدند و طرح هایی نیز در این بخش  به بره برداری رسید.

زارع  با تاکید بر اینکه بهره برداری از طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای  آسایش خاطر خانواده ها و گردشگران را در این بخش رقم زده است، خاطر نشان کرد: ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از موضوعاتیست که می تواند ضمن ضریب افزایش ایمنی به لحاظ زیست محیطی نیز دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آمار فرسوده بودن مینی بوس ها و دیگر وسایل نقلیه بخش حمل و نقل مطلوب ما نیست، اظهار اشت: برخی از طرح ها را بایستی با  کمک و همراهی بانک ها حمایت کنیم .

 وی با اشاره به آمار  جابه جایی  بیش از شش میلیون تن در بخش کالا و افزون بر سه میلیون مسافر طی هشت ماه گذشته  در استان با همین ناوگان حمل و نقل  استان گفت:  کمک های دولتی از جمله در توزیع بیش از ۳۳ هزار حلقه لاستیک  در  این  میزان اقدام انجام شده  ، موثر است.

وی با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی تصادفات جاده ای در محورهایی که دارای سامانه ثبت تخلفات در استان بوده  ، گفت: اقدامات نظارتی یکی از عوامل کنترلی تاثیرگذار در کاهش تصادفات بوده است؛  از این رو ، بایستی بتوانیم سهم بیشتری از این سامانه ها را برای محورهای استان اختصاص دهیم.

 استاندار گیلان آموزش ها ، نصب علائم و تابلوها  و سطح ارتقای عمومی  را در کاهش تصادفات موثر دانست و گفت: باید با مجموعه ای از این مولفه ها در کاهش تصادفات بکوشیم  و نه با ایجاد سرعت  گیر های بیشتر که به  خودرو ها (و با توجه به گرانی قطعات)  به آن ها آسیب می رساند.

وی خاطر نشان کرد: باید اهتمام داشت تا با تقویت صنعت خودروسازی کشور زمینه ای بوجود آید که با قیمت کمتر، محصولات بهتری داشته باشیم.

در گیلان ۱۶۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۴۶ شرکت حمل و نقل مسافر، چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۲۰  نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی  کالا در گیلان فعال می  باشد.

همچنین ۵۳ اکیپ راهداری با ۵۱۷ نیروی راهدار با ۳۲۱ دستگاه ماشین آلات سبک ، نیمه سنگین و سنگین در گیلان فعال هستند.

 از ۲۶ آذر تا اول دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استانداری گیلان گیلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استانداری گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران

شهردار منطقه۱۳ از تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده با اتخاذ تمهیداتی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد هادی علی احمدی اظهار کرد: در سال گذشته در راستای  برنامه ابلاغی سازمان نوسازی و تحقق برنامه 4 ساله چهارم توسعه و تحول شهر تهران مبنی بر نوسازی سالانه 3 درصد پلاک‌ها در بافت‌های فرسوده شهر تهران با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه معاونت شهرسازی و معماری این منطقه براساس برنامه پیش‌بینی شده موفق به تحقق 100 درصدی نوسازی پلاک‌های واقع در بافت فرسوده شده است.

شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده می تواند الگوی سایر کلانشهرها باشد

وی افزود: با توجه به تشکیل ادارات نوسازی در مناطق 22 گانه که با تلاش‌های سازمان نوسازی شهر تهران در این دوره صورت گرفت، گام مهمی در جهت تسریع و تسهیل نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق انجام شده است که همین امر موجب شده علی‌رغم چالش‌های موجود و ریزدانه بودن املاک واقع در بافت فرسوده این منطقه، با پیگیری‌های بعمل آمده اداره نوسازی 161 پلاک در محدوه مورد نظر  نوسازی شود که این امر منجر به محقق شدن 100 درصدی برنامه ابلاغی توسط سازمان نوسازی شهر تهران شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • انتصابات جدید در گیلان
  • (تصاویر) ناوگان جدید اتوبوسرانی تهران
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل