Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک دین پرست، افزود: گزارش تصرفات غیرقانونی سواحل دریای خزر از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی (اعم از بخش‌های دولتی، غیردولتی، نهادها و....) با دستور وزیر کشور و همکاری استانداری‌های ذیربط، به صورت کامل تدوین و با دستور رئیس جمهور، روند آزادسازی از تصرفات غیرقانونی نوار ساحلی دریای خزر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، گفت: در این گزارش، تصرفات دستگاه‌ها و نهادهای تابعه قوای سه گانه، نیروهای مسلح، سازمان‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و غیردولتی، در نوار ساحلی دریای خزر به تفکیک معین شده است.

دین پرست اضافه کرد: بر اساس این گزارش، همه تصرفات غیرقانونی مذکور، در سرتاسر ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در سه استان گیلان، مازندران و گلستان، به تفکیک و با تعیین مشخصات دقیق متصرفین غیرقانونی احصاء و همچنین وسعت ورود به حریم اراضی ساحلی پایین‌تر از کد امن ارتفاعی ابلاغی وزارت نیرو و حاشیه ۶۰ متری آن نیز، برای نخستین بار در کشور و در قالب یک بانک اطلاعاتی متمرکز، احصا و تعیین شده است.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: بر اساس نتایج گزارش تدوین شده، همه موارد تصرفات غیرقانونی برای اقدام قانونی و رفع تصرف و آزادسازی، به بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های تابعه دولت، سایر قوا، ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط ابلاغ شده و حداکثر ۶ ماه زمان برای رفع تصرف و آزاد سازی اراضی تحت تصرف، تعیین شده است. همچنین استانداری‌های ساحلی نیز به عنوان مسئول پیگیری رفع تصرفات غیر قانونی بخش‌های خصوصی، غیردولتی و شهرداری‌ها تعیین شده اند.

دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در روند رفع تصرفات، کارگروه ویژه آزادسازی حریم دریای خزر با حضور معاونین و نمایندگان تام الاختیار دادستانی کل کشور، وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و نیرو و سازمان‌های برنامه و بودجه، محیط زیست و بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور و نیروی انتظامی، در وزارت کشور تشکیل شده و طی روزهای آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

وی تاکید کرد: همچنین تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و سایر قوای نظامی و انتظامی و نهادهای عمومی غیردولتی که در اجرای تکالیف و مأموریت‌های قانونی و اجتناب ناپذیر خود، طی سنوات قبل نسبت به ایجاد، احداث و راه اندازی تأسیسات و مستحدثات ویژه در اراضی مذکور اقدام نموده اند، موظف شدند، مستندات قانونی مربوط به تصرفات خود را جهت بررسی لازم و حصول اطمینان از طی تشریفات قانونی، به استانداری مربوطه ارائه کنند.

دین پرست خاطرنشان کرد: خوشبختانه اراده قاطع وزیر محترم کشور برای آزادسازی سواحل خزر، با استقبال دستگاه‌های ذیربط مواجه شده و تاکنون گزارش مثبت ۴ دستگاه اجرایی در این عرصه واصل شده و در آینده نزدیک نیز گزارش آزادسازی‌های مترتب بر این همکاری اعلام خواهد شد.

وی همچنین پیگیری‌های جدی سازمان بازرسی کل کشور و همکاری مجدانه وزارتخانه‌های مرتبط، از جمله جهاد کشاورزی، نیرو و معاونت حقوقی ریاست جمهوری را در روند پیگیری‌ها در این پرونده، شایسته تقدیر دانست و گفت: پیش از این با توجه
معاون وزیر کشور تصریح کرد: در صورت عدم همکاری و یا مقاومت هر یک از دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و یا دیگر متصرفین غیرقانونی بخش خصوصی در قبال اقدامات قانونی در این عرصه، ضمن ارجاع موضوع به دستگاه قضائی، اطلاع‌رسانی لازم و مؤثر صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر کشور افزود: با توجه به تجربه مثبت مستندسازی دقیق تصرفات غیر قانونی در سواحل شمالی کشور و اتخاذ تمهیدات قانونی برای رفع این تصرفات، در اقدام مشابهی، تمامی اراضی ساحلی در نوار جنوبی کشور در ۴ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان نیز مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته که گزارش آن در روزهای آینده نهایی و به استحضار رئیس محترم جمهوری، برای صدور دستور اقدام مشابه ارسال خواهد شد.

معاون وزیر کشور در پایان اعلام کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز در حال تدوین دو سند مهم «تصویب نامه حفاظت از حریم سواحل دریای خزر» و «لایحه پیشنهادی ساماندهی سواحل» است که موجب پیشگیری از تصرفات غیر قانونی آتی خواهد بود و تا آن زمان نیز به استانداران استان‌های مشمول و همچنین مسئولین دستگاه‌های مسئول با پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور ابلاغ گردیده است، تا از صدور مجوز تغییر کاربری در اراضی ساحلی، جدا پرهیز کنند.

کد خبر 4801604

منبع: مهر

کلیدواژه: دریای خزر دستگاه قضایی بابک دین پرست سازمان بازرسی کل کشور دادستانی کل کشور وزارت کشور زمین خواری شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش هفته پژوهش شهر تهران محسن هاشمی سازمان تامین اجتماعی سیدابراهیم رئیسی نیروی انتظامی پیروز حناچی اداره کل محیط زیست استان تهران قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، یک پهپاد «ام کیو - ۹» به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار در سواحل یمن سقوط کرد.

پایگاه خبری المسیره یمن به نقل از یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اعتراف کرد که یک پهپاد «ام‌کیو - ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی مشکوک این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

در همین ارتباط، مقامات یمنی هنوز واکنش رسمی درباره سقوط مشکوک این پهپاد گران قیمت آمریکایی در سواحل یمن اتخاذ نکرده‌اند.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، جنبش انصارالله یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک این پهپاد در حدود سی میلیون دلار قیمت داشته‌اند.

کد خبر 6089412

دیگر خبرها

  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات