Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:12:07 GMT

برگزاری همایش ملی کوه سهند در مراغه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۶۵۶۸

برگزاری همایش ملی کوه سهند در مراغه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،همایش ملی کوه سهند با موضوع حفاظت و توسعه پایدار در دانشگاه مراغه برگزار شد.

 شکری فرماندار شهرستان ویژه مراغه در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: چرای بیش از حد دام و اجرا نشدن طرح تعادل دام و مرتع بیشترین خسارت را به طبیعت سهند وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شکری افزود: تبدیل مراتع به باغ و زمین‌های زراعی در روستا‌های حاشیه این کوه ازدیگر عوامل تخریب مراتع است.

او افزود: در کنار دیگر مشکلات، استفاده نادرست گردشگران از این طبیعت زیبا و بکر آن با ریخت زباله سالانه خسارت فرآوانی به محیط زیست سهند وارد می‌کند.

سرور دبیر علمی نیز، هدف از برگزاری این همایش را شناخت پتانسیل‌های طبیعی، گردشکری، اقتصادی و آگاه سازی شهروندان برای بهره برداری اصولی از طبیعت سهند اعلام کرد.

سرورافزود: از کل مقالات رسیده به دبیر خانه همایش ۱۰ مقاله با موضوع تغیرات اقلیمی و نقش آن برگونه‌های گیاهی و طبیعت مراتع سهند بصورت سخنرانی از اساتید دانشگاه‌های تهران، زنجان، تبریز و مراغه ارائه شد.

او با بیان اینکه نزدیک به ۷ میلیون نفر در جغرافیای طبیعت سهند زندگی می‌کنند افزود: آگاه سازی، اطلاع رسانی و آموزش می‌تواند در حفظ طبیعت سهند تاثیر گذار باشد.

کوه سهند به ارتفاع سه هزارو ۷۱۰ مترمربع و داشتن ۱۲۹ هزار هکتار مرتع از مناطق مهم عشایری در آذربایجان شرقی است.

این کوه به خاطر داشتن بیش از یک هزار گونه گیاهی وسرچشمه گرفتن هفت رودخانه دائمی از دامنه‌های آن به عروس کوه‌های ایران شهرت دارد.

انتهای پیام /ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوه سهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

مریم عرب نژاد افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • برگزاری همایش پیاده روی در طبیعت بهاری
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه