Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@23:14:49 GMT

راه‌اندازی سوپرمارکت‌های مالی در بورس

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۶۸۱۵

راه‌اندازی سوپرمارکت‌های مالی در بورس

ایران اکونومیست- عضو هیات مدیره بورس تهران، سوپر مارکت مالی ابزاری برای تسهیل شرایط ورود افراد به بازارهای مالی است، گفت: با استفاده از این ابزار، دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در این مسیر پر پیچ و خم برطرف می‌شود

 به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، محمودرضا خواجه نصیری با اشاره به حضور مستقیم افراد متخصص برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه گفت: تصمیم سازی در فضای سرمایه گذاری در بورس، مسأله‌ای است که ارتباط مستقیمی با دانش افراد دارد و با توجه به سطوح مختلف آشنایی با سرمایه گذاری، هر یک از این سطوح بر اساس اقتضائات خود، یک نوع عملکرد پیش رو دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از علاقمندان زمانی که تصمیم به سرمایه گذاری می‌گیرند با پرسش‌های متعددی روبرو می‌شوند و سوالاتی مانند اینکه "ما نمی‌دانیم از کجا و چگونه اقدام به سرمایه گذاری کنیم یا به دنبال این هستیم که از تمامی فرصت‌های سرمایه گذاری از جمله سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه، بازارهای مالی و اقتصادی، بازار ارز، طلا و سکه یا فرصت‌های سرمایه گذاری روی ابزارهای نوین مالی یا مبتنی بر کالا به صورت یک جا بهره مند شویم " مطرح می‌کنند.

به گفته خواجه نصیری، این گروه از افراد نیازمند به پیشخوانی هستند تا با مراجعه به آن، مسیرهای مختلف سرمایه گذاری خود را پس از اخذ تصمیم برای سرمایه گذاری دنبال کنند.

عضو هیأت مدیره بورس تهران، با بیان اینکه ایده سوپر مارکت مالی به عنوان یک ترند جهانی در حرکت است گفت: ارائه خدمات در سوپرمارکت مالی، در واقع ارائه خدمات مالی اعتباری با پشتوانه بازار سرمایه است؛ به این ترتیب که این پیشخوان می‌تواند اقدامی در جهت رفع نیاز افراد علاقمند به حضور در بازار سرمایه باشد که از دانش مالی کمتری برخوردارند.

به گفته خواجه نصیری، سوپرمارکت‌های مالی در کشورهای توسعه یافته ارائه دهنده مجموعه‌ای از خدمات مالی و سرمایه گذاری هستند که افراد مختلف می‌توانند به صورت آنلاین یا آفلاین از این خدمات بهره بگیرند.

وی نکته ممتاز سوپرمارکت مالی را ارائه یکجای کلیه خدمات مالی برشمرد و گفت: در این پیشخوان افراد به جای آنکه برای دریافت این خدمات به صورت منفک از چندین و چند شرکت اقدام کنند می‌توانند با صرفه جویی در وقت و کاهش بروکراسی اداری از تنوع خدمات مالی و همچنین تخفیفات مطلوب بهره مند شوند.

به اعتقاد خواجه نصیری، هدف اصلی از تشکیل سوپرمارکت مالی ارائه سبدی کامل از محصولات و خدمات سرمایه گذاری به مشتریان است تا افراد به صورت حرفه ای مشکلات مالی خود را برطرف و برنامه مالی خود را برای آینده‌ای امن تنظیم کنند.

خواجه نصیری، با اشاره به رایج بودن موضوع سرمایه گذاری مبتنی بر هدف در کشورهای توسعه یافته گفت: در این روش سرمایه گذاران بر مبنای اهداف تعریف شده خود وارد حوزه سرمایه گذاری می‌شوند و این مهم مستلزم آن است که بتوانیم یکجا از همه ابزارهای سرمایه گذاری بهره مند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بازار سرمایه به صورت مدیریت دارایی اختصاصی یا در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری، مشاوره مالی و سرمایه گذاری و مدیریت ریسک و تأمین مالی برای اشخاص حقوقی و خدمات کارگزاری و همچنین مشاوره و صدور انواع بیمه نامه و خدمات مالی عمومی و مشاوره به صورت مشاوره مالیاتی و حقوقی، و آموزش از دیگر خدمات سوپر مارکت های مالی است

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سرمایه گذاری بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود

 به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، روح‌الله خضری‌پور شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای شورای مهمانشهر(محل نگهداری مهاجران) بردسیر افزود: با توجه به ساماندهی که در زمینه اتباع بیگانه صورت گرفته، از این پس در سطح استان و به خصوص مهمانشهرها، ارائه تمام خدمات صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارکی که دارای اعتبار هستند، انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: افرادی که نسبت به تمدید و دریافت کارت و مدارک جدید اقدام نکرده‌اند، اتباع غیرمجاز محسوب و مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه شوراهای امور اتباع باید در بهره‌برداری حداکثری از منابع و به منظور تقویت امور و حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کند تصریح کرد: مهمانشهرها به صورت بالقوه دارای ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بالایی هستند که وظیفه شورا بالفعل و عملیاتی کردن آنها است.

وی عنوان کرد: شورا باید از تصدی‌گری فاصله بگیرد و نقش ستادی خود را در هدفگذاری و تصمیم‌سازی برای امور زیربنایی تقویت کند و با تدابیر حکیمانه و موثر همانند لکوموتیو یک قطار موتور محرک در پیشبرد امور باشد.

خضری‌پور ادامه داد: در این راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نیز صرفا از برنامه‌های هدفمند و اثربخش حمایت می کند.

وی تصریح کرد: شورا سریع نسبت به افزایش منابع درآمدی برای تقویت اقدامات فرهنگی، مذهبی، عمرانی و غیره، برنامه‌های خود را ارائه کند، ضمن اینکه هزینه‌های دریافتی از ساکنان و درآمدهای ناشی از اماکن تجاری در مهمانشهرها براساس نظر کارشناس رسمی و بر معیار عدالت صورت پذیرد تا درآمدها واقعی شود و به جای انتفاع عده‌ای از کسبه، تمام ساکنان و عموم مردم از این منابع بهره ببرند.

به گزارش ایرنا، در استان کرمان ۲ مهمانشهر در شهرستان‌های بردسیر و رفسنجان وجود دارد که حدود ۱۲ هزار نفر از مهاجرین در آنجا ساماندهی شده و زندگی می‌کنند.
این مهمانشهرها تحت نظارت و مدیریت اداره کل امور اتباع و استانداری کرمان هستند و به صورت شورایی اداره می‌شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره