Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:26:38 GMT

تلاش برای تخلیه آب در اهواز

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۷۲۹۳

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به تلاش برای حل مشکل آبگرفتگی اهواز، گفت: برخی از مناطق اهواز به وضعیت عادی بازگشته اند و برای دیگر مناطق در تلاش هستیم تا مشکلات ظرف مدت امروز یا فردا مرتفع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به تلاش برای حل مشکل آبگرفتگی اهواز، گفت: برخی از مناطق اهواز به وضعیت عادی بازگشته اند و برای دیگر مناطق در تلاش هستیم تا مشکلات ظرف مدت امروز یا فردا مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فاضل عبیات درخصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی شهر اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان اظهار کرد: در اهواز در مناطقی که امکان تخلیه آب به کمک پمپاژ آب وجود داشت، این کار انجام شده است. در مرکز شهر در مناطقی مانند امانیه، خیابان ادهم، خیابان ۸ پادادشهر، خیابان شریعتی و زیرگذر پل سیاه در کیانپارس آب تخلیه شده و وضعیت در این مناطق بهبود پیدا کرده است.

وی افزود: بخشی از مناطق اهواز نیاز به کار بسیار بیشتری دارند و باید در آن مناطق اقدامات بیشتری برای تخلیه آب انجام داد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: کوی معین زاده، پردیس، کوی مجاهد، شهرک دانشگاه و فرهنگ شهر مناطقی هستند که تجمع آب های سطحی در آن مناطق بیشتر و همچنین ماندگارتر بوده است.

عبیات ادامه داد: برای این مناطق یک کانال موقت از بلوار اکباتان به سمت رودخانه کارون احداث و پمپ هایی که از سمت این منطقه آب را به کانال و نهایتا به رودخانه کارون هدایت کنند، کارگزاری شده است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم آبگرفتگی را از منطقه معین زاده اهواز خارج کنیم، این اقدام نقش موثری بر روی خروج آب دیگر مناطق اهواز خواهد داشت.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: در ارتباط با دیگر شهرستان های استان باید گفت که در بیشتر شهرستان ها وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

عبیات ادامه داد: در خرمشهر، آبادان، ماهشهر و باوی وضعیت به حالت عادی بازگشته و شرایط مطلوب است اما در کوت عبدالله و شهرستان کارون مشکلات آبگرفتگی همچنان ادامه دارد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به مشکل آبگرفتگی در کوت عبدالله عنوان کرد: با افزودن ظرفیت پمپاژ، تخلیه آب از مناطق کوت عبدالله در حال انجام است اما شرایط هنوز مطلوب نیست.

وی اظهار کرد: این اقدامات برای رفع آبگرفتگی در شهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان کاملا موقتی است و در استان نیاز به شبکه دفع آب های سطحی داریم که جدا از شبکه های فاضلاب باید احداث شوند.

عبیات افزود: ما نیاز داریم تا شبکه فاضلاب اهواز و سایر شهرستان های استان تکمیل و یا احداث شوند. همچنین در خصوص ظرفیت این شبکه های فاضلاب کنونی نیز باید افزایش ظرفیتی در نظر گرفته شود تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: ایستگاه های پمپاژ اهواز باید پایش و ساماندهی شوند و عملکرد آن ها مورد بررسی قرار بگیرند تا بتوانیم در مواقع مورد نیاز این ایستگاه ها را فعال کنیم.

وی ادامه داد: برخی از شهرهای استان از جمله حمیدیه و کوت عبدالله، شبکه دفع فاضلاب مناسب ندارند و یا اصلا شبکه های دفع فاضلاب آن ها کارکرد ندارد و باید مجددا احداث شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برخی از مناطق اهواز به وضعیت عادی بازگشته اند و برای دیگر مناطق در تلاش هستیم تا مشکلات ظرف مدت امروز یا فردا مرتفع شود.

عبیات با بیان اینکه اقدامات در کوت عبدالله به صورت مقطعی است، خاطرنشان کرد: برای منطقه کوت عبدالله امیدواریم در برخی از مناطق مشکل آبگرفتگی با پمپاژی که در حال انجام است، حل شود و برای برخی از مناطق نیز نیاز به زمان بیشتری است.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی عصر امروز جمعه ضمن حضور در اتاق پایداری وضعیت و کنترل توزیع برق اهواز در جریان آخرین وضعیت برق در مناطق مختلف اهواز قرار گرفت.

وی به سرعت رفع قطعی برق در اهواز اشاره کرد و افزود: تقریباً ۳۰ نقطه از شهرستان اهواز دچار برق رفتگی و اختلال در برق رسانی شده که این امر موجب بالا رفتن زمان ماند آب در این مناطق شده که در کمتر از ۲ ساعت به حالت عادی بازگشته است و دفع آب سطحی در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: سقوط ترانس، شکستگی پایه‌ها و همچنین واژگونی درختان به دلیل سرعت و شدت بالای باد از عوامل قطعی برق بوده که با همت و تلاش کارکنان عملیات توزیع برق در کمترین زمان ممکن اشکالات برطرف و برق مناطق وصل شد.

کد خبر 6096006

دیگر خبرها

  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • تلاش برای رفع آبگرفتگی ها در خوزستان / سامانه بارشی دیگر در راه است
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی