Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی با اشاره به اینکه حل مشکلات جهان اسلام بدون همبستگی و همکاری کشورهای اسلامی مقدور نیست، گفت: فلسطین از زخم‌های مزمن جهان اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی  که برای شرکت در اجلاس سران کوالالامپور در مالزی به سر می برد، امروز چهارشنبه در دیدار با سلطان عبدالله پادشاه مالزی  با بیان اینکه حل مشکلات جهان اسلام بدون همبستگی و همکاری کشورهای مسلمان مقدور نیست، گفت: فلسطین از زخم های مزمن جهان اسلام است که در اجلاس سران کوآلالامپور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از اقدام به موقع نخست وزیر این کشور در برگزاری کنفرانس کوالالامپور به منظور بررسی مشکلات جهان اسلام، سه موضوع فلسطین، دخالت قدرت های بزرگ در مسائل داخلی مسلمانان، و ضرورت پیشرفت های علمی و اقتصادی را مهم ترین موضوعات جهان اسلام دانست.

روحانی با تاکید بر اینکه حل این مشکلات بدون همکاری و همبستگی میان کشورهای اسلامی مقدور نیست، به آوارگی هفتاد ساله فلسطینیان اشاره کرد و گفت: فلسطین از زخم های مزمن جهان اسلام است و این موضوع باید به طور جدی در کنفرانس کوالالامپور مورد توجه قرار گیرد.

وی سلطان عبدالله پادشاه مالزی نیز با قدردانی از حضور دکتر روحانی در اجلاس سران کوالالامپور،  حضور ایشان را باعث ارتقای سطح اجلاس دانسته و آرزو کرد این اجلاس موجب خیر و برکت برای امت اسلامی باشد.

در این دیدار همچنین روابط دوجانبه ایران و مالزی نیز مرور شده و طرفین بر ضرورت گسترش این روابط به خصوص در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و مردمی تاکید کردند .

پادشاه مالزی همچنین حضور دانشجویان ایرانی در آن کشور را از نقاط قوت روابط دو کشور دانست و اهتمام دولت مالزی برای ایجاد شرایط مساعد اقامت و تحصیل برای آنان را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام حسن روحانی فلسطین همبستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است

شیخ محمود، مدرس دانشگاه و امام مسجد نور شهر آروا در اوگاندا در گفتگو با خبرگزاری تقریب دوستی و وحدت قلوب را مبنا و پایه اسلام و نقطه اتصال ملت های مسلمان خواند و بیان داشت: اگرچه وجود افکار متفاوت و گرایش های متضاد در میان ملت های مسلمان امری طبیعی است اما همه اندیشمندان و فعالان مذهبی باید ذیل هدف بزرگ تری که مصلحت حفظ دین اسلام را در نظر دارد، این تفاوت ها را نادیده بگیرند و با حس برادری به سمت هدف مشترک حرکت کنند. این نزدیکی تنها در صورتی ممکن می شود که هر یک از گروهها نگاه برتر و سلطه طلبانه ای بر دیگری نداشته باشد بلکه باید نگاه اصلی آنها، جلوگیری از ادامه ظلم و تفرقه افکنی دشمنان باشد و از ارزش های متعالی اسلام محافظت کنند.

او به ریشه های تمدن اسلامی که فرهنگ فکری مشترکی را به ملت های مسلمان حاکم کرده است، اشاره کرد و افزود: ملت های مسلمان اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند که آنها را به هم نزدیک می کند و هدف از پیگیری تقریب مذاهب، دستیابی به ظرفیت های قابل اجرا برای افزایش توانمندی و قدرت ملت های مسلمان است.  

شیخ محمود به تحولات منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: جنگ خشونت باری که در بیش از 7 ماه گذشته میان اسرائیل و فلسطین روی داده و به شهادت هزاران نفر از مردم مسلمان فلسطینی منجر شده، نشان می دهد کشورهای اسلامی باید یک سازکار عملی برای ایجاد وحدت را در دستور کار قرار دهند و و به طور عملی وارد میدان عمل شده و به حمایت از مردم مسلمان فلسطین بپردازند.

او با بیان اینکه دستور صریح دین اسلام دوری مسلمانان از جنگ‌ بوده است اما وقتی مساله ستمدیدگان در میان باشد، حمایت از آنها ضروری است، ادامه داد: با وجود اتفاقات تاسف بار در غزه برخی از دولت های اسلامی همچنان همکاری های اقتصادی خود را با اسرائیل ادامه می دهند و نتیجه آن این شده که اسرائیل در جنگ غزه فرصت بیشتری برای ادامه جنگ خشونت بار خود به دست آورده است. بنابراین در حالی که همه دولت های مسلمان باید از اسرائیل دوری کنند و بنا به توصیه اسلام نباید با دشمنان در زمینه مسائل اساسی جهان اسلام رابطه برقرار می کردند، این دستور را نادیده گرفتند که حاصل آن امروز در حوادث فلسطین نمایان شد.

شیخ محمود همچنین افزود ضروری است که کشورهای مسلمان با درس آموزی از اقدامات گذشته در کنار یکدیگر بایستند، یک جبهه قوی تشکیل دهند و توجه خود را معطوف به حل و فصل مناقشه تاریخی در سرزمین فلسطین نمایند.  

دیگر خبرها

  • تلاش برای تحقق وحدت و تقریب جزء اولویت های ماست
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • پیروز میدان غزه
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد