Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو ۲۰۰ هزار بسته داروی انسولین را در راستای کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی خبری اعلام کرد ما در تلاش هستیم تا در این برهه زمانی ناآرام از مردم ونزوئلا به هر طریق ممکن حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا ما اخبار خوبی داریم. هفته گذشته ونزوئلا سری اول، ۲۰۰ هزار بسته، داروی انسولین تولید شده توسط شرکت روسی گریفارم را دریافت کرد.

زاخارووا افزود تامین این نوع دارو‌ها با هدف نهایی ارسال بیش از ۵ میلیون بسته از این نوع دارو، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت، تا اطمینان حاصل کنیم که بیش از ۴۰۰ هزار ونزوئلایی مبتلا به دیابت، این داروی حیاتی را دریافت می‌کنند.

در ماه فوریه، روسیه اولین محموله کمک‌های بشردوستانه خود را از طریق سازمان بهداشت جهانی به ونزوئلا تحویل داد. دومین محموله کمک بشردوستانه روسیه در اواسط آوریل به این کشور ارسال شد. در ژوئن امسال نیز مدیر بخش آمریکای لاتین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو برای ارائه کمک‌های بشردوستانه جدید به ونزوئلا با سازمان ملل همکاری می‌کند.

اوضاع در ونزوئلا پس از آنکه خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، در ۲۳ ژانویه خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد، متشنج شده است. آمریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت شناخت و پس از آن همه اعضای گروه لیما به جز مکزیک، سازمان کشور‌های آمریکایی و بیشتر کشور‌های اتحادیه اروپا نیز گوایدو را به رسمیت شناختند. مادورو این اقدام را نوعی تلاش برای کودتا توصیف کرده و روابط دیپلماتیک با واشنگتن را قطع کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران داخلی ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح