Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی دبیر همایش ملی تخصصی امنیت غذایی و رونق تولید گفت: تعداد مقالات ارسال شده به همایش بیش از ۱۰۰ مقاله بود، اما ۸۰ مقاله به صورت تخصصی در خصوص امنیت و رونق تولید ارسال گردید و ۶۰ درصد آن‌ها پذیرفته شد.

آرش دوراندیش، شامگاه ۲۷ آذرماه در اختتامیه همایش ملی تخصصی امنیت غذایی و رونق تولید که در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش در سال مزین به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به نقش ویژه بخش کشاورزی در تولید ملی و امنیت غذایی در جامعه، در شهریورماه توسط انجمن اقتصاد کشاورزی به تصویب رسید، دانشگاه‌ فردوسی مشهد به عنوان محل همایش انتخاب و دبیرخانه همایش در مهرماه در گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جلسات متعددی با فعالان بخش کشاورزی استان، مدیران و کارشناسان، دستگاه‌های اجرایی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف داشتیم که مهم‌ترین مسائل و چالش‌های پیش روی امنیت غذایی و رونق تولید احصا و بر اساس آن حدود ۱۰ محور اصلی برای همایش انتخاب شد.

دوراندیش با بیان اینکه از متخصصان، صاحب‌نظران و پژوهشگران خواستیم مقالات را ارسال کنند، عنوان کرد: تعداد مقالات ارسال شده بالای ۱۰۰ مقاله بود، اما ۸۰ مقاله به صورت تخصصی در خصوص امنیت و رونق تولید ارسال گردید و ۶۰ درصد آن‌ها پذیرفته شد. مقالات به صورت ارائه نبود، بلکه ن‌ها را به صورت پوستر پذیرفتیم اما حاصل و نتایج آن توسط گروه‌های مختلفی که امروز در پنل سخنرانی کردند، ارائه شد. تعدادی از مقالات نیز به صورت علمی-‌پژوهشی پذیرفته شد که در نشریه اقتصاد کشاورزی به چاپ می‌رسد.

دبیر همایش ملی تخصصی امنیت غذایی و رونق تولید گفت: در خصوص محورهای تعیین شده چهار پنل تعیین کردیم که امروز شاهد برگزاری آن با موضوعات مختلف بودیم. امیدواریم توانسته باشیم با برگزاری همایش در قالب چهار پنل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی را در رونق تولید و امنیت غذایی بیان کرده باشیم و راهکارهایی که امروز در حد توان توسط بخش تولیدکنندگان، دستگاه‌های اجرایی و هیئت علمی ارائه شد، راهکاری برای بخش سیاست‌گذاری کشور باشد تا سیاست‌هایی تدوین کند که به رونق تولید در بخش مشاورری کمک نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی امنیت غذایی دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند