Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،موعود شمخانی معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۹ میلیارد ریال به منظور خرید پمپ و تجهیزات مورد نیاز در راستای رفع معضلات حاصل از آب گرفتگی و جلوگیری از بروز حادثه به شهرداری آبادان پرداخت شد.

او با اشاره به نشستی که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، امام جمعه ، فرماندار ویژه،مدیر آبفا و شهردار آبادان برگزار شد؛ افزود: در این جلسه مقرر شد به منظور تسهیل در امور و برنامه ریزی مناسب جهت کنترل پیامدهای ناشی از مشکلات بعد از نزولات جوی، سازمان منطقه آزاد اروند منابعی را در اختیار دو نهاد شهرداری و آبفا قرار دهد تا با مدیریت و هدایت رئیس ستاد بحران شهرستان در این زمینه هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد:علاوه بر خرید پمپ‌های ضروری به منظور جذب و هدایت آب‌های سطحی و خرید مصالح و شن، یک دستگاه خودروی جنتکس مدرن که قبلاً توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری شده و در اختیار آبفا قرار گرفته بود؛ نیاز به تعمیر در مرکز کشور داشت که مراحل اداری اخذ مرخصی جهت خروج از محدوده منطقه آزاد انجام شده است امید است پس از بازگشت این خودرو خدمات ویژه‌ای هم بدینوسیله ارائه شود.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند این اقدامات را خارج از تعهدات و پروژه‌های آب و فاضلاب و اصلاح معابر که طی موافقتنامه ‌های متعدد با آبفا استان خوزستان و شهرداری آبادان منعقد شده بود؛ دانست و گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی که سازمان منطقه آزاد اروند با آن مواجه است این مبلغ صرفا برای مدیریت بحران کنونی، رفاه حال شهروندان و رفع مشکلات آن ها انجام شده است و ما به عنوان معین دستگاه‌های اجرایی به شهروندان آبادانی خدمت رسانی کردیم.

موعود شمخانی در پایان همچنین اظهار کرد: این خدمات رسانی صرفا در آبادان انجام نشده و خدماتی از این دست به شهرستان خرمشهر نیز از طرف سازمان منطقه آزاد اروند صورت پذیرفته است اما بدلیل بحرانی بودن وضعیت آبادان به طبع آن خدمات رسانی در این شهر نیز بیشتر بوده است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب منطقه آزاد اروند آبگرفتگی معابر بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه پای کارند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی معابر شهر خبر داد.

محمد موحدی مجد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آبگرفتگی معابر شهر کرمانشاه بدنبال بارش‌های اخیر، گفت: با توجه به اینکه شدت بارش‌ها بالا بوده و حجم بارش در زمانی کوتاهی صورت گرفت، آبگرفتگی معابر یک امر طبیعی است و در تمام شهرها و کلانشهرهای دنیا رخ می‌دهد. مهم این است که این آبگرفتگی‌ها اختلال جدی ایجاد نکرده و طولانی مدت نشود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت کانال‌های دفع آب‌های سطحی در تمام دنیا بر اساس میانگین بارندگی‌ها در هر منطقه طراحی و همین امر موجب می‌شود که در بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه، شاهد آبگرفتگی معابر باشیم.

موحدی مجد با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های اخیر، از آماده‌باش ۱۷۰۰ نیروی خدماتی شهرداری کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارندگی‌ها این نیروها در سه شیفت کاری تقسیم شده و در هر شیفت حدود ۶۰۰ نفر در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه آماده‌باش نیروها تا پایان بارندگی‌ها ادامه دارد، از مردم خواست در این شرایط از تردد غیرضروری در شهر اجتناب کرده تا نیروها بتوانند راحت‌تر فعالیت کرده و مشکل ترافیکی ایجاد نشود.

موحدی مجد با بیان اینکه تاکنون مشکل حادی در خصوص بارندگی‌ها نداشته‌ایم، گفت: تنها یک مورد که قدری ایجاد مشکل کرده و نیروها پیگیر رفع آن هستند، آبگرفتگی زیرگذر میدان شهدا است.

وی افزود: این زیرگذر مشکل اساسی دارد و باید تاسیسات آن مانند زیرگذر امام حسین(ع) کاملا بازسازی شود تا دیگر شاهد آبگرفتگی مشکل ساز در این نقطه نباشیم.

طبق اعلام هواشناسی، سامانه ناپایدار مستقر در جو استان، تا روز شنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوی ناپایدار در اروند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه پای کارند
  • رگبار و رعد وبرق در تهران/ احتمال آبگرفتگی معابر
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • بارش باران در اروند
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • مدارس اروند مجازی شد