Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به ساز و کار پیچیده مجوز مجلات از وزارت علوم گفت: تولید مجلات ترویجی، پژوهشی و تخصصی در حوزه علمیه ضروری است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین  دکتر «محسن منطقی» امروز(چهارشنبه 27 آذر) در اجلاسیه اساتید، مدیران و دبیران پژوهشی جامعه المصطفی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که یکی از کارکردهای مهم المصطفی تربیت طلاب برای عرصه های آموزشی، تبلیغی و پژوهشی است، گفت: پژوهش از جهت ماندگاری و گستره فعالیت از همه موارد امتیاز بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه مدیریت مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی المصطفی افزود: یک پژوهش خوب محدودیت ندارد و سراسر جهان با وجود اینترنت می‌توانند از آن استفاده کنند، از این رو لازم است به ویژه در تصحیلات تکمیلی مدیران گروه ها برای محدود کردن پژوهش ها تلاش کنند، چون وقتی تعداد پژوهش ها افزایش پیدا کند کیفیت آنها کاهش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین منطقی عنوان کرد: نکته دیگر آن است که تقویت پژوهش نیازمند زیرساخت هایی از جمله تولید مجله است، وقتی فارغ التحصیلان ما به کشورهای خودشان برمی گردند یکی از مسائلی که معرف آنها هست همین نشریات است که باید در این زمینه فعالیت های خود را گسترش بدهیم.

وی با تأکید بر این که در هر سه سطح ترویجی، تخصصی و پژوهشی نیازمند تولید نشریات هستیم، گفت: با توجه به مقررات جدیدی که وزارت علوم ارائه کرده است شرایط اخذ مجله واقعا سخت و پیچیده شده و برای برخی از حوزویان غیر ممکن شده است، به عقیده من باید به کمیسیون امور حوزوی مراجعه کنیم و خیلی با وزارت علوم کاری نداشته باشیم.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خیلی مراکز همت خود را روی مجلات علمی و پژوهشی می گذارند که این خود موجب لطمه به کار است چون کیفیت کار پایین می آید، بنابراین ما به نشریات ترویجی هم احتیاج داریم و دیگر این که در مقطع دکتری چاپ مقاله در یک مجله علمی و پژوهشی برای طلاب الزامی است که این هم یک معضل است.

وی ابراز داشت: در رشته های علوم انسانی با مشکل جدیدی رو به رو هستیم چون مجلات علمی و پژوهشی در دنیا روش تحقیق میدانی است ولی طلاب به این جهت با مشکل رو به رو هستند؛ همچنین خوب است بخشی از تحقیقات طلاب خارجی به زبان مادری آنها ترجمه و موجب نشر آن در دنیا بشود.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد روزنامه طرح ملی فهما مجلس مسجد اردبیل وحدت حوزه و دانشگاه روزنامه ها حجت الاسلام منطقی علوم انسانی اسلامی تحول علوم انسانی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسید.

دکترحاج عبدالامیر قرشی رئیس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث در عتبه مقدس حسینی در دیدار و گفت وگو با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شرحی از فعالیت‌های مجموعه دراسات در زمینه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمی، پژوهشی و نشر کتب و مجلات پرداخت.

دکتر محمدرضا قائمی نیک، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار گفت: تفاهم صورت گرفته با این مرکز برای نخستین بار برای ارتقاء فعالیت‌های دو محموعه انجام شده است که پس از گفت وگو و تبادل نظر‌های متوالی درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و علمی دو مجموعه،  امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌های مطلوب علمی و پژوهشی در سال‌های فعالیت خود با مراکز بین المللی زیادی همکاری کرده و  این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسیده است.

 دکتر قائمی نیک گفت: امضا تفاهم نامه با مرکز للدراسات والبحوث فی العتبة الحسینیة المقدسةنیز از شمار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش‌های علمی و پژوهشی است .

دیگر خبرها

  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور