Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود یک سال است که هیچ فیلمی در سینما باران شهرستان سرخه اکران نمی‌شود و مشخص نیست خاموشی تنها سینمای شهر چه زمانی پایان می‌یابد.

خبرگزاری فارس سرخه- گروه فرهنگی: سینما از گذشته طرفداران خاص خود را داشته است و از زمان‌های بسیار دور، انسان‌های طالب هنر در سینماها حاضر می‌شدند و به تماشای فیلم‌ها می‌نشستند و هر فیلمی، تماشاگران مخصوص به خود را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان سرخه نیز از این مرکز هنری بی‌بهره نمانده است و شاهد اکران بعضی از فیلم‌ها در این مرکز هستیم؛ اما مدتی است که هیچ فیلمی در این سینما اکران نشده است و با توجه به اهمیت و جایگاه این هنر، بران شدیم تا علت تعطیلی یک‌ساله سینمای شهرستان سرخه را از متولیانش جویا شویم.

مدیر سینما باران شهرستان سرخه در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این شهرستان اظهار کرد: عدم استقبال مردم و ازجمله مسؤولان ازجمله دلایلی است که شرکت‌های پخش فیلم، اجازه پخش فیلم‌های درجه سه و یا فیلم‌هایی که یک ماه از اکران آنها در سینماهای استان‌ها و شهرستان‌های دیگر، گذشته است را به ما می‌دهند.

محمود قبیله با اشاره به اینکه راه‌اندازی سینما در سرخه از مطالبات مردم این شهرستان بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های متعدد موفق به اخذ مجوز شدیم،گفت: فیلم‌های اکران‌شده در این سینما با استقبال خوب مردم مواجه بود؛ اما به مرور با وجود تلاش‌های انجام‌شده ازجمله تبلیغات، نصب بنر، تبلیغ در فضای مجازی و راه‌اندازی کانالی ویژه سینما باران، استقبال مردم از فیلم‌های اکران‌شده بر پرده سینما باران سرخه هر روز کمرنگ‌تر می‌شد.

یک ماه فرصت برای راه‌اندازی مجدد سینما باران سرخه 

وی با بیان اینکه شرکتی که دستگاه‌های سینما باران سرخه را در اختیارمان قرار داده است، در اولتیماتومی خواهان جمع‌آوری سیستم‌ها و دستگاه‌های این سینما از سرخه و انتقال آن به شهرستان‌های دیگر به دلیل کم شدن استقبال مردم شد، افزود: با پافشاری و پیگیری‌های متعدد از بردن دستگاه‌ها جلوگیری کردیم.

مدیر سینما باران شهرستان سرخه بیان کرد: این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند؛ چراکه نام این سینما در نامه دریافتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمره سینماهای غیرفعال ذکر شده است و بر اساس این نامه درصورتی‌که سینما باران سرخه ظرف مدت‌زمان یک ماه آینده فعال نشود؛ سیستم و دستگاه‌های مرتبط با این سینما به دیگر شهرستان‌ها انتقال می‌یابد.

قبیله تصریح کرد: اگر بر اساس‌ نامه، فعالیت سینمای سرخه آغاز نشود و دستگاه‌های مرتبط با این سینما به دیگر شهرستان‌ها انتقال یابد؛ دیگر نمی‌شود کاری انجام داد و شاید دیگر شاهد بازگشت سینما به شهر سرخه نباشیم و چراغ سینما باران سرخه برای همیشه خاموش شود.

وی ادامه داد: از طرفی یکی از قطعات ویدئوپروژکتور ویژه نمایش فیلم در سینما باران سرخه دچار مشکل شده است و این قطعه باید از خارج کشور تهیه و خریداری شود؛ چراکه در داخل کشور موجود نیست و برای خریداری این قطعه، وام با هزینه شخصی درخواست کرده‌ایم و تمام تلاش خود را برای فعالیت مجدد سینما باران سرخه انجام خواهیم داد.

مدیر سینما باران شهرستان سرخه، هنر سینما را در جامعه امروز مظلوم دانست و گفت: فرهنگ و هنر از سبد خانوارهای ایرانی در حال حذف شدن است و مردم همچون گذشته دغدغه فرهنگ و سینما را ندارند و یا اگر دارند، بسیار کمرنگ است و شاید یکی از دلایل آن اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

مسؤولان حتی علت تعطیلی سینمای سرخه را جویا نمی‌شوند

قبیله با بیان اینکه مسؤولان شهرستان سرخه حتی علت تعطیلی سینما باران را جویا نمی‌شوند، افزود: یک سال است از تعطیلی سینمای سرخه می‌گذرد؛ اما مدیران و مسؤولان این شهر حتی علت را جویا نشده‌اند که چرا تعطیل‌ شده است و انتظار ما از فرمانداری، شهردار، دلسوزان و دغدغه‌‌مندان شهر سرخه، فعالان فرهنگی و هنری و حتی مردم این شهر بیش از این‌ها بود و این هنر با بی‌مهری‌های فراوانی در سرخه مواجه بوده و حتی نپرسیدند چرا سینمای سرخه تعطیل‌ شده است.

وی ضمن ابراز گلایه از مسؤولان شهرستان سرخه که خود را فرهنگی و دوستدار فرهنگ و هنر می‌دانند، گفت: سؤال اینجاست چرا در زمان اکران فیلم‌ها در طول این سال‌ها بسیاری از همین افراد، دغدغه‌مندان و دوستداران فرهنگ و هنر به سینما نیامدند و استقبالشان بی‌فروغ بود و ما شاهد صندلی‌های خالی از حضور مسؤولان در این شهر بودیم؛ شاید مردم بگویند فیلم‌های اکران‌شده در سینما باران سرخه به‌روز نبود؛ در پاسخ باید بگویم قانون شرکت‌هایی که فیلم برای پخش می‌دهند، این است که باید فروش بلیت سینما بالا باشد.

مدیر سینما باران سرخه اظهار کرد: استقبال نکردن مردم و ازجمله مسؤولان ازجمله دلایلی است که شرکت‌های پخش، فیلم‌های درجه سه برای پخش می‌دهند و یا اینکه فیلم‌ها را یک ماه پس از اکران در سینماهای استان‌ها و شهرستان‌های دیگر به ما می‌دهند.

قبیله اضافه کرد: سینما عامل رشد فرهنگ جامعه محسوب می‌شود و این مقوله بسیار حائز اهمیت است؛ اگر برای ما مقدور بود، می‌گفتیم مردم رایگان فیلم‌ها را در سینما ببینند؛ اما به دلیل تهیه کردن هزینه‌های جانبی ازجمله پرداخت پول شرکت نصب‌کننده دستگاه‌ها و نداشتن حامی و اسپانسر مالی واقعاً مقدور نیست.

اکران فیلم‌ها در صورت رفع مشکل از بهمن‌ماه آغاز می‌شود

وی از حمایت برخی نهادها و ارگان‌ها نظیر سپاه ناحیه سرخه، اداره ورزش و جوانان و آموزش‌ و پرورش سرخه قدردانی کرد و افزود: در صورت رفع مشکل و راه‌اندازی مجدد سینما باران سرخه این وعده را به مردم می‌دهم که اکران فیلم‌ها از بهمن‌ماه در این سینما به‌طور مجدد آغاز شود و همه این‌ها منوط به استقبال مردم است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه نیز در این زمینه اظهار کرد: سینمای سرخه از سال ۱۳۹۳ به‌نوعی با اکران فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» افتتاح شد و مورد استقبال و اقبال جمع زیادی از مردم در آغاز راه قرار گرفت.

علی فیض اضافه کرد: استانداردهای لازم و موردنیاز راه‌اندازی سینما در سرخه با مشارکت و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان فراهم شده است.

حال باید دید که با وجود مشکلات بیان‌شده مسؤولان تدبیری می‌کنند تا سینما باران سرخه ظرف مدت‌زمان یک ماه آینده فعال شود و یا چراغ این سینما برای همیشه خاموش خواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینما سرخه فرهنگ ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

او در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش‌بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

کد خبر 849098 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم برق

دیگر خبرها

  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد