Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه مسابقات ــ رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ضمن تشریح میزبانی این دانشگاه از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان گفت: این دانشگاه بعد از میزبانی دوره سی و دوم یک بار دیگر در دوره سی و پنجم میزبان دانشجویان قرآنی خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اواسط آذرماه در شهر شیراز و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم اختتامیه این جشنواره از سوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، میزیان دوره آینده این جشنواره را معرفی کرد و بر اساس آن وزارت بهداشت به عنوان میزبان دوره سی و پنجم این جشنواره که سال 99 برگزار می‌شود، معرفی شد.
وزارت بهداشت دو سال قبل نیز میزبان این جشنواره بوده است و پیش‌بینی می‌شد بر اساس یک اصل نانوشته دستگاه‌هایی که کمتر میزبان جشنواره بوده‌اند باید این میزبانی را می‌پذیرفتند. دستگاه‌هایی همچون دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم و معارف، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام نور و یا دانشگاه علمی و کاربردی(وزارت علوم سال گذشته میزبان این جشنواره بوده است) اما با این وجود وزارت بهداشت که دو دوره قبل یعنی دوره سی و دوم میزبانی جشنواره را بر عهده داشته در دوره سی و پنجم نیز میزبان جشنواره خواهد بود. در همین راستا گفت‌وگویی با رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در مورد این میزبانی و فعالیت‌هایی که برای برگزاری بهتر جشنواره در سال آینده دارند، صورت گرفته است.
محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در مورد میزبانی وزارت بهداشت از سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در سال آینده، گفت: در آخرین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها بحث میزبانی از برنامه‌های قرآنی کشور مطرح شد در آن جلسه پیشنهاد میزبانی از جشنواره در دوره سی و پنجم را مطرح کردیم.
وی افزود: پس از طرح این پیشنهاد مقرر شد تا دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها درخواست رسمی به همه دستگاه‌های دانشگاهی ارسال کند تا اگر دانشگاه دیگری برای میزبانی اعلام آمادگی کند، به عنوان میزبان دوره آینده معرفی شود. 
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در اختتامیه دوره سی و چهارم در شیراز رسماً اعلام شد که میزبانی دوره آینده به وزارت بهداشت واگذار شده است، تصریح کرد: وزارت بهداشت از آمادگی لازم برای برگزاری این جشنواره برخوردار است و خوشبختانه توانمندی در حدی هست که حتی هر سال میزبان جشنواره باشد.
بحرالعلوم در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد چرخشی بودن میزبانی جشنواره و مزایا و معایب آن بیان کرد: چرخشی بودن میزبانی دارای مزایای خوبی است که یکی از آنها گسترده شدن فضای قرآنی در دانشگاه‌ها خواهد بود. این میزبانی باعث می‌شود تا تمامی دستگاه‌های دانشگاهی طی یک فرایند زمانی معین در متن جشنواره قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه شاید برخی دستگاه‌ها به دلیل منابع مالی با مشکل مواجه هستند که استقبالی از میزبانی از جشنواره ندارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر دستگاهی میزبان جشنواره می‌شود هزینه‌ها توسط همان دستگاه پرداخت می‌شود لذا برخی دستگاه‌ها با محدودیت منابع مواجه هستند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بحث جشنواره قرآنی اساتید که در دوره سی و دوم جشنواره ملی که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شد نیز اشاره و اظهار کرد: در آن دوره برای اولین بار جشنواره اساتید برگزار شد و دیگر شاهد برگزاری آن نبودیم، به دنبال این هستیم که اگر بحث بودجه‌ای خاصی پیش نیاید، در سال آینده این موضوع نیز در دستور کار قرار بگیرد و در کنار جشنواره دانشجویان مسابقات این بخش را نیز داشته باشیم.
بحرالعلوم همچنین در مورد بیست و پنجمین دوره جشنواره داخلی قرآن و عترت وزارت بهداشت و آغاز فرایند آن تصریح کرد: نامه‌ای به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شد تا نظرات و پیشنهادات در مورد جشنواره بیست و چهارم را ارسال کنند. در ادامه از 10 دانشگاه به صورت حضوری دعوت شد تا نظرات دریافت شود.
وی با تأکید بر اینکه به روزرسانی آیین‌نامه برای سال آینده در دست اجراست در مورد تغییرات رشته‌ها نیز بیان کرد: برخی رشته‌ها دچار تغییراتی شده است که بعد از ابلاغ در مورد آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات جشنواره ملی دانشجویان وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی میزبانی جشنواره اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از رقابت ها با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز برگزار شد.

فرهادی افزود: در این مسابقات دانش آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی با هم به رقابت پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر