Web Analytics Made Easy - Statcounter

توافق آمریکا و اسرائیل برای ادامه همکاری علیه ایران، تصویب طرح تحریم روسیه، ایران و سوریه در سنای آمریکا، درخواست هفده نماینده مجلس آمریکا درباره اقلام دارویی ایران و اختصاص بودجه ۱۷ میلیون دلاری روسیه برای بازسازی سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به توافق آنکارا و حماس برای استفاده از خاک ترکیه برای حمله به اسرائیل نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ یک رسانه صهیونیستی به نقل از منابع انگلیسی، مدعی توافق آنکارا با حماس برای اقدام علیه رژیم صهیونیستی از خاک ترکیه شد.

هاآرتص در مطلب خود نوشته است: آنکارا به مقامات ارشد حماس اجازه داده، با حضور در ترکیه برای حمله به اسرائیل برنامه ریزی کنند. این حملات شامل چند طرح ترور نافرجام مقامات اسرائیلی بوده است.

هاآرتص این خبر را به نقل از دیلی تلگراف منتشر کرده و آورده است که این خبر بر اساس متن بازجویی‌هایی که از افراد مظنون بازداشت شده توسط اسرائیل انجام گرفته، تنظیم شده است.

به نوشته هاآرتص، در این بازجویی‌ها افراد بازداشت شده درباره عملیات‌هایی که در کرانه باختری و بیت المقدس از خاک ترکیه برنامه ریزی شده اند صحبت کرده اند.

به نوشته این روزنامه از جمله برنامه‌هایی که توسط حماس از خاک ترکیه برنامه ریزی شده، طرح تروری بوده که در ماه فوریه برای هدف قرار دادن «نیر برکت» شهردار بیت المقدس، «یهودا گلیک» از اعضای حزب لیکود و «رونی الشیخ» کمیسر سابق پلیس هستند که البته ناموفق بوده اند.

بر اساس ادعای هاارتص، «زکریا نجیب» از اعضای ارشد حماس، در ترکیه مسئول تامین پول و سلاح برای عوامل عملیاتی و همچنین طرح ریزی عملیات‌های ترور بوده است.

توافق آمریکا و اسرائیل برای ادامه همکاری علیه ایران

«رابرت اُ براین»، مشاور امنیت ملی آمریکا چهارشنبه در کاخ سفید با «بن شابات»، همتای صهیونیست خود دیدار کرد.

در بیانیه مشترکی که این دو مقام بعد از دیدار با یکدیگر صادر کرده‌اند آمده است: «دو طرف بر سر ادامه همکاری‌ها جهت مقابله با فعالیت‌ها و نفوذ مخرب ایران و همچنین پایش تبعات ناآرامی در داخل ایران رایزنی کردند.»

طبق این بیانیه، اُبراین و شابات درباره سوریه، عراق، لبنان و سایر مسائل منطقه هم بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

مشاوران امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر «هدف دوجانبه نزدیک‌تر کردن رابطه ایالات متحده-اسرائیل» توافق کرده‌اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «پامپئو و شابات به تیم‌های متبوع خود دستور داده‌اند در ماه‌های پیش روی، تشکیل کارگروه‌های مشترک را برای بهبود روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف اعم از سایبری، اطلاعاتی امنیتی و امنیت مخابراتی، در جهت مقابله با تهدید‌های ایران و سایر بازیگران ادامه دهند.»

مشاور امنیت ملی آمریکا بر اهمیت همکاری‌های رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی جهت مقابله با نفوذ ایران تأکید کرده است.

در بیانیه مشترک مقام‌های دو رژیم آمده است: «ابراین خاطرنشان کرد که منافع مشترک میان اسرائیل و کشور‌های عربی، چنانکه در کنفرانس اخیر در ورشو نمایان شد، موجب شده‌اند شراکت‌های منطقه‌ای جدید به منظور مقابله با نفوذ مخرب ایران و ایجاد آینده‌ای با رونق و صلح بیشتر امکان‌پذیر شود.»

تصویب طرح تحریم روسیه، ایران و سوریه در سنای آمریکا

مجلس سنای آمریکا در قالب لایحه بودجه دفاعی ایالات متحده به یک طرح قانونی که خواستار اِعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه، ایران و روسیه و توسط کنگره آمریکا تصویب شده بود، رأی مثبت داد.

گفتنی است، «قانون اختیارات دفاع ملی» آمریکا که بودجه و سیاست‌های دفاعی این کشور را مشخص می‌کند، با ۸۶ رأی موافق در برابر ۶ رأی مخالف به تصویب مجلس سنا رسید.

لازم به ذکر است که طرحی مشابه این لایحه یک هفته گذشته با ۳۷۷ رأی موافق در مقابل ۴۸ رأی مخالف به تصویب کنگره آمریکا رسیده بود.

درخواست هفده نماینده مجلس آمریکا درباره اقلام دارویی ایران

«رائول اِم. گریجالوا» (Raúl M. Grijalva)، «باربارا لی» (Barbara Lee)، «ایلهان عمر» (Ilhan Oma) سه تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به همراه چهارده عضو کنگره با ارسال نامه‌ای برای استیون منوچین وزیر خرانه داری این کشور از وی خواستند تا امکان دسترسی ایران به اقلام دارو را فراهم کند.

هفده نماینده مذکور در این نامه از تأثیر تحریم‌های آمریکا بر دسترسی ایران به ویژه افرادی که از بیماری‌های مزمن، نادر و پیچیده رنج می‌برند، به دارو آن هم به واسطه تحریم‌های آمریکا ابراز نگرانی کردند.

امضاکنندگان مذکور خواستار ایجاد تغییراتی در تحریم‌های مذکور از سوی منوچین شدند تا مردم ایران بتوانند به اقلام دارویی دسترسی داشته باشند.

شایان ذکر است، در هشتم ماه می سال ۲۰۱۸ (هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۷) دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد.

اختصاص بودجه ۱۷ میلیون دلاری روسیه برای بازسازی سوریه

روسیه تا پایان سال جاری، حدود ۱۷ میلیون دلار (یک میلیارد روبل) برای بازسازی سوریه به ساختار‌های مختلف سازمان ملل پرداخت می‌کند. این مساله در حکمی در این رابطه که توسط "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه به امضا رسیده و متن آن در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی دولت منتشر شده، آمده است.

مطابق این حکم، به بودجه برنامه توسعه سازمان ملل برای ارائه کمک به شهر‌هایی که در زمان جنگ بیشترین آسیب را دیده‌اند، ۵.۸ میلیون دلار (حدود ۳۶۳ میلیون روبل) اختصاص خواهد یافت و تا ۵ میلیون دلار (حدود ۳۱۳ میلیون روبل) نیز به صندوق کودکان سازمان ملل برای ترمیم سیستم آموزشی و بهداشت کودکان کمک خواهد شد. همچنین ۳ میلیون دلار (حدود ۱۸۸ میلیون روبل) به بودجه سازمان بهداشت جهانی و بودجه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد واریز می‌شود.

علاوه بر این، به وزارت امور خارجه روسیه دستور داده شده تا دولت سوریه و ساختار سازمان ملل را از این تصمیم آگاه کند و همچنین با ارگان‌های مربوط سازمان ملل متحد درباره انتقال و استفاده از وجوه اختصاص یافته هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

در ماه سپتامبر، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل یادآور شده بود که متاسفانه کشورهای غربی همیشه بهانه‌هایی برای امتناع از مشارکت در بازسازی زیرساختارهای سوریه پیدا می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا علی فروغی طرح ملی مسکن شهید مفتح عارف عارف کیا وحدت حوزه و دانشگاه ال کلاسیکو ستار همدانی تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا و آمریکا ترکیه روسیه انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا علی فروغی طرح ملی مسکن شهید مفتح عارف عارف کیا وحدت حوزه و دانشگاه ال کلاسیکو ستار همدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه