Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تا ۲۶ آذرماه به ۸۴ میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته کاهش چهار درصدی و در مقایسه با میانگین ۵۱ ساله افزایش ۴۴ درصدی داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، نگاهی به وضعیت بارندگی‌های مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که در این بازه زمانی استان‌های گیلان با ۴۰۸ میلی‌متر، مازندران با ۲۹۴ میلی‌متر و بوشهر و کهگیلویه‌ و ‌بویراحمد هرکدام با ۲۲۴ میلی‌متر بارندگی به ترتیب پربارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارندگی‌های بی‌سابقه سال گذشته موجب شده است که در حال حاضر ۱۹ استان کشور بارش‌های کمتری را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کنند. در این میان استان یزد با ۱۷ میلی‌متر، خراسان‌جنوبی با ۲۶ میلی‌متر و خراسان‌رضوی نیز با ۴۰ میلی‌متر بارندگی به ترتیب سه استان کم‌بارش کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۶ آذرماه بوده‌اند.

در این مدت پربارش‌ترین نقطه کشور ایستگاه باران‌سنجی “رامسر ــ صفارود” در استان مازندران با ثبت ۶۴۲ میلی‌متر بارش و کم‌بارش‌ترین نقطه کشور “هوشک ــ سراوان” در استان سیستان و بلوچستان با ثبت ۷.۳ میلی‌متر بارش بوده است.

کد خبر 401856

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارش باران بارش باران پاییزی سامانه بارشی وزارت نیرو بارندگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد

مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان پیش‌بینی بارندگی در نقاط مختلف استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان و با توجه به پیش‌بینی تجمیعی هواشناسی، میزان بارش باران تا ۲۴ ساعت آینده در محور باغین – بردسیر و باغین – جوپار ۱۵ میلی متر، محور باغین – رفسنجان ۱۶ میلی متر خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: میزان بارش باران در محور کرمان – کوهپایه ۱۰ میلی متر، محور زرند - حتکن ۱۲ میلی متر، محور زرند – کوهبنان (دشتخاک) ۱۲ میلی متر و محور زرند – راور (عیسی آباد) ۱۱ میلی متر است.

هم‌چنین طی ۲۴ ساعت آینده محور گلباف – حرمک - کشیت ۱۲ میلی متر، محور سیرچ - اندوهجرد ۱۰ میلی متر، محور سیرچ - شهداد ۱۰ میلی متر، محور راین - جیرفت ۱۰ میلی متر بارندگی خواهند داشت.

کد خبر 747900

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت