Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت در همایش بررسی راهکار‌های حمایت از صنعت و رفع موانع تولید در استان همدان، با اشاره به اینکه صنف درودگران باید متحد شده و برای بازار صادرات خود برنامه ریزی کنند، افزود: این صنف نیازمند تشکیل گروه تخصصی صادرات بوده که سازمان صنعت، معدن و تجارت آمادگی ایجاد این فضا را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از صنعت درودگری استان به عنوان یک غول بزرگ اقتصادی مغفول مانده یاد کرد و گفت: فعالیت ۱۳ هزار واحد دارای مجوز درودگری در استان گویای اهمیت این صنف در استان است.

متین بیان کرد: طی بررسی‌های انجام شده ۱۸ هزار واحد تولیدی با ۵۰ هزار اشتغال مستقیم و ۱۵۰ هزار اشتغال‌زایی غیر مستقیم در صنعت درودگری استان همدان فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: تشکل انجمن صنفی چوب در همدان تشکیل شده و این مهم برای این صنف اتفاق مهمی بوده است.

او ادامه داد: یکی از مشکلاتی که گریبان اصناف همدان را گرفته تک کاری و تنها بودن صنف‌ها بوده که با تشکیل انجمن صنفی این مشکل به راحتی حل خواهد شد.

این مسئول ابراز داشت: هم اکنون روزی ۳۵ کامیون با بارنامه ضایعات چوب از استان خارج شده و به مازندران برای تولید ام دی اف و نئوپان ارسال می‌شود تا پس از تبدیل با مبلغ بالاتر به همدان بازگردد.

او گفت: احداث کارخانه تبدیل ضایعات چوب به صنعت نوین چوبی از ملزومات همدان بوده تا با سرمایه گذاری درودگران به عنوان سهام داران این مجموعه مانع از خروج سرمایه‌های استان شویم.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی فرجی، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار «صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و عملیات آغازین همانند فتح‌المبین از صنعت به خوبی استفاده نکردیم به نحوی که بیشتر از نیروی انسانی بهره می‌بردیم اظهار کرد: با گذشت زمان و در عملیات بعدی، مانند فاو از صنعتگران و دانشگاه بهره‌مند شدیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه فرماندهان دوران دفاع مقدس به‌واسطه صنعت و دانشگاه حل شد، افزود: صنعتگران و دانشگاهیان پل فاو را ایجاد کردند و جان رزمندگان برای عبور از اروند خروشان را نجات دادند.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر اینکه ارتباط با صنعت و دانشگاه سبب حل مسائل و مشکلات بسیاری می‌شود، عنوان کرد: در دفاع مقدس بهره‌گیری از صنعت و دانشگاه کم بود؛ اما امروز به همت دانشمندان و دانشگاهیان، در حوزه فنون مختلف ازجمله مباحث نظامی و دفاعی در دنیا سرآمد هستیم. بیشترین دغدغه امروز در سپاه دغدغه اشتغال است و جلسات حول محور این مهم می‌چرخد.

فرجی با اشاره به اینکه انسجام و همدلی بین صنعت و دانشگاه مدنظر است، گفت: اطمینان و اعتماد کردن به جوانان مهم و کارساز است. توجه به علم، فرآوری و نوآوری از الزامات امروز بوده و برقراری ارتباط نظام‌مند دانشگاه و صنعت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو