Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:43:34 GMT

شبی به بلندای لبخند نیازمندان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۳۲۹۹

شبی به بلندای لبخند نیازمندان

آسمان به یک باره روشن و خاموش شد، صدای عجیبی به گوش رسید گویا رعد و برق است انگار ابرهای تیره آسمان برای رساندن شادابی و طراوت به میهمانان از هم سبقت می‌گیرند.

برای لحظه‌ای باران آرام آرام بارید اما هر چه می‌گذشت شدت بارش باران بیشتر می‌شد میهمانان بدون چتر قدم بر می‌داشتند، دانه‌های باران گونه‌های آنها را می‌شست، حس شادابی و طراوات به همه دست داده بود روی لباسهای‌شان قطره‌های باران افتاده بود و با لبخندی گرم در هوای سرد وارد سالن می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میهمانان به محض ورود به سالن با بسته‌های آجیل، میوه و شیرینی و لیوان‌های پفیلا که گیفت‌های انار داخل آن خودنمایی می‌کرد پذیرایی و برای نشستن در جایگاه راهنمایی می‌شدند.

همه میهمانان آمدند و مراسم با تلاوت قرآن، سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز شد.

رییس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی گفت: نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ای کشور با عنوان «رسانه یاران خراسان جنوبی» ابتدای مهرماه امسال با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان استان در بیرجند افتتاح شد.

زینب رمضانی افزود: ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری، کمک به فقرزدایی و رفع محرومیت، برون‌سپاری و توسعه خدمت‌رسانی به محرومان و تکریم آنها، توسعه مشارکت‌های مردمی، تعامل و ارتباط سازنده از جمله اهداف این مرکز تخصصی است.

وی افزود: در این مدت پویش‌های متعدد برای کمک به خانواده نیازمندان شامل «قلم مهربانی» با هدف تامین لوازم‌التحریر و کفش دانش‌آموزان نیازمند، «سبد مهربانی» به منظور تامین سبد موادغذایی و توزیع آن بین نیازمندان، «گرمای مهربانی» به منظور تهیه لباس گرم ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا شده است.

رییس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین طبخ غذای گرم و برگزاری جشن در سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) از دیگر برنامه‌های این مرکز بوده است.

وی اظهار داشت: در طول ۷۵ روز تاسیس مرکز نیکوکاری رسانه یاران، به همت خبرنگاران استان، گزارش‌هایی از محرومیت و نیاز نیازمندان تهیه و به دنبال آن، خیرانی برای رفع مشکل آنها به میدان آمدند.

رمضانی یکی از برنامه‌های این مرکز را اهدای کارت امدادیار رسانه به خیرین و نیک‌اندیش همراه دانست و تصریح کرد: در همین راستا سه گروه «مسؤولان، خبرنگاران و و اصناف مختلف» کارت امدادیاری دریافت می‌کنند که امشب در گام نخست، نمایندگانی از هر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های استان، این کارت را دریافت می‌کنند.

وی از خبرنگاران خواست در کمیته‌های «مشاوره و مددکاری، مسکن و ساختمان، کارآفرینی و اشتغال، آموزش و فرهنگی، بهداشت و درمان» که در مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران استان تشکیل شده است، شرکت کرده و در راستای گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان کمک کنند.

قائم ‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم گفت: در هشت ماهه اخیر به لطف خیرین و نیک‌اندیشان ۴۳ میلیارد تومان درآمد مردمی احصا شده است که ۳۶ درصد از این منابع از محل مراکز نیکوکاری بوده است.

محمد اکبری با بیان اینکه مراکز نیکوکاری ظرفیت نهفته و پنهانی است که ما از آن غفلت کرده‌ایم افزود: دستگاه‌های حمایتی باید بیشتر با مراکز نیکوکاری همکاری کرده و از آنها مدد بگیرند.

وی بیان کرد: در استان خراسان جنوبی با مشارکت مردم، خیرین و مسؤولان تاکنون ۵۹ مرکز نیکوکاری راه‌اندازی شده است همچنین ایجاد ۳۵ مرکز نیکوکاری در برنامه قرار دارد.

قائم ‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار داشت: مرکز تخصصی رسانه یاران ۵۶ أمین مرکز نیکوکاری و نخستین مرکز تحت عنوان مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران در کشور است که در مدت کوتاه فعالیت، خدمات خوبی ارائه داده است و برکات آن بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: در کمیته امداد امام خمینی(ره)به دنبال معادله و فرمولی خاص هستیم و باید بحث اطلاع‌رسانی و شفافیت سازی که نتیجه آن اعتماد سازی است، مورد توجه قرار بگیرد.

اکبری نقش رسانه‌ها را در امداد رسانی بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: هرجا رسانه‌ها در کنار کمیته امداد بوده‌اند توان امداد نیز افزایش یافت همچنین هر جا اهالی فرهنگ و هنر همگام و همیار امداد بوده‌اند اقدامات ارزشمندی انجام شد.

وی از رسانه‌ها به عنوان سفیران ایتام، زنان بی‌سرپرست و از کارافتاده یاد کرد و افزود: از این طریق ظرفیت‌های مادی و معنوی خوبی برای محرومان ایجاد می‌شود.

قائم ‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: در مدت کوتاه راه‌اندازی مرکز تخصصی رسانه یاران با پویش‌های مختلف، تبلیغات و فرهنگ‌سازی‌ها دریچه‌ای برای سایر مراکز نیکوکاری شده است و بستر لازم برای خدمت به محرومان سطح جامعه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه از متولیان امر امداد جلوتر عمل کرده‌اند و با رویکرد مردمی و احساسی کارهای بزرگ و ارزشمندی را رقم زده‌اند.

اکبری اظهار داشت: ماه اخیر با مشارکت کمیته امداد و اصحاب رسانه، تورهای خبری ویژه از جمله در خصوص پنج هزار واحد مسکونی محرومان برگزار شد که بازخورد خوبی در راستای اطلاع‌رسانی، شفافیت سازی و خدمات امداد داشته است.

وی یادآور شد: در حوزه اکرام و ایتام قرار است تا پایان سال یک میلیون حامی جدید به مجموعه حامیان و خیرین امداد اضافه شود که سهم خراسان جنوبی ۲۰ هزار نفر است.

قائم ‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: قرار است با همکاری مردم به ویژه خیرین، حامیان و رسانه‌ها این ۲۰ هزار جذب شود و در این خصوص نقش رسانه‌ها بی بدیل است.

برگزاری برنامه‌های مفرح در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی فرزندان ایتام و نیازمند، قصه‌گویی، اعطای کارت امدادیار رسانه به خبرنگاران داوطلب همکاری با مرکز تخصصی رسانه یاران و توزیع ۵۰ بسته غذایی و آجیل شب یلدا به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های جانبی این جشن بود.

انسانیت هم مانند همه خوبی‌ها می‌تواند در انواع و اقسام گوناگون متجلی شود اما نتیجه یکسان است و آن، خندیدن یک کودک، اشک شوق یک مادر و قلب آرام گرفته پدری مهربان است.

جشن یلدا آیین باستانی ایرانیان است که با افزودن چاشنی مهربانی به آن، می‌توان شادی را برای تمامی همنوعان به ویژه نیازمندان و ایتام به ارمغان برد و در بزم و سرور آنان شریک شد.

برچسب‌ها شب یلدا خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شب یلدا خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی ره شب یلدا خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد

 شامگاه چهارشنبه اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» با موضوع «انتخاب اصلح، مشارکت حداکثری، حماسه حضور» در مرکز لرستان برگزار شد.

این جشنواره رسانه‌ای با حضور «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و اصحاب رسانه در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

«رضوان پاک منش» در بخش کلیپ و ویدئو به‌عنوان برگزیده این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز