Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم اربابی گفت: خوردن هندوانه در فصل سرما به دلیل سرد و تر بودن مزاج هندوانه باعث تولید خلط بلغم می شود و سرما و رطوبت بدن را بالا می برد از این رو توصیه می شود به جای هندوانه، میوه انار، با نمک و گلپر مصرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از " راه آرمان ” میثم اربابی متخصص طب مکمل در رابطه با نوع تغذیه در شب یلدا و مصرف هندوانه به خبرنگار ما گفت: خوردن هندوانه در فصل سرما به دلیل مزاج هندوانه که سرد و تر است باعث تولید خلط بلغم می شود و سرما و رطوبت بدن را بالا می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در فصل سرما خصوصا در مزاج های سرد به دلیل تغذیه ناصحیح که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا رواج یافته حتی خوردن یک میوه، غذا یا تنقلاتی که طبع سرد دارد ممکن است  فرد را دچار بیماری و یا طبع سرد بدن او را دو چندان نماید.

اربابی با اشاره به این که بسیاری از  بیماریهای شایع در این فصل از جمله سرماخوردگی، آب ریزش بینی و یا خلط های بدن  بخاطر غلبه سردی مزاج است، افزود: افرادی که کرختی بدن، افسردگی، بیحالی، بی حسی و یا خواب آلودگی را بیشتر احساس می کنند و یا حتی در یک روز ابری احساس افسردگی می کنند نشان از غلبه سردی بر بدنشان است که شاید با یک قاچ هندوانه تحریک شود.

این متخصص طب مکمل تاکید کرد: گذشتگان ما توصیه می کنند که ” میوه را به فصلش بخورید” از این رو مردم سعی کنند بیشتر میوه انار که خداوند در این فصل آفریده را مصرف نمایند.

اربابی با بیان این که انار را با مصلح آن که نمک و گلپر است مصرف نمائید، اظهار داشت: نوع شیرین انار گرم و انار ترش سرد است اما نکته این است که انار اگر هم سرد باشد، تر نیست بلکه خشک است از این رو چون انار میوه این فصل است حال بهتری را به افراد می دهد.

این متخصص طب مکمل بیان داشت: روزهایی که تغییر فصل وجود دارد، زمان بسیار حساسی است که باید نسبت به گرمی و سردی خوردن، گرم نگه داشتن بدن، رطوبت و خشکی دقت کرد و یا حتی به استحمام توجه کرد به واقع مجموع  این کارها سبک زندگی می گویند.

وی اربابی توضیح داد: صحبت هندوانه و شب یلدا نیست بلکه اولا باید سعی کنیم سبک زندگی صحیحی انتخاب نمائیم تا از بیماریها در امان باشیم و دوم این که زندگی بهتری را تجربه کنیم.

اربابی با تاکید براین که سبک زندگی شاخص اصلی طب سنتی است، گفت: ارتقا در وضعیت روانی، عاطفی و حتی انجام وظایف فردی در حوزه اجتماعی، خانوادگی  نشان از سلامت روان و جسم افراد دارد.

این متخصص طب مکمل اظهار داشت: فردی که دارای آرامش روان و سلامت جسم است گرایش بیشتری به ورزش دارد بنابراین باید گفت سالم زیستن و سبک زندگی خوب، ورزش کردن  را در جامعه احیا می کند و باعث می شود که افراد حتی سمت اعتیاد هم نروند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در روستاهای انار


به گفته محسن صالحی فرماندار انار در پی بارش باران صبح امروز در ارتفاعات وروستا‌های جنوبی مسیر‌ها ورودخانه‌های فصلی پر آب شدند. 
وی گفت: باتوجه به اعلام وضعیت نارنجی توسط ستاد مدیریت بحران استان، فرماندار واعضای ستاد بحران شهرستان با حضور میدانی در سرشاخه‌های رودخانه‌های فصلی حاشیه جنبی شهرستان اجرای اقدامات پیشگیرانه را پیگیری کردند.

اعضای ستاد بحران شهرستان انار در آماده باش کامل هستند. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید