Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۶۰۰ دختر و زن فقیر پاکستانی در عرض دو سال به‌عنوان عروس به مردان چینی فروخته شده‌اند. این اطلاعات را یک گروه تحقیقاتی پاکستانی گردآوری کرده و در اختیار خبرگزاری AP قرار داده است.

گروه تحقیقی خبرگزاری AP در ابتدای سال مسیحی اخیر متوجه شد که اقلیت مسیحی پاکستانی هدف جدید شبکه قاچاق انسان است. این اقلیت یکی از فقیرترین اقلیت‌ها در پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حلقه قاچاق متشکل از واسطه‌های چینی و پاکستانی و کشیشان مسیحیِ کلیساهای کوچک اونجلیکن است که رشوه می‌گیرند تا پیروان‌شان را مجبور کنند دختران‌شان بفروشند.

بسیاری از این زنان و دختران محصور و مجبور به فحشا در چین می‌شوند. اغلب آن‌ها در تماس با خانه التماس می‌کنند که برگردند.

گروه تحقیقاتی اسامی این ۶۲۹ زن و دختر را از اطلاعات سیستم مدیریت فراگیر مرزهای پاکستان استخراج کرده‌اند. این اطلاعات شامل اسامی زنان، اسامی شوهران چینی‌شان و زمان ازدواج بوده است. همه این زنان به جز تعداد اندکی در سال ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۱۹ از کشور خارج شده‌اند.

هنوز معلوم نیست که بعد از گردآوری این فهرست چند زن دیگر قاچاق شده‌اند اما یکی مقام محلی به محققان گفته این «تجارت سودآور» هنوز ادامه دارد. به گفته او- که برای مخفی‌ماندن هویت‌ش مجبورشده صدها کیلومتر دورتر از محل اقامتش گفتگو کند- «واسطه‌های چینی و پاکی بین ۴ تا ۱۰ میلیون روپیه (۲۵تا۶۵هزار دلار) از داماد می‌گیرند اما فقط حدود ۲۰۰هزار روپیه (۱۵۰۰ دلار) به خانواده‌ها می‌دهند.»

در ماه سپتامبر (شهریور) سازمان تحقیقات پاکستان گزارشی تحت‌عنوان «مورد ازدواج‌های ساختگی چینی» به عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان، می‌دهد که در آن علیه ۵۲ نفر با ملیت چینی و ۲۰ پاکستانی اعلام جرم شده بود. بنا به این گزارش، پلیس دو دفترخانه ازدواج غیرقانونی را در شهر لاهور کشف کرده که یکی از آن‌ها متعلق به مرکزی مذهبی بوده است. این، اولین موردی است که نشان می‌دهد مسلمانان فقیر هم در دام این شبکه قاچاق افتاده‌اند. ملای مذهبی که درگیر پرونده بوده، فرار کرده است.

بنابه‌همین گزارش، در مورد دیگری یک پاکستانی دستگیر و ۲۱ مظنون چینی به دادگاه فرستاده شده‌اند اما همه آن‌ها با گذاشتن وثیقه آزادشده و به‌کشورشان بازگشته‌اند.

فعالان حقوق‌بشر می‌گویند پاکستان به دنبال آن است که مسئله قاچاق انسان به چین را مسکوت بگذارد چرا که روی روابط اقتصادی نزدیک و روبه‌رشد دو کشور تاثیر بد می‌گذارد. چین، به‌خصوص در برابر هند، متحد پاکستان است و به این کشور اسلحه و وام می‌دهد.

همین ماه گزارشی هم از سوی دیده‌بان حقوق‌بشر منتشر شد که نشان می‌داد قاچاق زنان تحت‌لوای «عروس»، از میانمار به چین صورت گرفته است. نویسنده این گزارش به AP گفته است: «پاکستان، کامبوج، اندونزی، لائوس، میانمار، نپال، کره‌شمالی، و ویتنام، همه منبع این کسب‌وکار بی‌رحمانه هستند.»

منبع: الجزیره به نقل از AP

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر

بالاترین مبلغ که پیش‌تر حدود ۱.۴ میلیون دلار بود، برای ویولنی پرداخت شد که هنگام غرق شدن کشتی نواخته می‌شد، که در سال ۲۰۱۳ در همین حراجی فروخته شد.

یک ساعت جیبی از جنس طلا که از جسد ثروتمندترین مرد کشتی تایتانیک کشف شده بود به قیمت رکوردشکن ۱.۵ میلیون دلار فروخته شد.

ایسنا در خبری نوشت: این ساعت طلا در حراجی هنری «اولدریج و پسران» به یک مجموعه‌دار خصوصی فروخته شد و رکورد گران‌قیمت‌ترین یادگاری‌های کشتی معروف تایتانیک را جابه‌جا کرد.

صاحب اصلی این ساعت، یک تاجر به نام «جان جیکوب آستور» بود که در سال ۱۹۱۲ میلادی در سن ۴۷ سالگی، پس از دیدن همسر جدیدش، مادلین، در یک قایق نجات با کشتی تایتانیک به اعماق اقیانوس رفت.

بالاترین مبلغ که پیش‌تر حدود ۱.۴ میلیون دلار بود، برای ویولنی پرداخت شد که هنگام غرق شدن کشتی نواخته می‌شد، که در سال ۲۰۱۳ در همین حراجی فروخته شد.

سخنگوی این حراجی به گاردین اعلام کرد ۱.۵ میلیون دلارِ پرداخت‌شده برای این ساعت شامل هزینه‌ها و مالیات‌های پرداخت‌شده توسط خریدار است. همچنین در این حراجی یک کیف ویولن به قیمت ۳۶۰ هزار پوند (۴۵۴ هزار دلار) با احتساب هزینه‌ها و مالیات فروخته شد.

«اندرو آلدریج» مدیر این خانه حراج گفت: قیمت‌های یادگاری تایتانیک در این حراجی کاملاً باورنکردنی بود. آن‌ها نه تنها اهمیت خود مصنوعات و کمیاب بودن آن‌ها را منعکس می‌کنند، بلکه از جذابیت ماندگار داستان تایتانیک حکایت دارند؛ ۱۱۲ سال بعد از غرق شدن این کشتی ما هنوز در مورد آن و مسافران و خدمه‌اش صحبت می‌کنیم.

او افزود: آستور به عنوان ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک شناخته می‌شد و تصور بر این بود که در آن زمان یکی از ثروتمندترین افراد جهان باشد و دارایی خالصش تقریباً ۸۷ میلیون دلار معادل چند میلیارد دلار امروز ارزش داشت. آستور که یکی از اعضای برجسته خاندان ثروتمند آستور بود، به جای اینکه شانس خود را با کشتی نجات دیگر امتحان کند، آخرین بار در حال کشیدن سیگار و گپ زدن با یکی از مسافران دیده شده است. جسد او هفت روز بعد از اقیانوس اطلس پیدا شد و ساعت نفیس طلای ۱۴ عیار جیبی «Waltham» از او کشف شد.

کشتی تایتانیک در ساعت ۱۱:۴۰ شب در ۱۴ آوریل ۱۹۱۲، با یک کوه یخ برخورد کرد و شروع به پایین‌رفتن در آب کرد. در ابتدا، آستور باور نداشت که کشتی در معرض خطر جدی باشد، اما بعداً مشخص شد که کشتی در حال غرق شدن است و کاپیتان بعد از نیمه‌شب تخلیه را آغاز کرده است، بنابراین او به همسرش کمک کرد تا وارد قایق نجات ۴ شود. همسرش مادلین آستور جان سالم به در برد و جسد شوهرش در ۲۲ آوریل در فاصله‌ای نه چندان دور از محل غرق شدن کشتی پیدا شد.

دیگر خبرها

  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک