Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@12:35:48 GMT

طرح ترور نخست‌وزیر هند لو رفت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۳۷۸۸

به گزارش اعتمادآنلاین، دادستان‌های ایالتی هندوستان پیش‌نویس پرونده‌هایی را برای متهم کردن 19 نفر به توطئه برای ترور» نخست‌وزیر نارندرا مودی و همچنین اقدامات تروریستی و سایر جنایات ارائه داده‌اند و این به ادعای ارتباط با چریکهای چپ است.

دادستان‌ها در ایالت ماهاراشترا روز چهارشنبه اتهاماتی را مطرح کرده و ادعا کردند که این گروه در پشت نقشه برای قتل رهبر هند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از 16 اتهام، نیمی از آن‌ها تحت قانون پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی غیرمجاز مربوط به تروریسم تشکیل‌شده‌اند و بقیه تحت قانون مجازات استاندارد هند هستند.

هر 19 متهم اعضای فعال [یک] سازمان تروریستی ممنوعه و ... توطئه شده برای شروع جنگ علیه دولت هستند.

دادستان‌ها همچنین ادعا می‌کنند که این گروه توطئه‌گر برای جمع‌آوری بیش از 1 میلیون دلار سلاح به همراه ده‌ها هزار اسلحه مهمات، به‌عنوان بخشی از طرح ترور نقشه کشیده بودند.

بااین‌وجود، جزئیات کمی در مورد نقشه فرض شده فراتر از اتهامات پدید آمده است و هنوز مشخص نیست که مظنونان چطور قصد انجام آن را داشتند.

این اتهامات ناشی از رویدادی است که در سال 2017 در شهر پونه، معروف به الگار پاریشاد برگزار شد که در آن چندین نمایش فرهنگی با مضامین ضد کاست به نمایش در آمده است.

پلیس می‌گوید این جشنواره توسط گروه مائوئیست به‌عنوان بخشی از تلاش برای تحریک خشونت و سرنگونی دولت، سرقت شد و این رویداد را برای درگیری‌هایی که بعداً در دهکده بهیما کرهگاون رخ داد، اما سال گذشته، دو دادگستری بازنشسته دادگاه هند، BG Kolse-Patil و PB Sawant، به این نتیجه رسیدند که آن‌ها تنها سازمان دهنده و سرمایه‌گذار این رویداد هستند و هرگونه نقش مائوئیستی را انکار می‌کردند.

در حال حاضر نه نفر از متهمین - که اکثر آن‌ها فعال، وکلا، دانشگاهیان و مفسران هستند، بازداشت‌شده‌اند، درحالی‌که پلیس همچنان به پیگیری 10 مظنون دیگر، گفت که شامل پنج مأمور عملیاتی زیرزمینی و همچنین پنج عضو دیگر است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی