Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس صالحی به کنگره ملی بزرگداشت آیت الله تألهی همدانی پیامی صادر کرده است.

در این پیام آمده است: عالمان ربانی، پرچم داران رسالت‌های الهی و وارثان انبیا هستند. صلاح و سداد جوامع ایمانی، در همه دوران‌ها، مرهون راهبری و تعلیمات این دانایان خداشناس و پرهیزکار است. روشنا بخشی، حکمت آموزی تعمیق باورهای دینی و تحکیم روابط میان مؤمنان از خصایص آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر ختمی مرتبت (صلی الله علیه وآله) فرمود که «العُلماءُ مَصابیحُ الاَرضِ وَ خُلفاءُ الاَنبیاءِ»

آیت الله شیخ محمدهادی تألهی در زمره عالمان اندیش ور و روشن ضمیری است که جوانی خود را به شاگردی و مصاحبت استادان بزرگی همچون آیت الله میرزا علی خلخالی، آیت الله سیدعلی عرب و آیت الله شیخ علی گنبدی که از اساطین مکتب فقهی اخلاقی نجف و از تلامذه آیت الحق ملاحسین قلی همدانی بوده‌اند، گذراند و از آنها کسب فیض نمود. او که عمری با آموزه‌های قرآن و عترت محشور بود، محیط اجتماعی خود را نور و برکت بخشید و با قول و فعل و قلم، به مردم درس ایمان و عقیده و اخلاق آموخت.

آیت الله تألهی، افزون بر حکمت و فقاهت و جنبه‌های سلوکی و عرفانی، دارای روحیه‌ای انقلابی و از حامیان امام راحل و مقام معظم رهبری بود و در اوج تحولات اجتماعی همچون انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به ایفای نقش پرداخت. او به واقع در این مقاطع حساس، ملجأ و پناه جوانان انقلابی و رزمنده همدان بود.

کنگره ملی بزرگداشت آیت الله تألهی همدانی، فرصتی است مغتنم برای معرفی این چهره نورانی و تجدید عهدی است با ارزش‌های ناب دینی و عرفانی. امید آنکه این رویداد عرشی، عطش جویندگان حقیقت، به ویژه جوانان عزیز میهن اسلامی را پاسخی درخور گوید و از زلال معارف اسلامی سیراب سازد.

با تقدیر از دست اندرکاران این کنگره ملی، صمیمانه از مساعی این عزیزان تشکر کرده و از ذات احدیت، مزید توفیق همگان را مسألت دارم.

کد خبر 4802120

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ارشاد عباس صالحی مراسم بزرگداشت بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس ایلام گرگان بارش برف قزوین شهرکرد یاسوج بیرجند بارش باران هفته پژوهش مجلس شورای اسلامی صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ به مناسبت هفته مرام پهلوانی و همزمان با گرامیداشت ویژه برنامه‌های تأسیس شهر «سنندج»، هیأت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و شهرداری سنندج طی مراسمی آئین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج را برگزار کرد.

در این مراسم که در پارک «روجیار» شهر سنندج ورزشکاران و پیشکسوتان هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

همچنین تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آئین بود.

گفتنی است؛ «فرزاد خاکی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان به همراه «فردین ورمقانی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع این اداره کل، شهردار سنندج و جمعی از کهن کسوتان و پیشکسوتان رشته زورخانه‌ای در مراسم نکوداشت هفته مرام پهلوانی حضور داشتند.

کد خبر 6089488

دیگر خبرها

  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد