Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری صبح امروز در مراسم معارفه دادستان جدید بندرعباس اظهار کرد: سلامت نفس و تدین و صداقت در خدمت در وجود جناب ابوالهادی دادستان پیشین بندرعباس زبانزد است و ایشان بزودی به عنوان مدیرکل بازرسی استان کهکیلوییه و بویراحمد منصوب می‌شوند تا در آن استان منشا خیر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار به حق عامه مردم است که در هر جابجایی جدید یک تحول و دگرگونی را شاهد باشند و در تحول یک سال اخیر در دستگاه قضا که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همراه بوده تلاش کرده‌ایم تا با پرهیز از شعارگرایی بلکه در عمل رضایت مردم را فراهم آوریم.

دادستان کل کشور با اشاره به نقش بدنه قضایی در ایجاد احساس تحول در جامعه، عنوان کرد: با تدبیر و برنامه‌ریزی و رعایت اصول کاری رسیدن به این مهم میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری در بیان ویژگی‌های یک مدیر خوب در نگاه امام علی (ع) تصریح کرد: حسن تدبیر در مدیریت از اسباب اصلی مدیریت مطلوب است که فقدان آن مشکل‌آفرین می‌شود.

وی گفت: در همین حوادث اخیر اگر حسن تدبیر داشتیم، این همه مشکلات را شاهد نبودیم. این همه پرونده در دستگاه قضایی نیز نشانه بی‌تدبیری است.

دادستان کل کشور با اشاره به پیشرفت‌های بدست آمده در کشور و اهمیت تدابیر اتخاذ شده در مدیریت بر این پیشرفت‌ها، خاطرنشان کرد: همان دستانی که با خودکفایی توانستند سامانه‌های پدافندی منحصربفردی بسازند که دشمنان را زمین‌گیر کند باید امروز در دیگر عرصه‌ها نیز به میدان بیاید و یاریگر استقلال و عزت کشور شود.

وی از نفوذ به آسیبی مهلک یاد کرد که در مسیر پیشرفت کشور سنگ‌اندازی می‌کنند و مهم‌ترین نشانه نفوذ را مانع شدن بر سر راه پیشرفت کشور یاد کرد.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد نفوذ دشمن، خاطرنشان کرد: اکنون دستان نفوذ را در عرصه اقتصادی به خوبی می‌بینیم که چگونه برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها و مستکبران با پول برخی شیوخ وابسته به اجرا در می‌آید تا تقابل با نظام را در داخل بوجود آورده و به خیال خام و احمقانه خودشان به سرنگونی نظام ما بیانجامد اما شکست خواهند خورد.

وی به اتفاقات آبان‌ماه اشاره و اضافه کرد: برای دی‌ماه ۹۸ طراحی فتنه آفرینی کرده بودند اما بحث بنزین سبب شد تا برخی جیره‌خواران خود را در آبان‌ماه به میدان بیاورند و حوادث تلخی را بیافرینند.

دادستان کل کشور، ریشه این اتفاقات را در طراحی‌های سعودی و صهیونیستی عنوان و گفت: امیدوارم جمع‌بندی‌های اطلاعاتی در این زمینه را بتوان در رسانه ملی به تصویر کشید.

وی گفت: در این شرایط برخی در تریبون‌هایی اظهاراتی می‌کنند و کرکری‌هایی می‌خوانند که باید دید آیا اگر آنها در اتفاقات اخیر آسیب دیده بودند، باز هم چنین می‌گفتند؟

حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: در سایه امنیت است که می‌توان در مجلس و دولت و کشور قانون‌گذاری کرد و کار را پیش برد و اگر امنیت مختل شود، دیگر نمی‌توان قدمی برداشت.

وی با اشاره به تحرکات و هدایت‌های دشمنان در رخدادهای اخیر و نقش فضای مجازی، تصریح کرد: وزارت ارتباطات با ۴۸ ساعت تاخیر اینترنت را مسدود کرد اما برخی امروز طلبکار شده‌اند و فضا را طور دیگری جلوه می‌دهند.

وی تصریح کرد: یک محموله سلاح در میدان ۷۲ تن قم با گلوله‌های ویژه کشف شد که برای استفاده در درگیری‌ها و تجمعات و گرفتن جان مردم در حال انتقال به تهران بود اما با هوشمندی دستگاه امنیتی ناکام ماندند.

اولویت‌های دستگاه قضا در هرمزگان

دادستان کل کشور در بیان اولویت‌های دستگاه قضا در هرمزگان، عنوان کرد: رشد کمی خوبی را شاهد بوده‌ایم اما ضرورت دارد که رشد کیفی را نیز به طور ویژه در نظر بگیرند و احکام متقنی را صادر کنند که روح عدالت را در جامعه تزریق کند.

وی بر اهمیت جذب قضات بومی نیز تاکید و اظهار کرد: ماموریت رییس کل و دادستان جدید پیگیری ویژه پرونده‌های قاچاق است که مانع از رشد قاچاق در اقتصاد کشور شویم.

حجت‌الاسلام منتظری به تعامل حداکثری با دستگاههای مسئول نظیر بنادر و دریانوردی، سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و گمرک نیز تاکید و افزود: قاچاق ریشه تولید داخلی را نابود و اقتصاد ملی را زمین‌گیر می‌کند و مقابله با آن نباید هرگز از اولویت خارج شود.

وی در بیان اولویت دیگر دادستان جدید بندرعباس گفت: رعایت حقوق عامه را حتما جدی بگیرید و هر جا حقوق مردم تضییع شد باید ورود کنید و از شما می‌خواهم بیشترین وقت خود را صرف این مسئله کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کشف محموله سلاح دادستان کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس منصوری در جلسه با دادستان‌های گلستان در گرگان با بیان اینکه عملکرد مجموعه قضائی استان در بخش دادسراها مطلوب است گفت: جایگاه خوب استان گلستان در شاخص‌های مختلف نتیجه تلاش دادستان‌ها و کارکنان دادسراهای استان و صمیمت، تعامل و هماهنگی است که رئیس کل دادگستری استان با مجموعه مدیریتی استان، قضات و کارکنان اداری ایجاد کرده است که در کشور مثال‌زدنی است.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور افزود: دادسرا نهاد مهمی در پیشگیری از جرایم و ناهنجاری‌ها، مبارزه و تعقیب و در نهایت اجرای احکام است که در این استان به دلیل سابقه طولانی رئیس کل دادگستری استان در سمت دادستانی، اهمیت این نهاد برجسته و به آن توجه خوبی شده است.

وی از آغاز طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور خبر داد و گفت: به منظور کاهش اطاله دادرسی طرح تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی در مراجع انتظامی کشور امسال اجرا می‌شود.

منصوری افزود: پیش‌نویس دستورالعمل این طرح با مشارکت تعدادی از دادستان‌های سراسر کشور در مرحله کارشناسی است که بلافاصله پس از تأیید و تصویب نهایی اجرای آن آغاز می‌شود.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور گفت: متولی اجرای این طرح دادستانی کل کشور خواهد بود و با اجرای آن پرونده‌های رسوبی در مراجع زودتر تعیین تکلیف خواهد شد. خوشبختانه گلستان از استان‌های خوب استان در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی در کلانتری هااست.

وی در ادامه سخنان خود در این جلسه گفت: نظارت و بازرسی از پارکینگ‌های وسایل نقلیه موتوری در اولویت دادستان‌ها قرار دارد و در همه استان‌ها به ویژه استان‌های شمالی که شرایط جوی خاص دارند با تمهید رئیس کل دادگستری و دادستان‌ها زودتر این وسایل تعیین تکلیف شود تا به اموال مردم خسارتی وارد نشود. نظارت بر تعیین تکلیف اموال توقیفی موجود در انبارهای شهرداری‌ها هم از جمله مواردی است که از سال گذشته در دستور کار دادستان قرار گرفته است.

منصوری با اشاره به تخصصی شدن بازرسی‌ها از دادسراها و مراجع انتظامی سراسر کشور گفت: صرفه جویی در وقت، بررسی تخصصی عملکرد و بازرسی الکترونیک از جمله مزایای این اقدام است.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور در ادامه سفر خود به گلستان از دادسرای عمومی و انقلاب گرگان بازدید و در نشست با قضات این دادسرا درباره مسائل و موضوعات مرتبط با این بخش گفت‌وگو کرد.

بازدید از پارکینگ وسایل نقلیه موتوری از دیگر برنامه‌های معاون دادستان کل بود. در این بازید از طرح ابتکاری دادسرای مرکز استان برای جلوگیری از رسوب وسایل نقلیه موتوری و اطلاع به روز درباره وضعیت این وسایل رونمایی شد.

منصوری در ادامه برای بازدید به کلانتری شهرک امام گرگان رفت. بازدید از مرکز ترک اعتیاد اجباری توسکستان، آخرین برنامه روز اول حضور معاون دادستان کل کشور در گرگان بود. اقدام ابتکاری استان گلستان برای راه اندازی کارگاه‌های مهارت آموزی و اشتغال در کنار مرکز بازپروری معتادان در مرکز توسکستان از مواردی بود که این بازدید به آن پرداخته شد.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور در ادامه سفر خود به گلستان صبح جمعه به گنبد کاووس رفت و همراه با رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و رؤسای بخش شرق استان و مدیرکل زندان‌های استان از زندان این شهر بازدید کرد.

این هیأت قضائی از همه بندها و بخش‌های زندان گنبد کاووس از جمله بهداری، واحد فرهنگی، ورزشی و آشپزخانه سرکشی کردند. معاون دادستان کل کشور در این بازدید از مددجویان فعال به ویژه در بخش قرآنی و فرهنگی تقدیر کرد و تسهیلات قانونی به مددجویان واجد شرایط اعطا شد.

در این بازدید دادستان‌های استان به هزار و ۳۰۰ مددجوی واجد شرایط استان مرخصی اعطا کردند و برای ۶۵ نفر از زندانیان هم مرخصی پایان حبس منجر به آزادی اعطا شد ضمن اینکه ۶۰۰ درخواست مددجویان نیز جهت اعمال سایر تسهیلات من جمله عفو در دستور بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6089572

دیگر خبرها

  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود