Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@03:36:27 GMT

ساخت خانه های هوشمند با اتحاد 4 غول فناوری

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۴۸۹۴

ساخت خانه های هوشمند با اتحاد 4 غول فناوری

به گزارش صدای ایران و به نقل از انگجت، وسایل هوشمند خانه یک موهبت برای افراد پر مشغله یا افراد بی نظم و تنبل است، اما هنوز هم برخی بلند شدن و رسیدن به آنها برای روشن کردنشان را تاب نمی‌آورند و می‌خواهند همه چیز با یک کنترل مدیریت شود.
در حال حاضر برخی از محصولات هوشمند یک برند با سایر برندها کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فقط روی پلت‌فرم‌های خاص خود کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین حتی تصمیم گیری در وهله اول برای انتخاب دستگاه‌های هوشمند می‌تواند یک دردسر باشد. اما اکنون سه نام از بزرگترین نام‌ها در عرصه فناوری با یکدیگر متحد شده‌اند تا یک استاندارد جهانی برای خانه‌های هوشمند ابداع کنند.
وقتی این همکاری به نتیجه برسد، دیگر همه وسایل هوشمند خانه بر روی یک پلت‌فرم کار خواهند کرد و استفاده از همه آنها با یک روش واحد ممکن خواهد شد.
گوگل، آمازون، سامسونگ و اپل به علاوه سایرین یک کارگروه همکاری موسوم به "Zigbee Alliance" ایجاد کرده‌اند که بر اساس پروتکل اینترنت (IP) در حال ایجاد یک استاندارد اتصال جدید برای خانه‌های هوشمند است.
برای مصرف کنندگان، این بدان معنی است که همه وسایل هوشمند با یک شیوه و بر روی یک پلت‌فرم واحد کار خواهند کرد، اما این یک مزیت برای توسعه دهندگان نیز خواهد بود. زیرا وجود یک استاندارد جهانی، توسعه محصولات را بهبود می‌بخشد و هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.
سایر شرکت های عضو این کارگروه شامل "IKEA" و "Signify" (نام جدید "Philips Lighting") هستند. همه این شرکت‌ها برای کمک به توسعه یک "استاندارد اتصال بدون حق امتیاز" همکاری می‌کنند.
در حال حاضر این کارگروه هیچ نقشه راه یا جدول زمانی منتشر نکرده است، اگرچه تحولات و پیشرفت‌های بزرگ هر وقت رخ دهد، اعلام خواهد شد.
نکته مهم این است که اکنون بازیگرهای اصلی صنعت خانه‌های هوشمند در حال همکاری با یکدیگر برای ایجاد یک سیستم واحد هستند که به ادغام فناوری خانه‌های هوشمند و کمک بیشتر آنها به زندگی روزمره مردم کمک می‌کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران وسایل هوشمند خانه بی نظم خانه های هوشمند فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود

ایتنا - دانشمندان یک باتری ساخته‌اند که ظرف فقط چند ثانیه شارژ می‌شود.
گروهی از پژوهشگران در کره جنوبی به این پیشرفت بزرگ در نسل بعدی باتری‌های سدیمی دست پیدا کردند، که از باتری‌های لیتیوم‌‌ـ‌یونی متداول موجود در تلفن‌های هوشمند و خودروهای برقی ارزان‌تر و ایمن‌تر است.

سدیم (Na) علاوه بر این ۵۰۰ برابر فراون‌تر از لیتیوم است، و در عین حال این پتانسیل را دارد که نسبت به همتای لیتیوم‌-‌یونی‌اش ظرفیت شارژ و بازده بیشتری داشته باشد.

تاکنون، باتری‌های سدیم‌-‌یونی با محدودیت‌هایی مانند مدت شارژ طولانی و کمبود ظرفیت ذخیره مواجه بوده‌اند که مانع از آن می‌شد در مقیاس قابل‌توجهی پذیرفته و استفاده شوند.

پژوهشگران موسسه علم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) توانسته‌اند با طراحی و ساخت یک باتری سدیم‌-‌یونی پرتوان پرانرژی با قابلیت شارژ سریع بر این مشکلات غلبه کنند.

آن‌ها این کار را با تلفیق موادی که معمولا در باتری‌های مناسب ابرخازن‌ها به کار می‌روند انجام دادند، که در همه چیز یافت می‌شوند از سیستم‌های ترمزگیری بازیافتی در خودروهای برقی گرفته تا تنظیم درجه پره‌های پروانه توربین بادی.

این باتری جدید از لحاظ تراکم انرژی از باتری‌های لیتیوم‌ـ‌یونی موجود در بازار پیشی می‌گیرد و از آن می‌توان هم در خودروهای تمام‌برقی و هم لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده کرد.

پروفسور جونگ کو کانگ از دانشکده مهندسی و علوم مواد موسسه علم و فناوری پیشرفته کره، که هدایت این پژوهش را بر عهده داشته است، گفت: «این دستگاه ذخیره انرژی هیبرید سدیم‌ـ‌یونی قادر است به‌سرعت شارژ شود و به تراکم انرژی ۲۴۷ وات‌ساعت/کیلوگرم و تراکم توان ۳۴ هزار و ۷۴۸ وات/کیلوگرم برسد.»

او در ادامه افزود «این یک پیشرفت در غلبه بر محدودیت‌های موجود سیستم‌های ذخیره انرژی است» و گفت پیش‌بینی می‌کند که «کاربرد گسترده‌‌تری در دستگاه‌های الکترونیکی گوناگون» خواهد داشت.

این پژوهش با عنوان «آند رسانای چندظرفیتی با بلورینگی پایین دوپ‌شده با سولفید آهن و کاتد دوپ‌شده با اکسیژن سطح ویژه بالا از چارچوب‌های کربن گرافیتیک متخلخل سه‌بعدی غنی از نیتروژن برای ذخیره‌سازی انرژی هیبریدی سدیم-یون با عملکرد بالا» در نشریه «مواد ذخیره انرژی» (Energy Storage Materials) منتشر شده است.

این پیشرفت چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که گروهی از پژوهشگران در ژاپن فرایند جدیدی برای تولید انبوه باتری‌های سدیمی جامد کشف کردند.

این فناوری جدید با بهبود قابل‌ملاحظه ظرفیت شارژ باتری خودروهای برقی و افزایش بیش از دوبرابری مسافتی که خودروهای برقی در حال حاضر [با هر بار شارژ] طی می‌کنند، احتمالا می‌تواند اضطراب محدوده [رانندگان] را رفع کند. 

دیگر خبرها

  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است