Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اظهارات دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد مجوز یک ایست بازرسی ثابت در جاده یاسوج اصفهان، ایست بازرسی موقت در جاده باشت- بابامیدان و تنگ سرخ و ایست مقطعی در جاده ، دهدشت- بهبهان صادر شده اما هنوز برای جانمایی آن ها اختلاف نظر هایی وجود دارد .

حسین کلانتری روز پنجشنبه در نشست شورای مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: رشد سرسام آور مصرف مواد مخدر در کشور های مختلف به دغدغه ای جدی برای همگان مبدل شده است و در این میان هیچ کشوری همانند ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر تلاش نکرده و تاکنون شهدای بسیاری در این راه تقدیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های دیگر از لحاظ شیوع و گسترش مواد مخدر جزو استان های پاک کشور محسوب می شود که این مهم به همت و تلاش دستگاه های اجرایی متولی در این زمینه به دست آمده است.

کلانتری بیان کرد: موضوع مبارزه با مواد مخدر، مشارکت و تعامل تمامی دستگاه ها را می طلبد که در این رابطه باید از تمامی ظرفیت های موجود در استان از جمله سمن ها، صدا و سیما، رسانه ها، دهیاری ها و بخشداری ها، آموزش و پرورش، تریبون های نماز جمعه و دیگر موارد بهره برد.  

وی عنوان کرد: بر اساس آمار نیروی انتظامی استان سال گذذشته چهار تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۶ درصد افزایش یافت .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به موقعیت این استان از لحاظ توپوگرافی و مسیر ترانزیت بودن آن، افزایش در کشفیات مواد مخدر گام مهمی بوده اما باید در نظر داشت که روز به روز سوداگران مبادرت به جابه جایی و توزیع مقدار بیشتری مواد مخدر در جاده های ارتباطی می کنند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: افزون بر ۱۲ هزار نفر معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند و ۵ درصد از آن ها زنان هستند.

ناصر رضایی افزود: طبق بررسی ها ۲۳ کیلوگرم مواد مخدر از دکه های اطراف مدارس استان کشف و ضبط شده، با توجه به فروش مواد مخدر در این دکه ها به ویژه شهر یاسوج نیاز است دکه های فاقد مجوز شناسایی و با آن ها برخورد شود.

وی بیان کرد: طرح یاریگران زندگی برای نخستین بار در هر سه مقطع تحصیلی این استان در راستای سیاست های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در حال اجراست.

۷۹ مرکز اعتیاد درمانی در استان وجود دارد که اغلب روش‌های درمانی معتادان در این مراکز انجام می‌شود.

در سال ۱۳۹۶ چهار تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.

چهار هزار و ۷۱ کیلو گرم این مواد مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و ۸۴۶ نفر دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند منهدم شدند.

سال ۹۷ پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده‌های ارتباطی استان و عملیات‌های مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده است.

یک هزار و ۷۰۰ نفر توزیع کننده، تهیه کننده، مصرف کننده و قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته دستگیر شدند و همچنین با هماهنگی دستگاه قضائی در این راستا ۳۱۰ دستگاه انواع خودرو توقیف شدند.

کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

برچسب‌ها استانداری کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه وبویراحمد یاسوج مبارزه با موادمخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه وبویراحمد یاسوج مبارزه با موادمخدر استانداری کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه وبویراحمد یاسوج مبارزه با موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه

کیوان گل‌آوری سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امروز در مراسم امحای مواد مخدر و روانگردان مکشوفه که در کیلومتر ۳ جاده سراب نیلوفر برگزار شد، گفت : ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان که نتیجه زحمات دستگاه‌های کاشف در امر مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه نیرو‌های جان بر کف انتظامی استان در ۶ ماهه گذشته است که امروز امحا شد.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد قابل توجهی قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی از اهداف و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد که در طول سال اجرا می‌شود و به نوعی اعلام انزجار و تنفر نسبت به انواع مواد مخدر و روانگردان به‌عنوان یک آسیب شوم و جبران‌ناپذیر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه