Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید زادبوم ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه با بیان اینکه شرایط کشور در حال حاضر خاص است گفت: هنوز بسیاری در کشور شرایط خاص و بوی جنگ را حس نکرده‌اند و صادرکنندگان کسانی هستند که با اموالشان جهاد می‌کنند.

وی با اظهار اینکه امروز رزمندگان عرصه اقتصاد در جنگ تحریمی با اموالشان جهاد می‌کنند گفت: جهاد اموال و انفس همسان است و باید از جهادگران اقتصادی و صادرکنندگان حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زادبوم یادآور شد: در اطراف کشور، بازار ۱۱۶۰ میلیارد دلار وجود دارد که باید از آن بهره گیری کرد و در سال جاری ۲۷ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم.

وی با اظهار اینکه حدود ۵۶ درصد صادرات ما به کشورهای همسایه و اروپایی است تصریح کرد: بازارهای همسایه ظرفیت‌های زیادی دارندو از بازار ۱۱۶۰ میلیارد دلار در سال قبل ۲۴ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم.

زادبوم یادآور شد: ما سهم زیادی در صادرات گروه‌های خودرویی و قطعات آن به کشورهای همسایه نداریم و در برخی از گروه‌های کالایی چندان امکان صادرات نداریم.

رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد دلار پتانسیل صادرات کالاها به کشورهای همسایه داریم و این میزان علاوه بر ۲۴ میلیارد دلاری است که تاکنون صادر کرده‌ایم.

زادبوم گفت: بازارهای اطراف دیوارهایش را برای صادرات کالایی ما پایین نیاورده‌اند و باید با انجام مذاکرات تعرفه‌ای و رفع موانع از فرصت برای صادرات به این کشورها استفاده کنیم.

وی موافقت نامه اوراسیا را از جمله اقدامات برای توسعه صادرات بیان کرد و گفت: باید بتوانیم دیوارهای تعرفه تجارت طرف مقابل را پایین بیاوریم و این امر سبب می‌شود تا سرمایه گذاری مشترک شکل گیرد.

زادبوم با بیان اینکه باید دیوارهای تعرفه‌ای را با همسایگان پایین آوریم درباره تعهدات ارزی نیز گفت: باید به سمتی برویم که صادرکننده اعتقاد داشته باشد که ارز وارد کند زیرا تولید مملکت نیازمند ارز است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: در شرایط جنگی که دشمن می‌خواهد مانع ورود کالاها به ایران شود، واردات بیش از ۴ میلیارد دلار کالای لوکس را در واقع از بین بردن ارز است.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان می‌توانند ۵۰ درصد ارز وارداتی را صادر کنند و این مستلزم آن است که برای صادرات باید موانع فراروی را رفع کنیم گفت: باید برای تهاتر کالاها برنامه ریزی کنیم.

کد خبر 4802269

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران صادرات غیرنفتی بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام تعطیلی مدارس گرگان بارش برف قزوین شهرکرد یاسوج بیرجند بارش باران هفته پژوهش مجلس شورای اسلامی صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشورهای دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس علی‌آبادی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالاها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشورهای دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از 2000 تاجر و بازرگان خارجی از 119 کشور جهان، از امروز 8 تا 12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴