Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عاملی با اشاره به ملزومات تحقق رشد و تعالی در جامعه گفت: آرمان‌گرایی لازمه پیشرفت است و سرمایه‌های فکری باید در یک شبکه جمع شوند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن ومعارف خبرگزاری شبستان: همایش ملی جایزه بنیاد  البرز صبح امروز پنج شنبه ۲۸ آذرماه درهتل ارم برگزار شد.

 

دراین همایش حجت الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» با اشاره به اهداف برگزاری جایزه البرز گفت: برگزاری این جایزه زمینهساز رشد علمی و فکری برای آینده ایران و جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اندیشمندن شدن، نوآوری، آینده نگری و آرمان‌گرایی را از محورهایی دانست که باید مورد توجه افرادی قرار بگیرد که می خواهند مسیر رشد و پیشرفت را طی کنند.‌

 

وی افزود: اندیشه سرمایه بزرگ همه متفکران و پایه گذاران امور جدید دربشر بوده و کلید حل مسایل و معضلات است. تفکر، آرمان اصلی اندیشمند برای رسیدن به هدف است و درقرآن کریم نیز ۱۲ مرتبه کلمه تفکر بیان وانسان ها به آن دعوت شدند. امروز پیشرفت های بشریت درعلوم مختلف حاصل تفکر است.

 

حجت الاسلام عاملی در ادامه نوآوری را حاصل اندیشیدن دانست و گفت: سال گذشته در زمینه هوش مصنوعی۲۰ هزار اختراع انجام شد، امروز به مدد هوش مصنوعی آنچه از ذهن می گذرد، می تواند به واقعیت تبدیل شود.

 

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: نوآوری، زمینه سازحل مساله شده است، امروز ما با مسایل ومشکلاتی در زمینه آلودگی‌هوا، تخریب محیط زیست روبرو هستیم واز آنها رنج می بریم که باید با نوآوری برای آنها چاره ای اندیشید.

 

وی با اشاره به اینکه اگر از ظرفیت های طبیعی و فناوری های علم استفاده شود، می توان کارهای بزرگی انجام داد، افزود: انجام اختراع و نوآوری نباید تنها به مقطع تحصیلی متوسطه و یا بالاتر از آن محدود شود، بلکه مقاطع تحصیلی کمتر از متوسطه نیز باید تشویق به نوآوری شوند.

 

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امروز مبنای سیستم های موجود همچون ایمیل و خدمات الکترونیک برمبنای الگوریتم خوارزمی طراحی شده است. چنین سیستمی می‌تواند زمینه ساز تحقق عدالت در جامعه باشد، بنابراین می توان گفت برخی اختراعات خدمات بزرگ در تاریخ را رقم می زند.

 

وی در ادامه خطاب به برگزیدگان جایزه البرز گفت: یک جریان نوآوری با تشکیل کمپین نوآوران البرز ایجاد و امکان شبکه کردن سرمایه های پراکنده را فراهم کنید.

 

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اینکه مرحوم البرز به فکر آینده کشور بود، افزود: ما امروز در کشورمان منابع و ذخایر بسیاری داریم که باید برای امروز وآینده کشورمان حفظ کنیم.

 

وی ضمن اینکه آرمان گرایی را موضوع دیگری دانست که باید برای پیشرفت کشور مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ترسیم گام دوم انقلاب تاکید کردند در دولت اسلامی باید فقیری در جامعه نباشد و  ذیل دولت اسلامی نباید بهره‌مندی دولتمردان اتفاق افتد، بلکه در سایه توحید همه از امکانات عادلانه استفاده کنند. مقام معظم رهبری تاکید کردند ما هنوز با دستیابی  به دولت اسلامی فاصله داریم که برای رسیدن به آن باید تلاش صورت گیرد.

 

حجت الاسلام عاملی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بخش دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب، بر رسیدن به تمدن اسلامی تاکید کردند. تمدن اسلامی دارای عنصر معنوی و مادی است که با تحقق آن اعتماد مردم به یکدیگر فراهم می شود به گونه ای که افراد احتمال دروغ گفتن دیگران را ندارند وجامعه، جامعه سالمی است.

 

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی برلزوم برنامه ریزی برای افق بلندمدت کشور تاکید کرد وگفت: با نگاه بلند و به دور از سطحی نگری می توان برای آینده کشور برنامه ریزی کرد.

 

وی در ادامه کرامت انسانی و اخلاق راموضوعی دانست که باید مورد توجه نخبگان قرار گیرد و گفت: در صورتی که اخلاق و کرامت از سوی نخبگان مورد توجه باشد،اسوه و الگو برای دیگران خواهند بود.

 

حجت الاسلام عاملی خطاب به برگزیدگان جایزه البرز اظهار کرد: تنها اکتفا به دریافت جایزه البرز نداشته باشید بلکه مسیر پیشرفت وتعالی را طی کنید وبه فکر دریافت جوایز بزرگترباشید.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما کانون های مساجد مسجد وحدت حوزه و دانشگاه حوزه علمیه بارندگی و سیلاب فهما جایزه البرز دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت الاسلام عاملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش، کانون خلق آینده کشور است، به نمایندگی از جامعه معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام ایشان و انقلاب را درک و به نسل آینده و دیگران منتقل می کنیم و از آرمان های شهدا محافظت  و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

رضا مراد صحرایی در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، با تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، انقلابی در تاریخ معاصر شاهد بودیم که روند جریان های سیاسی جهان را تحت تاثیر جدی خودش قرار داد

وی افزود : در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند، دشمنان پیش بینی این را  می‌کردند که اگر پیام انقلاب به جهان برسد، می‌تواند طومار مستکبران را در هم بپیچد و امروز این چنین شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که دانشجویان در سراسر جهان همان حرفهایی را می‌زنند که پیش از انقلاب از بیان امام خمینی (ره ) درمورد ظلم و ستم ستیزی شنیده می شد.

صحرایی با بیان اینکه مستضعفان در سراسر جهان انقلاب را پناه خود می‌دانند، گفت: پیام اهل بیت علیهم السلام این بوده که مستضعفان را یاری کنید. فطرت مسلمانان بر رفات و مهربانی است و وقتی این پیام از زبان امام راحل جاری شد، بر دل و جان مردم جهان نشست.

وی با اشاره به اینکه پیام انقلاب بیدارکردن دل و ذهن تمام مردم و همسو با فطرتشان است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت کشور برآمده از همین دیدگاه الهی و دینی و بر این اساس پایه گذاری شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : امام راحل بیاناتی درباره معلم دارند و آن جمله تاریخی ایشان که معلمی شغل انبیا است، یادآوری این نکته مهم است که کسی که معلم می شود کار نبی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه معلمان امروز نماد صبوری هستند،خاطرنشان کرد: انبیا در کار خودشان  با بیان، کردار و رفتارشان انسان ها را تربیت کردند.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانات امام خمینی ره، تصریح کرد: اين جمله امام راحل که می فرمایند مدرسه را دریابید، دانشگاه دیر است، یعنی مدرسه قوی، تضمین کننده ایران قوی است و اگر دانشگاه قوی و دانشمندان بزرگی داریم همه در گرو مدرسه قوی است.

صحرایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، کانون خلق آینده کشور است، اذعان کرد: به نمایندگی از جامعه معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام ایشان و انقلاب را درک و به دیگران منتقل می کنیم و از آرمان های شهدا محافظت  و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است
  • لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود