Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@08:54:40 GMT

۱۱ واحد بوم‌گردی در صومعه‌سرا احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۶۶۴۱

۱۱ واحد بوم‌گردی در صومعه‌سرا احداث می شود

مهرگان گفت: ۱۰ واحد و یک مجتمع بوم‌گردی با اعتبار پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در این شهرستان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «علیرضا مهرگان» امروز(پنج‌شنبه، 28آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: صومعه‌سرا به دلیل کثرت برگزاری جشنواره‌های مختلف اعم از جشنواره حلوای ضیابری، گل لاله تالابی، رشته و خشکار، غذا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در استان بالاترین سطح را دارد.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با بیان اینکه به دلیل بازخورد خوب جشنواره غذا در سال گذشته امسال این جشنواره در سطح استانی برگزار می‌شود، افزود: در صددیم حلوای ضیابری و رشته و خشکار طاهرگوراب را به عنوان اثر ملی به ثبت معنوی برسانیم.

 

وی با بیان اینکه پل خطیبان چنه‌سر به عنوان یکی دیگر از آثار تاریخی صومعه‌سرا ثبت کشوری شد، گفت: این پل متعلق به دوره قاجار و دارای بیش از 100 سال قدمت است.

 

مهرگان با بیان اینکه اولین گروه هنری و آیینی غرب گیلان در این شهرستان شکل گرفت که در صومعه‌سرا و دیگر شهرستان‌ها به اجرای برنامه می‌پردازند، تصریح کرد: در حال طراحی اپلیکیشن برای گردشگران هستیم تا به راحتی با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان آشنا شوند.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با بیان اینکه همزمان با پنجم دی‌ماه سال جاری شیرینی منحصر به فرد صومعه‌سرا رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این شیرینی اکنون به عمان و استرالیا صادر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برخی از آثار تاریخی این شهرستان مرمت و بازسازی شده است، اظهار کرد: حمام کسما، مناره‌بازار و پل گازروبار از جمله بناهای مرمت ‌شده هستند.

 

مهرگان با بیان اینکه در تابستان سال جاری شهرستان صومعه‌سرا در رتبه یازدهم استان از لحاظ ورود گردشگر بوده است، افزود: در طول این مدت تلاش کردیم تا خانه‌مسافرها را شناسایی و به مسافران معرفی کنیم.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با بیان اینکه نزدیک به 30 خانه مسافر مجوزدار و 400 خانه مسافر غیرمجوز در این شهرستان وجود دارد، گفت: با رایزنی با گروه تورگردی مارکوپولو نخستین تور به لارسر ضیابر وارد شد و تور بعدی به تنیان است.

 

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون از سامانه کارا به 45 هنرمند صنایع دستی حصیر، معرق، چرم، لباس محلی و گلیم حدود 527 میلیون تومان تسهیلات ارائه داده‌ایم، تصریح کرد: 80 میلیون هم از سهمیه داخلی اداره کل میراث به هنرمندان وام پرداخت شده است.

 

مهرگان با بیان اینکه بنیاد برکت به همه هنرمندان صنایع دستی که توان اشتغالزایی واقعی دارند تسهیلات تا سقف 40 میلیون تومان ارائه می‌دهد خاطرنشان کرد: سایت گیلی کالا توسط جوانان خوش ذوق صومعه سرا اداره می‌شود که هنرمندان صنایع دستی می‌توانند صنایع خود را در این سایت به فروش برسانند.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با بیان اینکه در سال جاری شرایط بیمه تکمیلی را برای هنرمندان فراهم کردیم، اظهار کرد: با تعامل دو طرفه با شهرداری و اعضای شورای شهر موزه مردم‌شناسی در خانه روستایی صومعه‌سرا اجرایی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 10 واحد و یک مجتمع بوم‌گردی با اعتبار پنج میلیارد و 100 میلیون تومان در این شهرستان در حال ساخت است، افزود: این آمادگی را داریم که ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی گردشگری را در شهرستان افزایش دهیم.

 

مهرگان با بیان اینکه آمادگی صدور مجوز  برای افرادی که تمایل به راه اندازی ایستگاه گردشگری دارند را داریم گفت: 150 نفر از هنرمندان تحت پوشش بیمه هستند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد طرح ملی فهما وحدت حوزه و دانشگاه بارندگی و سیلاب کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس بیمه هنرمندان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی