Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:23:12 GMT

جاده های روستایی شرق سمنان بهسازی و آسفالت می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۶۶۵۰

جاده های روستایی شرق سمنان بهسازی و آسفالت می شود

امیر عمیدی پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری در مسجد امام حسن مجتبی (ع) میامی افزود : طرح ابرار با هدف تکمیل شبکه راه‌های روستایی شامل ساخت، تکمیل و بهره‌برداری آغاز شده است.

عمیدی با بیان اینکه تکمیل راه های روستایی ضروری است تصریح کرد: نزدیک به چهار کیلومتر از مسیر فرومد به شفیع آباد و راه دسترسی حسین آباد کالپوش در قالب این طرح تاکنون بهسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح با اولویت روستاهای بالای ۵۰ خانوار انجام می شود.

عمیدی گفت : هفت کیلومتر محور میامی به جیلان زیرسازی شده و نیازمند قیر و روکش آسفالت است و عملیات اجرایی هفت کیلومتر بعد از ایستگاه راه آهن به سمت روستای جیلان نیز در صورت مساعد بودن آب و هوا به زودی آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۵۰ کیلومتر از راههای شهرستان خط کشی شده است افزود: بیش از ۱۳۰۰ تابلو در حوزه ایمنی راه ها در سطح شهرستان میامی نصب شده است.

وی راه میامی - جاجرم را یکی از راه های مهم ارتباط استان سمنان و خراسان شمالی عنوان کرد و تصریح کرد : اعتبار لازم برای تامین قیر جهت بهسازی و آسفالت این محور انجام شده و درصورت مساعد بودن هوا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت : عملیات اجرایی راه بیارجمند به اسب کشان و اتصال شرق استان سمنان به خراسان جنوبی با 800 میلیارد ریال اعتبار آغاز می شود.

بیش از  ۶۰ درصد راه های استان سمنان در شهرستان های شاهرود و میامی قرار دارد. 

۶۶۰ کیلومتر از مسیر اصلی تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده که سالانه نزدیک به ۱۵ میلیون زائران امام رضا (ع) از این محور تردد می کنند. 

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد .

به دلیل گستردگی بسیار زیاد استان سمنان ، 2 اداره کل راه و شهرسازی امور مربوط به راه و شهرسازی آن را انجام می دهند.

برچسب‌ها سمنان جاجرم خراسان جنوبی راه و شهرسازی میامی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان جاجرم خراسان جنوبی راه و شهرسازی میامی خراسان شمالی سمنان جاجرم خراسان جنوبی راه و شهرسازی میامی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد

رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:حدود ۳۰ درصد مساحت خوزستان (۲۰ هزار کیلومتر) تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد:  شاید کمی دور از انتظار باشد اما در استانی که عمده ترین منابع آبی آن آب های سطحی است، نیز فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه ای در حال رخداد است.

وی افزود: مساحتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر، حدود 30 درصد مساحت کل استان، تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خطه استان خوزستان، وسعت  بالا و مقدار متوسط پایین نرخ سالانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته‌های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: اثر فرونشست زمین در زمین‌های هموار میان ارتفاعی ایذه، در گستره بهبهان و اطراف آن (با وسعت تقریبی 350 کیلومتر مربع)، شوش، دزفول، الوان، اهواز، بستان، دشت آزادگان، بندر ماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی را می‌توان شناسایی کرد که به‌طور عمده نرخ سالیانه کمتر از 5 سانتی متر در سال را دارند.

بیت‌الهی با بیان "هرچند در برخی مناطق در شوش عدد 7 و شهرستان اهواز عدد 6 سانتی متر در سال نیز برآورد شده است"گفت: کاهش حجم آب های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان‌ها  دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه‌های فرونشست زمین در استان خوزستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت