Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:31:22 GMT

سفر دو روزه معاون وزیر اقتصاد به اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۶۸۸۲

سفر دو روزه معاون وزیر اقتصاد به اردبیل

معاون امور اقتصادی و دارایی وزیر اقتصاد در سفر به استان اردبیل ضمن حضور در جلسات مختلف شورای مدیران استانی ادارات تابعه این وزارتخانه در استان، از طرح‌های ویژه اقتصادی شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد بازدید کرد.

خبرگزاری فارس- اردبیل؛ سرویس اقتصادی: معاون امور اقتصادی و دارایی وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی در سفر به استان اردبیل، ضمن حضور در جلسات مختلف شورای مدیران استانی ادارات تابعه این وزارتخانه در استان و جلسات ویژه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، از طرح‌های ویژه اقتصادی شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

 

سید علی‌محمد موسوی در جلسه  شورای مدیران استانی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان اظهار کرد: استان اردبیل به جهت داشتن ۳۷۵ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان و از طریق آن دسترسی به کشورهای حوزه قفقاز و  به‌ علت قابلیت ویژه در حوزه گردشگری می‌تواند در جذب توریست داخلی و خارجی از استان‌های موفق کشور باشد.
  
وی همچنین  وظیفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در تأمین درآمدهای کشور در کنار فروش نفت را مهم و اساسی دانست و بیان کرد: با کاهش درآمدهای نفتی وظیفه این وزارت در حوزه‌های مالیاتی و گمرکی خطیرتر شده است.

 موسوی به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه گسترش فرهنگ مالیات که  تحقق آن منجر به توسعه پایدار کشور و به تبع آن استان‌ها خواهد شد تاکید کرد.

 

 رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان نیز برای توسعه صنعتی و گردشگری و حمایت از جایگاه استان اردبیل در کمیسیون‌های اقتصادی قول مساعد داد.

موسوی تصریح کرد: کمتر استانی با ظرفیت‌های طبیعی و با اقلیم چهار فصل در دنیا یافت می‌شود که خوشبختانه استان اردبیل این ظرفیت مهم را دارد و باید از این موهبت بزرگ الهی در جهت رشد و توسعه همه جانبه استان نهایت بهره را برد.
 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد مقاومتی در منطقه مغان به معنای واقعی آن در حال تحقق است و پیگیر ایجاد شهرک صنعتی ایران و جمهوری آذربایجان، در دیدار با مقامات آذری در روزهای آتی خواهیم بود. 

موسوی تشریح کرد: روابط ما با کشور دوست و همسایه آذربایجان بسیار جدی بوده و اراده سیاسی مقامات دو کشور مبتنی بر توسعه و گسترش روابط است، به‌طوری که روابط به‌ خوبی گسترده و عمیق خواهد شد.

 

 

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این سفر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از ناحیه صنعتی، شهرک گلخانه‌ای ۱۵۰۰ هکتاری، طرح‌های در دست اجرای کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس‌آباد بازدید و با سرمایه‌گذاران خارجی تبعه روسیه و جمهوری آذربایجان در اردبیل مذاکره کرد.

***گزارش: سلیم مهاجری***

انتهای پیام/3463/729/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر اقتصاد اردبیل گردشگری توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گزارشی از دستاوردهای خراسان جنوبی از حضور در نمایشگاه توانمندی‌های ایران در تهران(اکسپو ۲۰۲۴ ) ارائه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در نشست خبری به مناسبت گزارش دستاوردهای خراسان جنوبی از حضور در نمایشگاه توانمندی‌های ایران در تهران اظهار داشت: هدف اصلی ما از حضور در نمایشگاه توانمندی‌های ایران این بود که جلوه‌ای از ظرفیت‌های استان را در این نمایشگاه در معرض دید همه بازدیدکنندگان از این نمایشگاه قرار دهیم.

به گفته وی برای حضور بخش‌های مختلف استان در این نمایشگاه برنامه‌ریزی خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شده بود تا زنجیره‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی را در ششمین سال برگزاری این نمایشگاه که در دومین سالی بود که در  آن زنجیره‌ها توجه شده بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اولویت خراسان جنوبی اشتغال بر روی دو زنجیره زرشک و گوهرسنگ است که علاوه بر این دو مورد به زنجیره‌های دیگر مانند بنتونیت در سبد دوم و در سبد سوم هم در پاویون خراسان جنوبی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرداخته شده بود.

وی افزود: در این نمایشگاه از کتاب 110 فرصت سرمایه‌گذاری بنام در خراسان جنوبی و کتابچه فرصت‌‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری رونمایی و بولتن‌های ادارات کل هم در هر حوزه‌ای عرضه شد که بعضی از آنها به پنج زبان دنیا ترجمه شده بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: در این راستا کار دیجیتالی برای تولید محتوا هم انجام شد. باید ظرفیت‌های بازار پسندی خارجی تولیدات خود را شناسایی کنیم و اگر می‌خواهیم بازار صادراتی خوبی داشته باشیم باید از دانش بنیان‌ها در تولید محصولات خود استفاده کنیم. یکی از اهداف سرمایه‌گذاری در حوزه گوهرسنگ منطقه ویژه اقتصادی استان است.

وی با بیان اینکه باید با دانش‌بنیان کردن تولید، سهم صادراتی خود را در حوزه گوهرسنگ و زرشک افزایش‌دهیم، خاطرنشان کرد: 110 مذاکره تجاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی، خصوصی و خصوصی و دولتی و دولتی در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران انجام شد. 21 هیئت تجاری خارجی از کشورهای چین، ارمنستان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، ازبکستان، عراق و ... از غرفه خراسان جنوبی در این نمایشگاه بازدید کردند.

جعفری تصریح کرد: 55 درصد هیئت‌های تجاری بازدیدکننده از غرفه استان در حوزه محصولات مزیت دار خراسان جنوبی بودند که 25 درصد آنها در زمینه گوهرسنگ‌ها و بقیه  در دیگر زمینه‌ها درخواست‌هایی داشتند. هفت تفاهم‌نامه  هم در حوزه‌های مختلف در غرفه خراسان جنوبی امضاء شد که مهمترین آنها در حوزه گوهر سنگ بود که با وزارت صمت این تفاهم‌نامه منعقد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با معرفی گروه‌های تجاری بسیار خوب و دعوت آنها به غرفه استان و همچنین همکاری در زمینه‌های مختلف مربوط به برگزاری این نمایشگاه پرتوان ظاهر شد و کار شاخصی در این زمینه انجام داد. خراسان جنوبی در حوزه زنجیره‌ها در بخش فیزیکی به مرحله قابل قبولی رسیده و به طور مثال در حوزه زرشک 55 درصد کارها در استان انجام می‌شود.

به گفته جعفری در حال حاضر از همه سهم صادرات ایران، تنها 5 صدم صادرات  در زمینه گوهرسنگ است، البته جواهرسازان خراسان جنوبی به تازگی برای استفاده از سنگ‌های قیمتی استان اقدام کرده‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از شخصیت‌های چون وزیر جهاد کشاورزی، وزیر کشور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور و تعدادی از معاونان وزرا و...به عنوان تعدادی از افرادی یاد کرد که از غرفه خراسان جنوبی بازدید کردند. 40 شرکت و 60 فعال اقتصادی خصوصی خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است