Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ابوالفضل کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مشهد  و دبیر کارگروه مدیریت پسماند‌های کلان شهر‌های کشور در نشست تخصصی مدیریت پسماند در مشهد، گفت: برای اجرایی‌شدن عملیات این پروژه که به منظور بهسازی محل دفن پسماند‌ها و با همکاری متخصصین و مشاورین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صورت می‌گیرد، بودجه لازم تأمین و کارگروه تخصصی تشکیل شده است و این دو اقدام اساسی باعث می‌شود این طرح هر چه زودتر به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین لندفیل مهندسی_بهداشتی (دفن پسماند) کشور در شهر مشهد با اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال به مساحت ۲۹ هکتار در مجتمع صنعتی شماره ۲ در کیلومتر ۳۵ جاده‌ی مشهد -میامی خبر داد و تصریح کرد: این اولین لندفیلی خواهد بود که با اهداف زیست محیطی و با استفاده از لوله‌گذاری و سیستم مکانیزه جمع‌آوری شیرابه در کشور احداث می‌شود.
مسعود نصرتی جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این نشست درخصوص تعلق خاطر کارکنان این مدیریت نسبت به کار خود، گفت: از مهم‌ترین نقاط مثبتی که در این مجموعه می‌بینم همین احساس تعلقی است که شما به آن اشاره کردید؛ چون در بسیاری موارد افراد متخصص حضور دارند، اما به دلیل عدم دلبستگی کار‌ها به کندی پیش می‌رود.

او با بیان این که در ایران سرانه تولید زباله ۷۷۰ گرم در روز است، تصریح کرد: تلاش ما باید به این منظور  باشد که با فرهنگ‌سازی این میزان تولید زباله به ۴۵۰ گرم کاهش یابد که ۵۰ درصد این مقدار نیز می‌تواند توسط خانواده‌ها بازیافت شود.
جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان این که فقط با بودجه سالانه رفت و روب در هر کلانشهر ما می‌توانیم در یک شهر ۱۰ پارک یا ۱۰ فرهنگسرا احداث و یا ۲۰۰ کیلومتر از معابر را بهسازی کنیم، گفت: اگر مردم بدانند که هزینه نظافت شهر و جمع‌آوری زباله از جیب خود آن‌ها تامین می‌شود، هم زباله‌ی کمتری تولید می‌کنند و هم مراقب نظافت شهر هستند.    نصرتی سپس به شرایط احداث زباله‌سوز اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که در این نوع پروژه‌ها در صورت بروز اشتباه امکان اصلاح آن وجود ندارد بهتر است، قبل از هر چیز مطالعات لازم در زمینه‌ی مربوط انجام پذیرد تا هزینه‌ای به شهروندان تحمیل نشود.
احساس می‌کنم دوباره به زادگاهم بازگشته‌ام   یوشیدا، کارشناس ارشد آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در ادامه این نشست با بیان این که وی ۶ سال پیش به مدت یک سال به‌عنوان مشاور و کارشناس ارشد جایکا در زمینه مدیریت پسماند در شهر مشهد اقامت داشته است، گفت: حالا بعد از این مدت احساسم این است که دوباره به زادگاهم برگشته‌ام.

او تصریح کرد: در آن زمان یک‌سری پروژه‌های پایلوت در مشهد و یک‌سری پروژه‌های آموزشی در سطح کشور اجرا شد که من مشاور این پروژه‌ها بودم.
کارشناس ارشد آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با اظهار رضایت از کار‌های انجام شده در این مدت گفت: باید اذعان کنم که رضایت من از حدواندازه‌ی معمول گذشته است و بسیار خوشحالم که می‌بینم شما در این مدت کار‌های زیادی انجام داده‌اید. ما در آن زمان فقط توصیه‌هایی به شما در مورد دفن زباله‌های بیمارستانی مطرح کردیم، ولی الان می‌بینم که یک سیستم کارآمد برای جمع‌آوری و دفن این نوع زباله‌ها طراحی شده و یا می‌بینم که در زمینه بهبود لندفیل‌ها شما علاوه‌بر کار‌های انجام شده پروژه‌ی بسیار عظیمی را می‌خواهید شروع کنید.
یوشیدا افزود: یکی دیگر از پایلوت‌ها طرح رسیدگی به ضایعات ساختمانی و ساماندهی خاک و نخاله بود که طبق گزارشی که آقای کریمیان در این‌باره ارائه کردند شما در این زمینه کاملاً موفق عمل کرده‌اید.
او  همچنین به ارائه‌ی طرح‌های اجرا شده در مشهد و ارائه‌ی آن‌ها در همایشی در کره‌ی جنوبی اشاره کرد و گفت: مقاله‌هایی درباره پایلوت‌هایی که ما به کمک هم در اینجا اجرا کردیم در همایشی که در سال ۲۰۱۴ در کره جنوبی برگزار شد، توسط من ارائه شد که این مقالات برگزیده شدند، ولی باز هم تاکید می‌کنم که اقدامات اصلی به کمک کارکنان و کارشناسان علاقه‌مند اینجا به نتیجه رسید.

انتهای پیام// ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت پسماند شهرداری مشهد دفن پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عبدالمطلب رهنما گفت: در کارگروه مدیریت پسماند شهر‌های صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر که با حضور شهرداران این شهر و سرمایه گذاران در حوزه پسماند در شهرداری اردکان تشکیل شد و درباره مشکلات امحا و دفن زباله و آخرین وضعیت پسماند در سطح شهر‌های مذکور بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد با توجه به اینکه شهرداری اردکان طرح مطالعه جامع پسماند را دارد سایر شهرداری‌ها نیز نسبت به تهیه این طرح اقدام کنند.

شهردار اردکان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد دبیرخانه‌ای در یکی از شهرداری‌ها تشکیل و جلسات هر دو هفته یک بار به میزبانی یکی از شهرداری‌ها تشکیل شود.

رهنما ادامه داد: همچنین قرار شد سرمایه گذار نیز با توجه به توان لازم و بهره گیری از علوم روز، امحای زباله در مناطق فوق الذکر انجام و بسته پیشنهادی پس از دو ماه برای سیر مراحل قانونی و گرفتن مجوز لازم تهیه تا سایت دفن زباله مدرن و به روز توسط سرمایه گذار با همکاری شهرداری صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر راه اندازی شود.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: توسعه و افزایش دفن بهداشتی پسماند کمک بسیاری در خصوص حفاظت از محیط زیست، کنترل شیرابه حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها و همچنین ایجاد مرکز زباله و برگشت سرمایه خواهد داشت.

در شهر اردکان روزانه بیش از ۱۳ تن زباله تولید می‌شود و با توجه به اینکه شهر اردکان یک شهر توریستی و تفریحی است در روز‌های پنج شنبه و جمعه و روز‌های تعطیل تولید زباله به ۲۱ تا ۲۳ تن هم می‌رسد.

در حال حاضر به علت نبود سایت مناسب دفن زباله در شهرستان سپیدان شهرداری اردکان با پرداخت هزینه به شهرداری شیراز روزانه زباله‌های شهر اردکان را با ماشین‌های جمع آوری زباله بارگیری و در مرکز دفن زباله برم شور که متعلق به شهرداری شیراز است تخلیه و امحا می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود