Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: مایه خرسندی و سربلندی است که امروز هر کجا به نام امام رضا(ع) جشنواره‌ و رویدادی برگزار شده است، فرهنگ و هنر توسعه پیدا کرده است. 

فرشید فلاح که ظهر امروز 28 آذر ماه در اختتامیه «نهمین جشنواره ملی عکس رضوی» سخن می‌گفت، با بیان این مطلب اظهار کرد: نفس برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری به نام مبارک امام رضا(ع) بر این اساس طراحی شده بود که هنر و فرهنگ در خدمت ترویج شعائر و معارف رضوی قرار گیرد و مایه خرسندی و سربلندی است که امروز اعلام کنیم هر کجا به نام امام رضا(ع) جشنواره‌ و رویدادی برگزار شده است، فرهنگ و هنر توسعه پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: جشنواره داستان رضوی در ارتقای داستان‌نویسی ایران و جشنواره شعر رضوی در بالاتر بردن سطح کیفی و گسترش کمی شعر موثر و بلکه پیشتاز گشته‌اند و در همه رشته‌ها و جشنواره‌ها این ادعا قابل تکرار است. 

معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: واقعیت این است که به دلیل وجود بارگاه رضوی در مشهد، مشهد باید خاستگاه و پایگاه تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مربوط به امام هشتم، حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) باشد؛ ولی انتشار این نور معنویت در سراسر کشور و سهیم کردن همه مردم ایران و هنرمندان کشور در بهره‌گیری از این چشمه زلال معرفت ایجاب می‌کند، هر فعالیت در استانی برگزار شود و هر استان میزبان عنوان و طیفی از جامعه فرهنگی و هنری باشد. 

فلاح خاطرنشان کرد: بنیاد امام رضا(ع) برای سال 99، در کنار همه فعالیت‌های دیگر خود در عرصه تولید، 15 عنوان برنامه فرهنگی و پژوهشی در 15 استان کشور و 17 عنوان جشنواره و رویداد هنری را در 17 نقطه دیگر با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد کرد. 

وی افزود: رویکرد ما در سال آینده توجه به تولیدات فرهنگی و هنری برای ارائه آثار و محتوا در فضای مجاز ی و فضاهای تبلیغات شهری است. 

معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان این‌که جشنواره‌ها با میزان کیفیت آثار تولیدی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: وجه تلاش ما این است که جشنواره‌هایی که نیاز به نوآوری و بازآفرینی دارند، به مشهد بیایند و در سطح و کیفیت مناسب یکی دو دوره برگزار تا ان‌شاءاللّه همکارانمان در سایر استان‌ها از افتادن در ورطه تکرار و رکود فاصله بگیرند؛ همانطور که در سال قبل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به شایستگی در خراسان و مشهد برگزار شد. 

فلاح گفت: جا دارد با احترام به همه پیشکسوتان هنر عکاسی از احمد خادم‌الحسینی یاد کرده و نسل نوی عکاسان مشهدی و خراسانی را که کماکان جلودار توسعه هنر عکاسی در کشور محسوب می‌شوند، را ستایش کرد. 

وی همچنین اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از استمرار برگزاری جشنواره عکس رضوی برای سال 99 در مشهد مقدس حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مشهد جشنواره عکس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود