Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، نیروی دریایی آمریکا یک هشدار خطر به تمام نیروهای حاضر روی آب‌های منطقه فرستاد تا مراقب حرکت‌های یک کشتی جاسوسی از نوع ویشنیا باشند. این کشتی با وجود کاهش بسیار زیاد افق دید از روشنایی‌های خود استفاده نکرده بود و به شکلی ناایمن روی آب حرکت می‌کرد.

دو روایت متناقض از یک دیدار | میزبانی ترامپ از وزیر خارجه روسیه در کاخ سفید

سخنگوی گارد ساحلی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: «حرکت خطرناک کشتی روسی شامل روشن نکردن چراغ‌های روشنایی در شرایط کاهش شدید دید، پاسخ ندادن به تماس کشتی‌های تجاری که در پی یافتن راه عبور مطمئن بودند و دیگر کارهای پیش‌بینی‌نشده و نامنظم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی‌های حاضر در این منطقه باید موارد ایمنی را در عبور و مرور رعایت کنند و همه موظفند موارد مشکوک را بلافاصله به گارد ساحلی آمریکا گزارش دهند.»

یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد اندکی پس از رسیدن گزارش حضور کشتی روسی در محدوده آب‌های ساحلی، یک فروند ناوشکن به منطقه اعزام شد و تا دور شدن کشتی جاسوسی از ساحل آمریکا آن را همراهی کرد. کشتی موسوم به ویکتور لئونوف از سال ۲۰۱۵ در منطقه حضور و رفت و آمد کشتی‌های جنگی آمریکا را زیر نظر دارد اما عملیات اخیر آن در اوج تنش میان دو ابرقدرت نظامی دنیا کمی مشکوک به نظر می‌رسد.

اقدام تحریک‌آمیز کشتی جاسوسی روس‌ها در نزدیک‌ترین فاصله به خاک آمریکا کمی پس از آن رخ می‌دهد که وزیر امور خارجه روسیه در کاخ سفید با دانلد ترامپ دیدار کرد. دو طرف از این دیدار روایت‌هایی متفاوت و متناقض ارائه دادند و هر کدام بر درستی کلام و داستان خود تاکید کردند.

کد خبر 471480 برچسب‌ها روسیه - آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت