Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:58:14 GMT

خودسازی نخستین گام برای رسیدن به تمدن اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۸۶۱۶

خودسازی نخستین گام برای رسیدن به تمدن اسلامی است

آیت الله نورمفیدی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تاکید شده است و برای اینکه تمدن اسلامی شکل بگیرد نخستین گام خودسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید مجتبی نورمفیدی» امروز(پنجشنبه 28 آذر) در اختتامیه همایش ملی جستارهای پژوهشی اظهار کرد: امام(رحمه الله علیه) تاکید کردند که دین از سیاست جدا نیست و رسالت دین رساندن انسان به کمال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: دین یک مجموعه است که نمی تواند از سیاست جدا باشد، خلقت عالم بر اساس آیتی طراحی شده است و برای رسیدن به غایت نمی تواند آیت را از تمدن جدا کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی متذکر شد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تاکید شده است و برای اینکه تمدن اسلامی شکل بگیرد نخستین گام خودسازی است.

 

وی افزود: آیات زیادی در خصوص حیات طیبه داریم اگر در قرآن واکاویی کنیم می بینیم که جز با رسیدن به تمدن حیات طیبه به وجود نخواهد آمد.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: عناصر تمدن سازی، از طریق قانون، عدالت، حاکمیت در متن دین و فقه ما وجود دارد و نمی توانیم به این مسائل اصلی تمدن ساز توجه کنیم و از سوی ابراز کنیم که دین در حوزه سیاست نقشی نداشته باشد.

 

آیت الله نورمفیدی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فراز و فرودها در همه تمدن ها وجود داشته و باید انقلاب اسلامی آسیب شناسی کنیم و با اتکا به با محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مسیر تمدن سازی گام برداریم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد طرح ملی فهما فعالیت های مسجدی وحدت حوزه و دانشگاه روزنامه مساجد جهان بارندگی و سیلاب مجلس همایش ملی جستارهای پژوهشی بیانیه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در دیدار با اساتید حوزه های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: امروز دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

وی با بیان اینکه لحظه ای از تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی غافل نشوید، افزود: امروز حوزه های علمیه با همه مشکلاتی که دارند مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده اند و این خروش دانشگاه های جهانی از آثار یک جمله امام امت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان تشنه علم آفریده شده و می خواهد در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد و این نیاز فراگیر است و با آن پیوند و تعهد دارد و فلسفه خلقت انسان همین است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه علم را به شیوه ای که انبیا گفته اند به دست آورید، گفت: مشکل اصلی دنیای امروز این است که علوم را بر اساس سرگردانی به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟