Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عبادی‌نژاد گفت: اجرای فاز اول خط انتقال آب سد دوستی به سرخس آماده بهره‌برداری بود که متأسفانه در تقاطع جاده ترانزیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، تیرهای بتنی عرشه پل ارتباطی این جاده باعث تخریب و خسارت به خط انتقال آب شد و عملاً پروژه‌ای که فقط چند کیلومتر آن باقی ‌مانده بود بر اثر سهل‌انگاری پیمانکار پروژه جاده ترانزیت متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، محمدرضا عبادی نژاد عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سرخس با تأکید بر اینکه هر سال به‌طور متوسط یک متر کاهش سطح آب را از دشت آبخوان سرخس داریم، اظهار کرد: بر اثر اضافه برداشت‌ها در سال‌های گذشته، ۵۳۵ میلیون مترمکعب از ظرفیت دشت آبخوان سرخس تاکنون نابود شده و این یک فاجعه است، ضمن اینکه سالانه به این میزان ۸۰ میلیون مترمکعب افزوده می‌شود.

انسداد ۶۰ حلقه چاه غیرمجاز تا پایان امسال در سرخس

رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس افزود: ۷۸ میلیون مترمکعب اضافه برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی شهرستان در سال آبی ۹۸-۹۷ در بخش چاه‌های مجاز کشاورزی داشتیم به این دلیل که اراضی تحت کشت متناسب با پروانه برداشت چاه‌ها نیست.

وی در ادامه با اشاره به مسئله حفاظت از منابع آب شهرستان عنوان کرد: در این رابطه از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ حلقه چاه غیرمجاز پر شده که حدود سه میلیون مترمکعب از برداشت غیرمجاز از دشت آبخوان سرخس جلوگیری شده است.

عبادی نژاد اضافه کرد: امسال ۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان سرخس مسدود می‌شود که از این میزان مسدودی ۴۱ چاه دیگر در دستور کار است.

اختصاص ۵۰ میلیون مترمکعب حق آبه از سد دوستی به کشاورزان سرخس

رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس به حق آبه کشاورزان سرخس از سد دوستی اشاره کرد و افزود: امسال حدود ۵۰ میلیون مترمکعب آب از سد دوستی به کشاورزان شهرستان اختصاص دادیم درحالی‌که بر اساس سند حق آبه این میزان ۳۲ میلیون مترمکعب است؛ ضمن اینکه امسال برای کشت دانه‌های روغنی کلزا از سد دوستی ۵ میلیون مترمکعب آب اختصاص دادیم و این میزان در فروردین‌ماه ۹۹ نیز انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به لایروبی انهار سنتی و سر دهانه‌ها تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای لایروبی انهار سنتی و سردهانه‌ها که در نهایت مدیریت و کنترل سیلاب‌ها را در پی دارد، ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده و تا پایان سال ۲۵۰ میلیون تومان دیگر نیز هزینه می‌شود.

عبادی نژاد افزایش مشارکت عمومی برای حفاظت از منابع آب شهرستان را از سیاست‌های این اداره عنوان کرد و اظهار داشت: اعتقاد داریم در پشت درب‌های بسته نمی‌توان در بخش‌های سلبی و ایجابی تصمیم‌گیری کرد، مگر اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم و وعده‌های فراتر از قانون هم به مردم ندهیم.

هوشمند سازی کامل چاه‌های کشاورزی سرخس با نصب ۲۰ کنتور دیگر

رئیس اداره منابع شهرستان سرخس بیان داشت: در رابطه با اخذ خسارات بخش کشاورزی، رفع تصرف از بستر رودخانه‌ها و تصمیم‌گیری برای انسداد چاه‌های غیرمجاز برای ما «قانون» ملاک است، هر چند در حوزه دریافت خسارات کشاورزی به این مسئله آگاه هستیم که کشاورزان ما امروز با مشکلات زیاد اقتصادی روبرو هستند.

وی درباره هوشمند سازی چاه‌های کشاورزی این شهرستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲۲۱ حلقه چاه مجاز در سطح شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند که با نصب ۲۰ کنتور دیگر شاهد هوشمند سازی ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزان شهرستان هستیم.

عبادی نژاد اضافه کرد: با نصب کنتورهای هوشمند از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ تاکنون ۳۰ میلیون مترمکعب جلوی اضافه برداشت‌ها گرفته شده است.

تخریب پوشش گیاهی مهم‌ترین عامل سیلاب سال گذشته سرخس

رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس در پاسخ به سؤال صبح توس، درباره عامل سیلاب سال گذشته شهرستان یادآور شد: مهم‌ترین عامل سیلاب سال گذشته که در پی آن روستاهای چاله زرد، صمدآباد و برخی دیگر از روستاهای شهرستان خسارت دیدند، تخریب پوشش گیاهی و از بین رفتن بافت خاک بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بالادست روستاهای یادشده به دلیل کشت اراضی و چرای بالای دام، پوشش گیاهی ظرفیت خود را از دست داده و با کوچک‌ترین بارش‌ها، احتمال سیلاب وجود دارد.

توقف پروژه خط انتقال آب سد دوستی به سرخس بر اثر سهل‌انگاری یک پیمانکار!

عبادی نژاد در ادامه درباره اجرای فاز اول انتقال آب از سد دوستی به سرخس اظهار داشت: اجرای فاز اول خط انتقال در مهرماه امسال طبق قولی که داده بودیم آماده بهره‌برداری بود که متأسفانه در تقاطع جاده ترانزیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، تیرهای بتنی عرشه پل ارتباطی این جاده باعث تخریب و خسارت به خط انتقال آب شد و عملاً پروژه‌ای که فقط چند کیلومتر آن باقی ‌مانده بود بر اثر سهل‌انگاری پیمانکار پروژه جاده ترانزیت متوقف شد.

وی بیان کرد: در مهرماه مکاتبه کردیم و از آن‌ها خواستیم تا تیرهای بتنی را جابجا کنند و قرار شد در مدت ۱۵ روز این کار را انجام دهند، اما دو ماه از قول ۱۵ روزه گذشته و اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس در پایان عنوان کرد: با توجه به حضور پیمانکار خط انتقال آب سد دوستی در منطقه، در صورت جابجایی این تیرهای بتنی، در کمتر از دو هفته مشکل خط انتقال را بررسی و رفع می‌کنیم و این پروژه آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد

پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی در این کشور را با یک اصلاحیه به تصویب رساند.

به گزارش مشرق، پارلمان عراق با اعمال اصلاحیه‌ای در قانون قبلی که روابط همجنس‌گرایانه و تغییر جنسیت را جرم تلقی می‌کرد، مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر داد و آن را به تصویب رساند.

در مقابل آمریکا نسبت به تصویب این قانون ابراز نارضایتی و نگرانی شدید کرد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار مطلبی در پلتفرم «ایکس» اظهار کرد: به شدت بابت تصویب اصلاحیه قانون مبارزه با فساد و همجنس‌گرایی در عراق نگران هستیم، این اصلاحیه گروه‌های در معرض خطر بیشتر در جامعه عراق را تهدید کرده و توان عراق در توسعه اقتصاد و جذب سرمایه‌های خارجی را کاهش می‌دهد.

در مقابل «محسن المندلاوی» رئیس پارلمان عراق شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: تصویب قانون مبارزه با فساد، گامی ضروری برای حفظ زیرساخت‌های ارزش‌های جامعه و مصلحت عالی کشور برای حفاظت از مردمش در برابر فراخوان‌ها به انحطاط اخلاقی و فساد جنسی است که کشورهای جهان را در بر گرفته است.

المندلاوی در ادامه نیز اظهار کرد: این قانون حمایت قانونی برای مبارزه با این اقدامات و مبلغان آنها را فراهم کرده و نقص موجود در قوانین عراق در این حوزه را برطرف کرد.

رئیس پارلمان عراق گفت: همجنس‌گرایی در عراق که سرزمین انبیا، ائمه و اولیای صالح است، جایی ندارد.

پیشنویس این قانون در ابتدا شامل مجازات اعدام برای روابط همجنس‌گرایانه بود اما پس از مخالفت‌های گسترده آمریکا و کشورهای اروپایی با آن، اصلاحاتی پیش از تصویب بر آن اعمال شد.

عفو بین‌الملل نیز مخالفت خود را با تصویب این قانون اعلام کرد و مدعی شد که این قانون به منزله «نقض حقوق اصلی انسان‌ها» است.

در مقابل «رائد المالکی» نماینده پارلمان عراق با اشاره به وجود مخالفت‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا با تصویب این قانون تاکید کرد: این قانون مساله‌ای داخلی است و مداخله از سوی هیچ طرفی را نمی‌پذیریم.

بر اساس این قانون، مجازات ۱۰ تا ۱۵ سال حبس برای روابط همجنس‌گرایانه در نظر گرفته شده و فعالیت هرگونه نهادی برای تبلیغ فحشا و همجنس‌گرایی در عراق ممنوع شده و مجازات آن هفت سال حبس است.

همچنین بر اساس این قانون، تغییر جنسیت بیولوژیک برای افراد طبق میل شخصی‌شان ممنوع بوده و برای فردی که بخواهد این کار را انجام دهد و یا هر پزشکی که این کار را برای فرد انجام دهد، یک تا سه سال حبس در نظر گرفته می‌شود.

همچنین مجازات مشابهی برای هر مردی که عمدا رفتارهای زنانه داشته و یا آن را ترویج دهد، در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • اردوی آماده سازی تیم کشتی نونهالان استان در سرخس
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل