Web Analytics Made Easy - Statcounter

بایرامی از شناسایی ۴۰ سوژه دفاع مقدس گیلان برای نمایش در موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: کتابخانه علمی موزه حداقل به ۷۰۰ جلد کتاب نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سرهنگ «عباس بایرامی» امروز (پنج‌شنبه، ۲۸ آذر) در پنجاه و سومین نشست توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با موضوع «موزه دفاع مقدس» که در رشت برگزار شد، گفت: مکان موزه دفاع مقدس استان گیلان در بهترین نقطه گردشگری واقع شده که در دسترس بودن محل برای مردم و فضای لازم برای انجام برنامه های فرهنگی متعدد از مزایای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در معماری موزه سعی شده که از سبک معماری اسلامی و بومی استفاده شود، افزود: سعی شده که سلیقه مخاطبان بومی و سپس مخاطبان ملی در این موزه لحاظ شود.

وی هدف از ایجاد این پارک موزه دفاع مقدس را حفظ ارزش‌های جنگ دانست و تصریح کرد: مناسب‌سازی نظام زندگی برای حفظ ارزش‌ها و تذکر و یادآوری دائمی ارزش‌ها از دیگر اهداف ایجاد این موزه است.

بایرامی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «حفظ آثار جنگ در بعضی از شهرها و مناطق جنگی در شمار وظایف مهم کنونی است»، اظهار کرد: رهبری تاکید داشتند که«کار بازسازی و یادگارهای دوران مقاومت پیروز و تشکیل موزه جنگ باید در برنامه های دولت و سازمان‌های نظامی قرار بگیرد».

وی در ادامه در خصوص موزه مکمل اذعان کرد: طبق مطالعه موزه مادر با موضوع ایران در جنگ، در تهران و موزه‌های اقماری با موضوع نقش استان در جنگ انجام می‌شود.

بایرامی اضافه کرد: موضوع دفاع مقدس در خصوص انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب، دین اسلام و مذهب، جنگ تمام عیار ضد نظام استکباری عالم و ادای تکلیف، است.

وی همچنین در نگاهی آماری به وضعیت ایثار و شهادت در استان گیلان، اظهار کرد: هشت هزار شهید، ۲۴ هزار جانباز و دو هزار و ۶۴۰ نفر آزاده، ۲۵ هزار رزمندگان سرباز و ۷۲ هزار رزمندگان غیر سرباز و ۲۲ شهید مدافع حرم کارنامه ایثار و مقاومت گیلانی‌ها پس از انقلاب تاکنون است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از شناسایی ۴۰ سوژه دفاع مقدس برای نمایش در موزه دفاع مقدس  استان خبر داد و گفت: کتابخانه علمی این موزه حداقل به ۷۰۰ جلد کتاب نیاز دارد، اسناد مربوط به شهدا نیز باید به موزه منتقل شود.

 

بایرامی  تصریح کرد: بخش علمی کار نیز در قالب مطالعات دانشنامه استانی دفاع مقدس با هزار و ۲۵ مدخل توسط سه گروه علمی و با نظارت پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان در حال انجام  است.

 

 

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طرح ملی فهما مسجد وحدت حوزه و دانشگاه بارندگی و سیلاب کانون های مساجد موزه دفاع مقدس گیلان ارزش های انقلاب اسلامی معماری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت ماه، گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقاء سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد. 

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.
حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان سینما آزاد است.

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است