Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدین رحمانی رضاییه روز پنج‌شنبه در ویژه برنامه روز حمل و نقل و رانندگان افزود: با گذشت یک‌ماه از اجرای بهینه‌سازی و اصلاح قیمت سوخت، مصرف بنزین در استان از ۶۳ میلیون لیتر به ۵۱ میلیون لیتر رسیده است که این امر خود باعث کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی پنج پایانه مرزی فعال دارد، ادامه داد: به زودی با اضافه شدن یک پایانه دیگر پایانه‌های مرزی این استان به 6 پایانه می‌رسد که این امر تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه تنها راه ارتباطی کشور به اروپا از آذربایجان‌غربی می‌گذرد این امر از اهمیت فراوانی در صنعت حمل و نقل برخوردار بوده و اهمیت برنامه‌ریزی در این خصوص را بیش از پیش نمایان می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: وجود پایانه‌های مرزی سرو، بازرگان و تمرچین و شروع فاز سوم پایانه رازی خوی شرایط خوبی را در کشور در بخش تردد مسافران و ترانزیت کالا بوجود خواهد آورد.

«رحمانی»، با بیان اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل افزود: درحال حاضر ١٠٠ درصد اتوبوس‌های بین شهری و بین استانی نوسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تلفات جاده‌ای استان در سطح کشور بالاست، گفت: بی‌شک مهمترین وظیفه‌ای که دولت بایستی در این خصوص اقدام کند در کنار بهسازی و نوسازی و ایمن کردن خودروها و فراهم نمودن شرایط مناسب جاده‌ها بحث فرهنگ‌سازی راننده‌هاست که در این خصوص هم اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد روز جمعه، ۲۴ آبان ماه سال جاری بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شد.

در حال حاضر نزدیک به ۱۹ هزار کامیون و ۳۳ هزار راننده ناوگان باری در آذربایجان‌غربی فعال است؛ ناوگان باری استان در سال جاری حدود ۶ میلیون تن کالا جابه جا کرده است که نشان می‌دهد به طور متوسط هر یک از ناوگان باری استان بیش از ۳۱۰ تن کالا حمل کرده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی بنزین سهمیه بندی بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بنزین سهمیه بندی بنزین آذربایجان غربی بنزین سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف بیش از ۶۳ هزار عدد انواع داروهای خارجی در گمرک مرزی سرو در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان، سردار محمد احمدی با اعلام خبر کشف محموله داروهای قاچاق اظهار کرد: مرزبانان مستقر در گمرک مرزی سرو حین تفتیش و بازرسی خودروهای ورودی به کشور، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق آن از قسمت‌های مختلف اتوبوس، موفق شدند تعداد ۶۳ هزار و ۲۱۲ عدد انواع داروی خارجی، ۱۵۵ عدد آمپول، ۱۴۲ عدد قطره چشمی، ۱۹ عدد شربت خارجی، ۳۰ عدد اسپری بینی که جمعاً تعداد ۶۳ هزار و ۶۵۸ عدد دارو را بود، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضائی معرفی شد.

احمدی ادامه داد: قاچاق فرآورده‌های غذایی و دارویی علاوه بر صدمات جبران‌ناپذیر بر اقتصاد کشور، می‌تواند سلامت جامعه را به شدت تهدید کند، بنابراین مرزداران استان آذربایجان‌غربی با عزم جدی با هرگونه قاچاق کالا به صورت قاطع برخورد خواهند کرد.

کد خبر 749014

دیگر خبرها

  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی