Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:32:14 GMT

جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی در میبد تجلیل شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۹۷۴۲

جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی در میبد تجلیل شد

استاندار یزد در این آیین گفت: برگزاری چنین مراسم‌ها و یادمان‌هایی برای یادآوری است، کجا بودیم ، کجا هستیم و کجا می خواهیم برویم .

محمدعلی طالبی ادامه داد : متاسفانه در ۳۱ سال گذشته خیلی از نمادها و نمودهای جنگ را دیدیم و بی تفاوت از کنار آن گذشتیم و بعضی از ارزش‌های متعالی جنگ و انقلاب را به دست فراموشی سپردیم و از آن جامعه آرمانی که انقلاب دنبال می‌کرد و رزمندگان برای آن دفاع کردند و خون دادند تا اندازه ای دور شده و فاصله گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: ما نیازمند نمادهایی هستیم که تاریخ دفاع مقدس را در جلوی چشمان ما ارائه کردند ، هشت سال دفاع مقدس و هزاران شهید و جانباز و آزاده  را می توانیم در چهره خسرو خاور ببینیم.

استاندار یزد اظهارداشت : وظیفه اصلی ما این است، چهره ها و شخصیت‌هایی را که معرف فرهنگ دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی هستند  به جامعه امروز که به خاطر بودن در معرض تبلیغات دشمن به شدت آسیب پذیر است ، معرفی کنیم.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: برای تبدیل یک اندیشه و تفکر به فرهنگ و تبدیل فرهنگ به تمدن حدود چند ۱۰۰ سال، زمان نیاز دارد.

سرهنگ رضا پورشمسی افزود: این موضوع استثنا هم دارد ، دین مبین اسلام به خاطر وجود واسطه های « فیض » در مدت زمان کوتاهی توانست به عنوان یک تمدن جهان را متحول کند.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) با انطباقی  که حرکت انقلاب اسلامی با فطرت الهی انسان داشت، توانست تحولی جهانی ایجاد کند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در ادامه اظهارداشت : امروز انقلاب اسلامی  یک اندیشه ناب الهی است که در بیشتر کشورهای دنیا جاری و ساری است.

پورشمسی امثال « خسرو خاور» و شهیدان و جانبازان دیگر را واسطه های فیض شمرد که توانستند در مدت زمان کوتاهی فرهنگ مردم دنیا و تمدن بشری را دستخوش تحولات اساسی کنند و نگاه جدیدی را به اندیشه‌های  اسلامی در دنیا شکل دهند.

فرزندان این جانباز جنگ تحمیلی در پایان مراسم با بوسیدن دست و صورت پدر خود از او قدردانی کردند.

خسرو خاور جانباز هفتاد درصد هشت سال دفاع مقدس روستای « هفتهَر» و ساکن میبد است که در ۳۵ سالگی و پس از اعزام به جبهه در عملیات خیبر به افتخار جانبازی نایل آمد.

موج انفجار اجزای صورت این جانباز جنگ تحمیلی را که امام جمعه میبد از او و دیگر جانبازان به عنوان پرچم‌های برافراشته انقلاب اسلامی یاد کردند، آسیب دید  ، همچنین دست راست وی نیز به دلیل اصابت ترکش آسیب دیده‌ است.

وی در زمان اعزامش به جبهه ۶ فرزند داشت ، بزرگترین فرزندش ۱۱ ساله بود و در حال حاضر  ۹ فرزند و ۱۹ نوه دارد .

خسروخاور در گفت و گو با ایرنا از صبر و تحمل همسرش می‌گوید که او را از زیرآینه قرآن رد کرد و با تحمل عجیبی در زمان نبودش هم خانه داری کرد و هم مرد خانه بود.

با وجود صورت آسیب دیده ، زندگی برایش سخت شده و افسردگی خاطر فرزندانش را سبب گردید می‌گوید: با چند جانباز عهد کردیم اگر زمانی لازم شد به جبهه برویم بر روی مین رفته و به عنوان خط شکن راه را برای رزمندگان باز کنیم.

تنها آرزوی وی دیدار با مقام معظم رهبری است.

میبد ۵۰۰ شهید و صدها جانباز در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی میبد یزد تکریم و تجلیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی میبد یزد تکریم و تجلیل جنگ تحمیلی میبد یزد تکریم و تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه) این شورا سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس را گرامی داشت و اظهار کرد: این اتفاق که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب رخ داد و اتفاقاتی مانند آن که به اشکال مختلف تکرار شده کینه‌توزی آمریکا با ایران اسلامی را بر همگان ثابت کرده است.   وی خاطرنشان کرد: البته شکست‌های مکرر آمریکا از ملت بزرگ ایران تاییدکننده این حقیقت است که اگر ملتی برای خدا قیام کند، قدرت‌های استکباری هرگز نمی‌توانند آن را شکست دهند.   دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است و از معجزه‌های بزرگ عصر حاضر برای اهل عبرت به حساب می‌آید، گفت: واقعه این روز، تذکری برای اثبات قدرت لایزال الهی و سستی مکر و حیله دشمنان خداست.   وی در ادامه به متولیان فرهنگی و رسانه‌ای کشور توصیه کرد تا برای آشنایی جوانان با تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند و اظهار داشت: ماجرای طبس یکی از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در عرصه داخلی و بین‌المللی و به جهانیان معرفی شود.   آیت‌الله جنتی همچنین به حسب روز منتسب به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به بیان سخنی از امام هادی (ع) که خطاب به ایشان بود، مبنی بر اینکه «انت ولینا حقاً؛ تو دوست‌دار و یاور حقیقی ما هستی» پرداخت و عنوان کرد: این توصیف از زبان امام معصوم نشانگر جایگاه برجسته این بزرگوار است.   وی یادآور شد: حضرت عبدالعظیم (ع) در دورانی بسیار سخت و پرمخاطره برای گسترش معارف ناب اسلام مجاهدت کردند و از این جهت، الگویی مناسب در عرصه جهاد تبیین هستند.   دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص هفته کار و کارگر که از امروز آغاز می‌شود، گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.   وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند و مشارکت باانگیزه این قشر شریف، حقیقتاً دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است.

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز