Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:25:45 GMT

بحران بوئینگ رشد اقتصادی آمریکا را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۰۷۸۴

بحران بوئینگ رشد اقتصادی آمریکا را کاهش می‌دهد

بنا به گزارش پایگاه خبری "ان پی آر" آمریکا، به دنبال اعلام رسمی توقف تولید جت ۷۳۷ مکس توسط شرکت آمریکایی بوئینگ، کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که رشد اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰، نیم درصد کاهش یابد.

شرکت بوئینگ آمریکا بامداد سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جلسه مشورتی تصمیم بر این گرفته شد تا تولید هواپیمای ۷۳۷مکس در ژانویه سال ۲۰۲۰ متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ان پی آر در ادامه نوشت: این غول هواپیما و هوافضا برای اقتصاد کشور بسیار مهم است. بوئینگ صادرکننده شماره یک آمریکاست و تصمیم این هفته برای توقف تولید هواپیمای مساله دار ۷۳۷مکس بازتاب زنجیره واری در صنایع آمریکا خواهد داشت.

بسیاری از تحلیلگران می گویند که این توقف باعث کاهش رشد اقتصادی در حدود نیم درصد و در نهایت منجر به اخراج کارگران از کار خواهد شد.

 به نوشته ان پی آر، بوئینگ بزرگترین صادرکننده ایالات متحده آمریکا است و زیر مجموعه های تولیدی آن در بخش های مختلف صنعتی حضور دارند. بنابراین تعلیق مکس ۷۳۷، تولید کنندگان بزرگ و کوچک بسیاری را در ایالات متحده و خارج از این کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از جمله شرکت بزرگ آمریکایی جنرال الکتریک دچار خسارت خواهد شد. این شرکت، موتورهای جت و سیستم‌های هوانوردی اسپریت را برای بوئینگ می سازد.

به نوشته ان پی آر، با توقف تولید ۷۳۷مکس، ضربه‌ای به خط اصلی تولیدات جنرال الکتریک وارد می شود.

رویترز در هفته گذشته نوشت که تنظیم کننده حمل و نقل هوایی آمریکا و اداره هواپیمایی فدرال (FAA) تصمیمی برای بازگشت هواپیماهای مکس ۷۳۷ به خطوط هوایی تا قبل از سال آینده را ندارند.  
به دنبال ۲ حادثه سقوط در یک سال گذشته، پرفروش‌ترین هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ آمریکا از ماه مارس (فروردین) تا کنون زمین گیر شده است.  
در اکتبر (آبان) سال گذشته به دنبال سقوط یک فروند بوئینگ ۷۳۷مکس متعلق به خط هوایی لیون اندونزی بیش از ۱۸۹ نفر جان خود را از دست دادند.  
تنها با گذشت چند ماه، در مارس سال جاری نیز با سقوط یک فروند بوئینگ مکس ۷۳۷ متعلق به خط هوایی اتیوپی بیش از ۱۵۷ نفر کشته شده‌اند.

این ۲ رخداد ناگوار برای بوئینگ در حالی بوده است که هواپیماهای ۷۳۷ مکس تازه‌ترین مدل از خط تولید موفق بوئینگ به حساب می آمدند.  

براساس اطلاعات منتشر شده در تارنمای بوئینگ، مدل ۷۳۷ مکس سریعترین هواپیمای فروخته شده در تاریخ این شرکت بوده است و کشورهای زیادی آن را خریده‌اند.

طبق گزارش «سی‌ان‌ان مانی»، ۷۲ درصد هواپیماهای تحویلی بوئینگ در سال ۲۰۱۸ مربوط به مدل ۷۳۷ بود.

برچسب‌ها شرکت بویینگ امريكا اقتصاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت بویینگ امريكا اقتصاد شرکت بویینگ امريكا اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است

جواد اوجی گفت: رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی حضور پیدا کرد. اوجی درباره وضعیت کنونی صنعت نفت گفت: در دو سال و نیم گذشته، پروژه و طرح‌های نیمه تمام زیادی به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های دیگری را شروع کردیم. در ادامه شاهد رشد تولید و صادرات بودیم که باعث شد رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در این دهه بینظیر باشد. رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است. ورود شرکت پتروشیمی در عرصه ذخیره گاز، تولید بنزین، سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین گازی و جمع آوری گاز مشعل موثر بود. بخش خصوصی می‌تواند در سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی وارد شود.

 

وی افزود: در حال حاضر وزارت نفت از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند. سال گذشته به تعهدات خود عمل کردیم. امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام و ابلاغ شده است. ۷۹ پروژه کلان در جهت جهش تولید به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین بیش از ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار شروع خواهیم کرد. در سال جاری تولید نفت و گاز افزایشی خواهد بود و بیش از ۶ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

 

اوجی در پایان با اشاره به مصرف غیر بهینه انرژی در کشور اظهار کرد: به صنایعی که مصرف بهینه ندارد و بازدهی آن‌ها پایین است، هشدار داده‌ایم. مصرف انرژی باید بهینه شود چرا که قرار نیست همه تولیدات خود را مصرف کنیم.

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر