Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@22:36:36 GMT

برداشت بیش از 600هزار کیلو عسل در شهرستان نیر

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۱۴۴۲

برداشت بیش از 600هزار کیلو عسل در شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: بیش از 600هزار کیلو عسل از کلنی‌های 243بهره‌بردار در شهرستان نیر برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، رضا ناصری اظهار کرد: از کلنی‌های 243 بهره‌بردار بومی و غیربومی در سطح شهرستان نیر بیش از 637هزار و 550 کیلوگرم عسل برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تأمین امنیت غذایی و گسترش دانش فنی نظام نوین ترویج کشاورزی، طرح ملی سایت الگوی تولیدی و ترویجی زنبورعسل تحت عنوان «پرورش زنبور عسل» از محل اعتبارات ملی در روستای یامچی علیا بخش مرکزی دهستان رضاقلی قشلاقی این شهرستان اجراء می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نیر بیان کرد: پس از برگزاری جلسه‌های کمیته شهرستانی و دهستانی، اولین کارگاه آموزشی جلسه سایت الگویی زنبور عسل با حضور حدود 30 نفر از زنبورداران شهرستان و با حضور کارشناسان استان و شهرستان در مرکز جهاد کشاورزی نیر برگزار شد.

ناصری گفت: در این کارگاه، روش‌های تغذیه و نگهداری در زمستان، شیوه‌های نوین زنبورداری، تولید عسل طبیعی و سالم و باکیفیت به زنبورداران آموزش داده شد. همچنین با اجرای این طرح، افراد شرکت‌کننده می‌توانند ضمن آشنایی با آموزش‌های لازم در این زمینه و افزایش توانمندی خود، اطلاعات مربوطه را به سایر بهره‌برداران انتقال دهند.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل شهرستان نیر عسل زنبورداران کلنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، محمد هادی‌زاده اظهار داشت: برای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 51 مورد تغییرکاربری غیرمجاز قلع و قمع شدند.

وی افزود: این موارد به مساحت 17 هزار و 20 مترمربع در اراضی کشاورزی روستا‌های تازه‌آباد و فرامده از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه این تغییرکاربری بصورت تفکیک، شن ریزی، دیوارکشی و بنای نیمه کاره بود، تصریح کرد: به منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و استمرار تولید، این احکام با همکاری و هماهنگی مؤثر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا شد.

هادی‌زاده  با بیان اینکه هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی، ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی است، گفت: در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه 131 اطلاع رسانی کنند.

وی از مردم خواست با خودداری از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و به صورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شدند و با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر قبل از هرگونه ساخت و ساز، از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف